Anonym bruker Skrevet 6. november 2015 #1 Skrevet 6. november 2015 og min familie. Han legger planer uten å huske hva vi har avtalt slik at ting kolliderer med andre ting. Når det er et faktum kan han sette himmel og jord i bevegelse for å holde avtalen han har gjort etterpå. Avtalen med meg blir mindre viktig og han legger press på meg for at jeg skal lempe på mine "krav" eller skaffe barnevakt så han kan gjøre det han har avtalt med andre. Hvis ikke er jeg stuck med barna og må endre mine planer, eller jeg må forklare for dem vi i utgangspunktet hadde avtale med. Nå har han gjort en avtale med en person i sin familie som han ikke kan overholde fordi vi har en avtale. I håp om at dette skal ordne seg (noe som ikke vil skje, for da må vi skuffe både våre og de andre sine barn) tværer han ut tiden for å slippe å si til den han har avtalt med at det ikke passer. Han har til og med avtalt et alternativ med denne personen som heller ikke kan kombineres med det vi har planlagt (og betalt for) Alt for å slippe å si at det ikke blir noe av. Jeg er så lei! Anonymous poster hash: e6503...2ad
Anonym bruker Skrevet 6. november 2015 #2 Skrevet 6. november 2015 Her har vi en kalender der alle avtaler skrives opp i. Den som driter seg ut på å sjekke der først (vi har selvfølgelig avtalt det muntlig også), har selv ansvar for å skaffe barnevakt eller glemme planene sine. Er det noe viktig, er det selvfølgelig en annen ting, men i utgangspunktet har en selv ansvaret. Fungerer utmerket her ivertfall. Anonymous poster hash: 301af...cd5
Anonym bruker Skrevet 6. november 2015 #3 Skrevet 6. november 2015 Bare så det er sagt, så fån han beskjed. Jeg er i utgangspunktet ingen dørmatte, men fordi han er så konfrontasjonsky ovenfor andre enn meg velger han alltid det som får han ut av konfrontasjonen. Selv om det fører til senere konfrontasjoner, for det er den nærmeste han har angst for. Jeg syns det er flaut om folk står å venter på han og han ikke kommer, samtidig som jeg ikke har lyst å måtte ringe for ham for å si at han ikke kan holde avtalen. Derfor er det lettere å finne på en hvit løgn ovenfor de jeg har avtalt med og la ham gå. Hvis ikke hadde han ødelagt alle relasjoner fordi han hadde latt være å si fra og ikke svart om noen ringte for å etterlyse ham. Anonymous poster hash: e6503...2ad
Anonym bruker Skrevet 6. november 2015 #4 Skrevet 6. november 2015 Her har vi en kalender der alle avtaler skrives opp i. Den som driter seg ut på å sjekke der først (vi har selvfølgelig avtalt det muntlig også), har selv ansvar for å skaffe barnevakt eller glemme planene sine. Er det noe viktig, er det selvfølgelig en annen ting, men i utgangspunktet har en selv ansvaret. Fungerer utmerket her ivertfall. Anonymous poster hash: 301af...cd5 Vi har også det. en digital. Men han tar aldri ansvar for å sjekke den, han ringer heller meg for å høre om han skal sjekke. Om jeg ikke har kallenderen foran meg, eller ikke riktig husker avtaler han likevel. Flere ganger har vi avtalt at han skal ha planleggingsdager etc. Derfor går ikke jeg rundt å husker på når det er, siden jeg skal på jobb. Når dagen kommer har han glemt det og det blir mer eller mindre opp til meg å fikse pass for han tør heller ikke å ringe familien og avsløre at han har bæsja på leggen. Anonymous poster hash: e6503...2ad
Anonym bruker Skrevet 6. november 2015 #5 Skrevet 6. november 2015 Hadde faktisk ikke giddet det der. Å være sammen med en fyr som ikke har noen som helst respekt for deg, kan da ikke være noe særlig?? Anonymous poster hash: c3872...d71
Anonym bruker Skrevet 6. november 2015 #6 Skrevet 6. november 2015 Hadde faktisk ikke giddet det der. Å være sammen med en fyr som ikke har noen som helst respekt for deg, kan da ikke være noe særlig?? Anonymous poster hash: c3872...d71 Det er egentlig ikke problemet, han har respekt for meg men er mer redd for andres reaksjoner. Han tar meg nok kanskje litt for gitt og ser ikke selv at det er et gjentakende mønster, men det tror jeg er fordi frykten for konfrontasjonen han står ovenfor blir så lammende. Anonymous poster hash: e6503...2ad
Anonym bruker Skrevet 6. november 2015 #7 Skrevet 6. november 2015 Her har vi en kalender der alle avtaler skrives opp i. Den som driter seg ut på å sjekke der først (vi har selvfølgelig avtalt det muntlig også), har selv ansvar for å skaffe barnevakt eller glemme planene sine. Er det noe viktig, er det selvfølgelig en annen ting, men i utgangspunktet har en selv ansvaret. Fungerer utmerket her ivertfall. Anonymous poster hash: 301af...cd5 Vi har også det. en digital. Men han tar aldri ansvar for å sjekke den, han ringer heller meg for å høre om han skal sjekke. Om jeg ikke har kallenderen foran meg, eller ikke riktig husker avtaler han likevel. Flere ganger har vi avtalt at han skal ha planleggingsdager etc. Derfor går ikke jeg rundt å husker på når det er, siden jeg skal på jobb. Når dagen kommer har han glemt det og det blir mer eller mindre opp til meg å fikse pass for han tør heller ikke å ringe familien og avsløre at han har bæsja på leggen. Anonymous poster hash: e6503...2ad Det er nok nettopp der jeg nekter å ta ansvar. Her har mannen ansvaret selv, jeg nekter passe på han. Jeg kan nok mase på han når han vet det er ting som kræsjer, og han må fikse det, men i utgangspunktet vet han selv væhvor ansvaret ligger. Ingen ringing til meg for å si det sånn. Men han er nok ikke så konfrontqsjonssky som din, det kan jeg forstå er forferdelig slitsomt! Glemsom og distre er en ting, men å ikke ta ansvar i ettertid er noe helt annet... Anonymous poster hash: 301af...cd5
Anonym bruker Skrevet 6. november 2015 #8 Skrevet 6. november 2015 Hadde faktisk ikke giddet det der. Å være sammen med en fyr som ikke har noen som helst respekt for deg, kan da ikke være noe særlig?? Anonymous poster hash: c3872...d71 Det er egentlig ikke problemet, han har respekt for meg men er mer redd for andres reaksjoner. Han tar meg nok kanskje litt for gitt og ser ikke selv at det er et gjentakende mønster, men det tror jeg er fordi frykten for konfrontasjonen han står ovenfor blir så lammende. Anonymous poster hash: e6503...2ad Hvis denne frykten er så stor, får han lære seg å holde bedre oversikt. Anonymous poster hash: c3872...d71
Superdolly Skrevet 6. november 2015 #9 Skrevet 6. november 2015 Her har vi en kalender der alle avtaler skrives opp i. Den som driter seg ut på å sjekke der først (vi har selvfølgelig avtalt det muntlig også), har selv ansvar for å skaffe barnevakt eller glemme planene sine. Er det noe viktig, er det selvfølgelig en annen ting, men i utgangspunktet har en selv ansvaret. Fungerer utmerket her ivertfall. Anonymous poster hash: 301af...cd5 Vi har også det. en digital. Men han tar aldri ansvar for å sjekke den, han ringer heller meg for å høre om han skal sjekke. Om jeg ikke har kallenderen foran meg, eller ikke riktig husker avtaler han likevel. Flere ganger har vi avtalt at han skal ha planleggingsdager etc. Derfor går ikke jeg rundt å husker på når det er, siden jeg skal på jobb. Når dagen kommer har han glemt det og det blir mer eller mindre opp til meg å fikse pass for han tør heller ikke å ringe familien og avsløre at han har bæsja på leggen. Anonymous poster hash: e6503...2ad Så lenge du fortsetter å dekke over og rydde opp etter ham, vil han fortsette å holde på slik. Du må la ham ta støyten selv, det er bare slik han vil lære. I tilfellet med planleggingsdag ville jeg sagt blidt: "Okei, men dette er ditt problem. Jeg skal på jobb og ungene er ditt ansvar." Jeg ville også ganske rolig sagt til ham at jeg nekter å juge for å dekke over for hans rot og tull, så dette fikk han forklare selv. Så lenge du lar ham slippe å stå til ansvar, vil han fortsette å dytte det over på deg.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2015 #10 Skrevet 6. november 2015 Du sier han respekterer deg, at han "bare" er konfliktsky. Men han har ikke mye respekt for deg når han prioriterer andre fremfor deg og barna. Han respekterer ikke deg når han skaper så mye frustrasjon med viten og vilje, og heller ikke når han får deg til å lyve for ham, til å endre dine/deres planer. Han respekterer heller ikke de du/dere har planer med, og heller ikke de han lager avtaler med selv om han ikke vet om det passer. Mannen din trenger å lære seg å si nei, å bli tydelig, å se at det han gjøre viser lite respekt for andre. Trolig trenger mannen også å styrke selvbildet sitt. Og du er "medavhengig" hver eneste gang du hjelper ham med å finne en unnskyldning, hver gang du endrer avtaler, hver gang du kommer med hvite løgner. Så her må begge skjerpe seg. Anonymous poster hash: c572f...fb2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå