Gå til innhold

Hehe, venninne sin psykolog må være en dibber...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venninne og mannen har vært på fvk fordi etter at deres siste barn ble født for 1,5 år siden har mannen hennes kun jobbet, festet og drevet med hobbyer. Han har også skrevet masse med andre jenter på nett, uten at han var fysisk utro. Han nekter også å ha sex med henne. Familieterapeuten presterte å si at han så mannen var deprimert, at det var vanlig å få det etter en fødsel også for menn, og at venninna mi måtte da ta HENSYN til ham, forstå ham og lette hans tilværelse. Ifølge familieterapeuten måtte min venninne fortsette å ta alt av husarbeidet, nattevåket, barnestellet og la ham gå ut hver helg. Skriverier med jenter var visst heller ikke noe farlig så lenge han ikke var utro, oppmerksomhet fra motsatt kjønn kunne visst hjelpe på depresjonen og bidra med noe positivt for ham. Angående sexnekt sa terapeuten at det var helt vanlig etter fødsel, at mannen hennes kanskje ikke er komfortabel med endringer hennes kropp har gjennomgått, eller ikke klarer å ha sex etter å ha blitt traumatisert under fødselen av synet som var der.

Bare jeg synes at det her er typisk DiB-logikk (mannen er deprimert, la ham gjøre hva han vil), og helt på trynet av terapeuten??

Anonymous poster hash: 3da4a...4e7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns ikke det hørtes dib aktig ut, eller psykologaktig ut. Helt merkelig at psykologen skal si at hun skal godta alt det, samt si slik om kroppen hennes. Hun kommer til å bli utbrent, få dårlig kroppsbilde og utpsyket siden han nekter sex med henne og heller vil feste med andre og prate med andre jenter enn å  hjelpe henne og gi henne og bab oppmerksomhet.

Anonymous poster hash: 88958...73c
Skrevet

Hvis det er en dib-logikk her, så vil jeg påstå det handler om å ha bastante meninger på et særdeles tynt grunnlag.

Din venninne gir sin tolkning av terapeutens ord, som du igjen gjenforteller med dine ord til oss. Også skal vi liksom mene noe om hva en tilfeldig person har hørt fra sin venninnes selektive utvalg av terapitimen?

Minner om hviskeleken dette her.

Skrevet

Hvis det er en dib-logikk her, så vil jeg påstå det handler om å ha bastante meninger på et særdeles tynt grunnlag.

Din venninne gir sin tolkning av terapeutens ord, som du igjen gjenforteller med dine ord til oss. Også skal vi liksom mene noe om hva en tilfeldig person har hørt fra sin venninnes selektive utvalg av terapitimen?

Ja, vil tru mannen sin versjon er litt annleis.

Skrevet

Og igjen, DiB på sitt beste - det er alltid dama sin versjon det er noe galt med, stakkars mannen. Nei, mannens versjon er akkurat det samme, han ble kjempeglad for at terapeuten mente at det han gjør er innafor og OK når han er "deprimert". Dere må skjønne at det ikke alltid er dama som er heksa og det er hennes skyld at mannfolkene er late, utro, voldelige eller egoistiske. Veldig mange ganger er det faktisk mannfolkets skyld.

Skrevet

Er det ikke litt ironisk å forsvare kvinner på generell basis samtidig som du fremstiller kvinnene på dib som tanketomme høns..?

Skrevet

Og igjen, DiB på sitt beste - det er alltid dama sin versjon det er noe galt med, stakkars mannen. Nei, mannens versjon er akkurat det samme, han ble kjempeglad for at terapeuten mente at det han gjør er innafor og OK når han er "deprimert". Dere må skjønne at det ikke alltid er dama som er heksa og det er hennes skyld at mannfolkene er late, utro, voldelige eller egoistiske. Veldig mange ganger er det faktisk mannfolkets skyld.

Eg sa då ikkje det, berre at det som regel er to versjonar av ei slik sak.  Veit at det finnes mange udugelege mannfolk, men er no likevel litt snodig at terapeuten var heilt med på udugelegheita.

Skrevet

Er det ikke litt ironisk å forsvare kvinner på generell basis samtidig som du fremstiller kvinnene på dib som tanketomme høns..?

Ikke alle på DiB, men kun dørmattene som alltid forsvarer mannen og gir dama skylda på alt og mener at deprimerte menn må få lov til å gjøre akkurat det de vil, mens deprimerte kvinner må ta seg sammen uansett hvor syke og deprimerte de er siden det er deres fordømte plikt å stelle for mannen, vaske hus, passe barn og kreve ingenting.

Skrevet

Er det greit å utlevere venninnen sin på nett på denne måten? Dette har hun sikkert fortalt deg i fortrolighet?

Anonymous poster hash: 86217...049
Skrevet

Ikke alle på DiB, men kun dørmattene som alltid forsvarer mannen og gir dama skylda på alt og mener at deprimerte menn må få lov til å gjøre akkurat det de vil, mens deprimerte kvinner må ta seg sammen uansett hvor syke og deprimerte de er siden det er deres fordømte plikt å stelle for mannen, vaske hus, passe barn og kreve ingenting.

Jeg er enig i at mange får unødig mye motbør når de skriver innlegg om vansker her.

Tror dog at råd må gis med litt mer empati enn mange gir. "Hei din dørmatte, slutt å la mannen din bestemme alt!" vil neppe oppleves konstruktivt selv om rådet er aldri så bra..

Skrevet

Noen ganger lurer jeg litt på hva familievernkontoret holder på med. Jeg og barnefar var der, da barnefar ønsket barna på fulltid. Han hadde da fra han tok kontakt med de, for å få timen hatt barna annenhver helg, før dette hadde han ikke hatt kontakt med de overhodet på 6 mnd. Vi klarte ikke å få tak i han. Og før dette igjen var det veldig lite samvær, og dårlig behandling av barna. Han klarte heller ikke å ta seg av de, bare sov.

Men dama på fvk, mente at far var jo fantastisk som ønsket barna på fulltid, og at det måtte jo være mulig. Var så sint. Men jeg sto på mitt, og sa at uansett så måtte han vise stabilitet over en lenger periode, før det kunne bli aktuelt. Så vi skulle sette opp en samværsavtale for de neste 6 mnd. Og dermed møtte ikke far opp noe mer, og det tok 3 mnd før han så barna igjen.

Anonymous poster hash: 1b7c3...f2b
Skrevet

Venninna di bør:

1) feste. Flørte med andre på nett. Ikke ville ha sex. Når psykologen synes det er greit så.. La han få smake samme medisin!!

2) gå fra han. Han høres ikke god ut.

Skal søke meg jobb som psykolog jeg :)

Anonymous poster hash: a564d...4e6

Skrevet

Hvis man forutsetter at His gjengivelse av timen på fvk er noenlunde korrekt, da bør du, Hi, anbefale din venninne om å kreve å få bytte terapeut der, og gjerne komme med en klage til nåværende terapeut til dennes overordnede.

Hvis dette er korrekt, og du, Hi, ikke har din venninnes samtykke i å skrive dette innlegget, da tenker jeg din venninne bør vurdere vennskapet til deg.

Hvis det er en noenlunde korrekt gjengivelse av fvk-timen og opplysningene om mannen er riktige, da bør din venninne stille krav. Er han deprimert - javel, men da har han ansvar for å skaffe seg hjelp selv. Han er far og familiemann, da kan han ikke rømme unna sitt egentlige problem med å la være å ta ansvar og heller drømme seg bort i damer på nett. Hun og han må finne en arbeidsfordeling hjemme, for noe greier han å bidra med selv om han er deprimert.

Han bør også til legen for å sjekke om det kan være andre årsaker bak hans sviktende sexlyst. Det er f.eks. fysiske tilstander som kan gi både depresjon og redusert sexlyst, så et legebesøk er et must.

Dette hadde vært absolutte krav fra min side. Vil ikke mannen ta tak i det og gjøre en innsats selv, da hadde jeg gått.

Og Hi... det du refererer til dib-logikk, som du senere korrigerte bare å gjelde "dørmattene" som etter ditt utsagn visstnok alltid skal forstå ihjel enhver mann og sy puter under armene hans.... jeg kjenner ikke helt igjen din påståtte "dib-logikk". Derimot ser jeg jeg en annen veldig typisk dib-logikk hos deg, nemlig generalisering og utlevering av andres privatliv. Det første er altfor vanlig her inne, det siste heldigvis mindre vanlig.

Samtykket din venninne i at du skulle skrive dette før du skrev innlegget?

Har du tenkt på at hun (og andre) kan kjenne henne igjen?

Anonymous poster hash: 788b5...b84
Skrevet

Klart menn og kan få fødselsdepresjoner! Men det som står her at psykologen sa er gjenfortalt her for 3.gang ( først fra psykolog til din venninne, så fra venninne til hi så fra hi til forum) tror ikke dette er helt rett.

Skrevet

Hvis man forutsetter at His gjengivelse av timen på fvk er noenlunde korrekt, da bør du, Hi, anbefale din venninne om å kreve å få bytte terapeut der, og gjerne komme med en klage til nåværende terapeut til dennes overordnede.

Hvis dette er korrekt, og du, Hi, ikke har din venninnes samtykke i å skrive dette innlegget, da tenker jeg din venninne bør vurdere vennskapet til deg.

Hvis det er en noenlunde korrekt gjengivelse av fvk-timen og opplysningene om mannen er riktige, da bør din venninne stille krav. Er han deprimert - javel, men da har han ansvar for å skaffe seg hjelp selv. Han er far og familiemann, da kan han ikke rømme unna sitt egentlige problem med å la være å ta ansvar og heller drømme seg bort i damer på nett. Hun og han må finne en arbeidsfordeling hjemme, for noe greier han å bidra med selv om han er deprimert.

Han bør også til legen for å sjekke om det kan være andre årsaker bak hans sviktende sexlyst. Det er f.eks. fysiske tilstander som kan gi både depresjon og redusert sexlyst, så et legebesøk er et must.

Dette hadde vært absolutte krav fra min side. Vil ikke mannen ta tak i det og gjøre en innsats selv, da hadde jeg gått.

Og Hi... det du refererer til dib-logikk, som du senere korrigerte bare å gjelde "dørmattene" som etter ditt utsagn visstnok alltid skal forstå ihjel enhver mann og sy puter under armene hans.... jeg kjenner ikke helt igjen din påståtte "dib-logikk". Derimot ser jeg jeg en annen veldig typisk dib-logikk hos deg, nemlig generalisering og utlevering av andres privatliv. Det første er altfor vanlig her inne, det siste heldigvis mindre vanlig.

Samtykket din venninne i at du skulle skrive dette før du skrev innlegget?

Har du tenkt på at hun (og andre) kan kjenne henne igjen?

Anonymous poster hash: 788b5...b84

Min venninne har vært på DiB før, men tør ikke mer på grunn av all skittkastinga. Det er faktisk hun som har bedt meg om å legge dette ut for å få litt "nøytrale" meninger på det hårreisende hun har hørt hos terapeuten. Hun har nå krevd at de går til en annen, kvinnelig terapeut og begynner på nytt, pluss at han MÅ søke hjelp innen en frist hvis han virkelig sliter med depresjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...