Gå til innhold

For trangt bekken for fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har fått påvist for trangt bekken for fødsel? Har vært gjennom akutt keisersnitt for tre år siden og er redd noe er galt med bekken. Er nå gravid igjen og legen på sykehuset mener trangt bekken ikke forekommer hos normale friske kvinner. Får selvfølgelig ikke målt bekken og heller ikke planlagt keisersnitt. Er det noen som har fått målt bekken etter akutt ks? Eventuelt fått planlagt ks?

Anonymous poster hash: 18b84...aa0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så rart av en lege å være så bastant på det.. Jeg ente opp med akutt keisersnitt pga trangt bekken. Ble henvist til pelvimetri etterpå for å sjekke "forholdene" der nede. Jeg fikk påvist for trangt bekken og skal nå snart i gjennom mitt andre planlagte snitt. Jeg er frisk og normal ellers, men ikke så veldig høy.. 159 cm... Jeg føder på Gjøvik... Undersøk muligheten for å bli tatt på alvor ved et annet sykehus.

Anonymous poster hash: 231eb...6ef

Skrevet

Min venninne fikk keisersnitt pga for stort barn. Vet ikke om det er det samme.

Hun er 158 og veier normalt 50 kg. Babyen veide 4 kg ved fødsel. De mente at hun kunne få problemer med å få henne ut.

Anonymous poster hash: 0dc10...30a

Skrevet

Spørsmålet er vel heller "for trangt til hva"?

Ved mistanke om stor baby er det aktuelt å måle.

Hvor langt er du på vei? Og hva var årsaken til akutt KS sist?

Skrevet

Hvorfor ble det akutt keisersnitt sist?

Det kan jo ha mange grunner utenom trangt bekken? Spør jordmor om hva hun syns, prat om sist fødsel og hør hva du skal gjøre om du ønsker å få målt bekkenet og legen sier nei.

Spør på ordinær ul på sykehuset?

Anonymous poster hash: e93c3...f25

Skrevet

For min søster ble det problemer under første fødsel. Det hele endte i akkutt ks. Etterpå fikk hun beskjed om at bekkenet var for smalt for vaginal fødsel.

Etter dette har hun hatt to vaginale fødsler - og aldri et tema at bekkenet var smalt..

Anonymous poster hash: 45754...da6

Skrevet

Jeg drev med fødsel i mange timer. Etter til slutt forsøk med både tang og vakuum så endte det opp med hastesnitt. Da måtte de dra barnet opp igjen, hodet satt fast i bekkenet.

Sjefslegen bestilte måling av bekkenet mens jeg var innlagt, og da han så resultatet sa han at jeg aldri fikk lov til å prøve vaginal fødsel igjen.Fikk også beskjed om at hvis vi hadde forsøkt i 10 minutter til, så ville det mest sannsynlig gått galt med både meg og barnet.

Det kan være mange grunner til at fødsel stopper opp og at barnet ikke vil ut, men jeg syns du skal stå på ditt og be om at de måler. Evt gjør det på privat klinikk. Mye bedre å vite enn å gå og bekymre seg, kanskje til og med unødvendig.

Lykke til

Anonymous poster hash: 95e44...56b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...