Anonym bruker Skrevet 6. november 2015 #1 Skrevet 6. november 2015 Noen som har fått det? Og hva skal til? Etter tre keisersnitt, og at jeg har gått ned 25 kilo, er det mye løshud på magen som jeg ikke får trent opp. Hva er sjansen for at jeg får dekket en slik operasjon? Jeg skal selvfølgelig snakke med legen min om det. Men lurer på om noen har fått det? Anonymous poster hash: 19146...41d
Anonym bruker Skrevet 6. november 2015 #2 Skrevet 6. november 2015 Da må man ha en BMI under 26 samtidig som overhenget gir plager som soppinfeksjoner og sårhet. Hjelper ikke lenger at man ikke liker magen sin, og ikke vil vise seg naken for mannen. Det må man eventuelt betale for selv. Også private klinikker har krav til normal BMI, siden overvekt øker risikoen for komplikasjoner. Anonymous poster hash: 63e75...fbf
Anonym bruker Skrevet 6. november 2015 #3 Skrevet 6. november 2015 Pr nå har jeg bmi på 24,5. Det er klamt og svett under der. Er ikke redd for å vise meg for mannen min. Hi Anonymous poster hash: 19146...41d
Gjest Skrevet 6. november 2015 #4 Skrevet 6. november 2015 Det er legen som vurderer dette og henviser deg til en klinikk. Selv ble jeg henvist til Aleris, og bare en kikk på magen så innvilget legen der inne bukplastikk. Og om jeg ville sy samme muskulaturen igjen, så måtte jeg betale 5000 ca Fire ks her, heng over 5 cm og slettes ingen go`lukt fra henget. Men fikk beskjed om å gå ned ytterligere 5 kg... og gikk OPP 10 kg i stedet. F A N T A S T I S K!
Luksusdyret Skrevet 6. november 2015 #5 Skrevet 6. november 2015 Jeg har BMI på 23,7 og har både masse overflødig hud ("forkle") som gir svetteubehag, det er vondt å ha på dongeribukser, har også delte magemuskler og navlebrokk som gjør at jeg får vondt, særlig på kveldene, i navleområdet. Får ikke dekket en dritt, så må vente noen år før jeg skal opereres, koster jo skjorta.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2015 #6 Skrevet 6. november 2015 Jeg har BMI på 23,7 og har både masse overflødig hud ("forkle") som gir svetteubehag, det er vondt å ha på dongeribukser, har også delte magemuskler og navlebrokk som gjør at jeg får vondt, særlig på kveldene, i navleområdet. Får ikke dekket en dritt, så må vente noen år før jeg skal opereres, koster jo skjorta. Da hadde jeg krevd at legen sendte meg til vurdering hos en annen plastikkirurg for ny vurdering. Rart de ikke gjør noe med brokket uansett. Anonymous poster hash: 63e75...fbf
Luksusdyret Skrevet 6. november 2015 #7 Skrevet 6. november 2015 Jeg har BMI på 23,7 og har både masse overflødig hud ("forkle") som gir svetteubehag, det er vondt å ha på dongeribukser, har også delte magemuskler og navlebrokk som gjør at jeg får vondt, særlig på kveldene, i navleområdet. Får ikke dekket en dritt, så må vente noen år før jeg skal opereres, koster jo skjorta. Da hadde jeg krevd at legen sendte meg til vurdering hos en annen plastikkirurg for ny vurdering. Rart de ikke gjør noe med brokket uansett. Anonymous poster hash: 63e75...fbf Legen gir meg ikke henvisning noen plass Men har nettopp byttet lege og skal spørre den nye også. Er spent på svaret derfra.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2015 #8 Skrevet 6. november 2015 Jeg har BMI på 23,7 og har både masse overflødig hud ("forkle") som gir svetteubehag, det er vondt å ha på dongeribukser, har også delte magemuskler og navlebrokk som gjør at jeg får vondt, særlig på kveldene, i navleområdet. Får ikke dekket en dritt, så må vente noen år før jeg skal opereres, koster jo skjorta. Da hadde jeg krevd at legen sendte meg til vurdering hos en annen plastikkirurg for ny vurdering. Rart de ikke gjør noe med brokket uansett. Anonymous poster hash: 63e75...fbf Legen gir meg ikke henvisning noen plass Men har nettopp byttet lege og skal spørre den nye også. Er spent på svaret derfra. Bra, for det burde ikke fastlegen avgjøre, men en kirurg. Skal jo ikke være nødvendig å gå med smerter som man lett kan bli kvitt, Anonymous poster hash: 63e75...fbf
Anonym bruker Skrevet 6. november 2015 #9 Skrevet 6. november 2015 Jeg har fått dekket full bukplastikk. Det er ikke fastlegen som avgjør om man får det dekket,det er det kirurgen på klinikken man blir henvist til. Jeg hadde heng på 4 cm etter 3 ks og splitta magemuskler. Jeg var også noen kg over ifht BMI,men det gjorde ingenting. Ikke hadde jeg plager som sopp og sårhet heller,men mye vondt i ryggen pga delte magemuskler. Jeg ble henvist til og ble operert på Teres i Drammen. Anonymous poster hash: e753c...bd0
Anonym bruker Skrevet 6. november 2015 #10 Skrevet 6. november 2015 jeg fikk dekket. Hadde ikke heng når jeg sto oppreist. bare sittende og mye strekkmerker. fikk dekket på colluseumklinikken. legen var veldig flink. men nå flere år etter og to svangerskap til har problemet kommet tilbake pluss at jeg har fått brokk e.l. jeg skulle ikke ha flere barn. så det beste tipset jeg kan gi deg... vær helt sikker på at du er ferdig med barn.ellers kommer det bare tilbake. lykke til Anonymous poster hash: 6e9a9...9a1
Anonym bruker Skrevet 6. november 2015 #11 Skrevet 6. november 2015 Man får ikke dekket delte magemuskler. Brokk får man dekt om man plages av det. Kravet til heng er 3cm når man står så de kan måle uten at man bøyer seg. De tar normalt ikke brokk og bukplastikk samtidig heller fordi HELFO dekker kun en operasjon av gangen. Men jeg tror mye avhenger av den kirurgen man konsulteres hos og om det er offentlig eller privat med godkjenning. Uansett 3cm. Anonymous poster hash: 77813...14d
SuperFries Skrevet 6. november 2015 #12 Skrevet 6. november 2015 For heng er det minimum 3 cm og medisinske plager. Bukplastikk dekkes ikke lenger. Det kom nye regler for ca 3 år siden.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2015 #13 Skrevet 6. november 2015 har jeg hørt også.... Anonymous poster hash: 6e9a9...9a1
Luksusdyret Skrevet 6. november 2015 #14 Skrevet 6. november 2015 jeg fikk dekket. Hadde ikke heng når jeg sto oppreist. bare sittende og mye strekkmerker. fikk dekket på colluseumklinikken. legen var veldig flink. men nå flere år etter og to svangerskap til har problemet kommet tilbake pluss at jeg har fått brokk e.l. jeg skulle ikke ha flere barn. så det beste tipset jeg kan gi deg... vær helt sikker på at du er ferdig med barn.ellers kommer det bare tilbake. lykke til Anonymous poster hash: 6e9a9...9a1 Jeg har fire barn så skal ihvertfall ikke ha flere Men er det seriøst slik at de ikke dekker magemusklene? Det er jo mange som får varige ryggplager på grunn av det, burde være bedre for samfunnet å dekke operasjon enn å betale ut titusenvis av sykepenger som følge av ryggplagene?
SuperFries Skrevet 6. november 2015 #15 Skrevet 6. november 2015 jeg fikk dekket. Hadde ikke heng når jeg sto oppreist. bare sittende og mye strekkmerker. fikk dekket på colluseumklinikken. legen var veldig flink. men nå flere år etter og to svangerskap til har problemet kommet tilbake pluss at jeg har fått brokk e.l. jeg skulle ikke ha flere barn. så det beste tipset jeg kan gi deg... vær helt sikker på at du er ferdig med barn.ellers kommer det bare tilbake. lykke til Anonymous poster hash: 6e9a9...9a1 Jeg har fire barn så skal ihvertfall ikke ha flere Men er det seriøst slik at de ikke dekker magemusklene? Det er jo mange som får varige ryggplager på grunn av det, burde være bedre for samfunnet å dekke operasjon enn å betale ut titusenvis av sykepenger som følge av ryggplagene? Det regnes som kosmetisk utbedring nå. Jeg er altså ikke enig i dem bestemmelsen, bare så det er sagt.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2015 #16 Skrevet 6. november 2015 Nå er det vel ca 2 år siden de strammet veldig inn på kriteriene for å få det dekket, så hva andre har fått dekket før det er ikke nødvendigvis så relevant. Anonymous poster hash: ac0e5...ced
Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #17 Skrevet 13. november 2015 Hi her. Har snakket med legen min, og han var positiv til det. Skal tilbake snart for å søke om å få dekket. Jeg skal ikke ha flere barn. Og jeg har bmi langt under 27. Han sa ingen ting om at man ikke fikk dekket det lenger. Anonymous poster hash: 19146...41d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå