Gå til innhold

er jeg rar i tankegangen ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har samboer og vi har en gutt på 5 år. 
vi har en nabo i oppgangen som vi har en del kontakt med, eller rettere sakt, gubben har kontakt med.
Han drar på bading med henne og datteren, og vår sønn (vi har ikke bil for tiden) Når guttugen spør om mamma ikke skal være med, så forter han å si, nei det er ikke plass i bilen (hender hu har med 1 barn til og da er det ikke plass, men det skjer ikke hver gang)
En gang tok jeg en tur å handla mens de var å bada og kom hjem lenge etter de skulle vært tilbake og de var hos naboen fant jeg ut, guttungen syns jo det er kjekt å leke med de eldre barna. 
Så jeg gikk rett og slett ned og ringte på og fikk jo komme inn og kommentaren fra gubben, hva gjør du her ? Dette var tydeligvis HANS venn(inne)
Hu er enslig og på utkikk. Og diverse datingsider og slikt. 
Har vært litt hett med en ny flamme. Ikke hatt tid til å ha gubben med på handlerunden sist uke, (trenger bærehjelp pga diverse plager) Men denne uka var det visst på gang igjen.
Så står gubben på kjøkkenet i dag mens vi laga middag og sa, han hadde ikke vært god nok når hu var opptatt med flammen, at flammen ble prioritert forran ham. Men at denne uka var han visst god nok...
Så jeg lirte av meg en, ja jaggu godt en kjæreste er prioritert forran å handle med deg !
Så avtaler han altså å gå ned å drikke kaffe med henne nå i kveld, vell vitene om at jeg blir sittende her igjen alene, for vi kan ikke gå fra en sovende 5 åring. 
Er jeg helt på blåbærtur, eller skurrer det her. ?
Dama er hjemme halve uka og gubben hele uka. Jeg jobber 100%

Anonymous poster hash: 71e4f...1b0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skurrer absolutt....

Anonymous poster hash: 55a42...312

Skrevet

Det hadde ikke bare skurret litt en gang!

Han virker jo sjalu når han blir "bortprioritert", det er ingen normalreaksjon for en som bare er venn. Om han bare følte seg som venn til henne så burde han jo være glad på hennes vegne når hun traff en mann hun likte.

Men den mannen din virker så fjern at jeg ikke er overbevist om det har gått opp for ham selv at han er mer interessert enn bare vennskap ;)

Kvinnelige venner, helt greit. Slik mannen din forholder seg til henne - nei!

Anonymous poster hash: e974b...7c7
Skrevet

Hvorfor jobber han ikke?

Dette virker rart

Anonymous poster hash: 7acba...be8

Skrevet

Bare jeg som synes innlegget skurrer?

Noen som kjeder seg ikveld?

Anonymous poster hash: f7317...22d

Skrevet

Hvorfor jobber han ikke?

Dette virker rart

Anonymous poster hash: 7acba...be8

Arbeidsledig

Skrevet

Bare jeg som synes innlegget skurrer?

Noen som kjeder seg ikveld?

Anonymous poster hash: f7317...22d

Nei kjeder meg ikke, bare frustrert

Skrevet

Jeg som skrev opprinnelig innlegg..
Dette er også samme mannen som for et par år siden syns jeg var tåpelig som ikke var heelt happy når han skulle ut med ei veninne og hennes venner. Igjen dette med barnevakt, spontant og ikke sjangs å få noen til å sitte, Det vet han jo. 
Denne damen var gammel kjenning som han pluttselig måtte hjelpe med myye rart. Vet også at han inviterte henne med på båttur inn i solnedgangen, men hu takka fint nei og sa at slikt fikk han gjøre med dama si. (hvordan jeg vet dette er en annen sak...)
Jeg var jo ei grønnsjalu dame som syns dette var rart. 

Å ja, han har kode på tlf og pc, og er livredd jeg skal få tak i noen av dem, Tar med mobilen over alt, selv med kode på. Pcen hadde stått på en morgen når han sto opp og ble jo straks beskylt for å ha vært inne på den og jeg sa jo som rett er, DU har kode på den, jeg kommer ikke inn !!!! Tror ikke han trodde meg. Men jeg har ikke vært inn på noe som helst.!!!

Hadde det vært kompiser, så hadde jeg jo ikke reagert... Eller jo faktisk, etter sist stunt når vi hadde småkrangla før han gikk ut med noen x-jobbekompiser han hadde møtt tilfeldig på en butikk. og så hører jeg ikke mer fra ham før klokka 12 dagen etter. Fikk kjeft for jeg ikke hadde etterlyst ham. Det var jo min jobb....... Hehe, var jo litt sur og mente at han er jaggu stor nok til å gi beskjed om hvor han er selv.....
Han hadde våkna klokka 9 men ikke puttla seg hjem før mye seinere på dagen, etter en flåsete beskjed i 12 tiden. 
Og ja, klærene hans lukta reint, ikke øl, ikke røyk, ikke svett, ingenting. Nyvaska type ting.

Joda, litt småsjalu er jeg nok....

Skrevet

Helt ærlig - hvorfor i all verden er du sammen med denne mannen?

En ting er i hvert fall sikkert, du og han har ikke samme syn på forhold.

Skrevet

Det der hadde jeg ikke giddet...

Anonymous poster hash: 0466e...d90
Skrevet

Pga av barnet....

Jeg tror faktisk ikke han har vært utro ennå, men at hans syn på hva som er ok og ikke er litt forskjellig fra min. Har på følelsen at disse andre damene, har vett nok til å takke nei faktisk.......

Og noen ganger blir jeg metta nok til å tenke, lykke til, slit ham med helsa.

Haha, en ting er sikkert, blir jeg singel, så blir det leeenge til jeg slipper noen ny mann inn i livet, det er for mye mas ;-)

Skrevet

Her får han tydeligvis noe ut av dette vennskapet han ikke får hjemme, tenker jeg. Trenger ikke være sex. Men føler kanskje at hun trenger ham mer enn det du gjør, og han føler seg kanskje mer beundret eller noe av henne? Mulig det bare er det han er ute etter. Men jeg hadde ikke syntes det var greit at mannen min dro på venninnebesøk alene. Kanskje om det hadde vært en barndomsvenninne jeg visste det ikke var noe annet med, men ellers ville jeg synes det bare hadde vært sært! Kanskje du burde finne deg en kompis ;)

Anonymous poster hash: cc3b6...386

Skrevet

Helt ærlig - hvorfor i all verden er du sammen med denne mannen? En ting er i hvert fall sikkert, du og han har ikke samme syn på forhold.  Anonymous poster hash: e974b...7c7

Pga av barnet....Jeg tror faktisk ikke han har vært utro ennå, men at hans syn på hva som er ok og ikke er litt forskjellig fra min. Har på følelsen at disse andre damene, har vett nok til å takke nei faktisk.......Og noen ganger blir jeg metta nok til å tenke, lykke til, slit ham med helsa.Haha, en ting er sikkert, blir jeg singel, så blir det leeenge til jeg slipper noen ny mann inn i livet, det er for mye mas ;-) Anonymous poster hash: 71e4f...1b0

Så trist å høre at du føler det slik. Ikke noe sunt forhold. Men jeg lover deg at ikke alle menn er slik altså! Og du kan jo gå glipp av drømmemannen når du er sammen med denne frosken...

Barnet bør aldri være grunn alene til å bli i et forhold.

Anonymous poster hash: cc3b6...386

Skrevet

Pga av barnet....

Jeg tror faktisk ikke han har vært utro ennå, men at hans syn på hva som er ok og ikke er litt forskjellig fra min. Har på følelsen at disse andre damene, har vett nok til å takke nei faktisk.......

Haha, en ting er sikkert, blir jeg singel, så blir det leeenge til jeg slipper noen ny mann inn i livet, det er for mye mas ;-)

Det du egentlig sier her er at eneste grunnen til at han ev. ikke har vært utro er fordi disse damene har sagt nei til å ha sex med ham. Hva han har gjort de gangene han har vært ute og kommet hjem dagen etter, det vet du egentlig lite om.

Hva sier han når du tar opp dette med ham?

Skrevet

Pga av barnet....

Det du egentlig sier her er at eneste grunnen til at han ev. ikke har vært utro er fordi disse damene har sagt nei til å ha sex med ham. Hva han har gjort de gangene han har vært ute og kommet hjem dagen etter, det vet du egentlig lite om.

Hva sier han når du tar opp dette med ham?

Får jo kun høre jeg er sjalu, at det ikke er normalt å tenke sånn. 

Joda, han får nok gjerne litt mer oppmerksomhet av henne enn av ei slita dame som har vært på jobb i 7,5 time og brukt litt over 2 timer på å komme seg fram og tilbake til denne jobben. Er ultrasosial i yrket, og trenger faktisk litt avslapping her hjemme. Han syns også han gjør for mye husarbeid. Han henter og leverer guttungen i bhg. Jeg rekker ikke pga jobb mesteparten av tiden. Og han lager middag de fleste dagene, ofte med assistanse fra meg. Og han vasker over gulvene en gang innimellom. 

Ja han går hjemme hele dagen. 

Sliter med søvnen på natten, sovner nok godt i godstolen minst 1 gang pr dag. 

Våken gubbe på natten = dame som vekkes når han går ut av sengen og kommer opp igjen noen timer senere. Og så har en jo en 5 åring som også har sine netter med noen oppvåkninger. 

Skrevet

Jo mer du forteller om ham, jo mindre forståelig er det for meg at du orker å leve med ham.

Han oppfører seg som om han har noe å skjule, han forventer å bruke masse tid med sine "venninner", han blir sjalu når en av disse bruker tid med andre menn enn ham selv...

Det han gjør hjemme er ikke mye med tanke på at du er borte 9,5 timer pga. jobb daglig. Han bør stå for så godt som alt av husarbeid så lenge han er arbeidsledig. Han vil likevel ha god tid til å søke jobber.

Om du vil fortsette med ham så anbefaler jeg deg å gå i parterapi, for han der kommer du ingen vei med alene.

Jeg hadde ikke orket et slikt forhold, for han kjører et egoløp som gir veldig dårlige vibber.

• 2 år senere...
Skrevet

liten oppdatering, jeg er annonym fra opprinnelig innlegg. 
Vi var sammen til tidlig sommer i 2016.
Han sto på kjøkkenet og sa han kanskje ville flytte ut, vi trengte kanskje tid i fra hverandre. 
Noen dager seinere fikke jeg beskjed at jeg måtte hente barnet i bhg den dagen, det rakk ikke han, for han skulle vekk. 
21 tiden på kvelden ringer han og spør hva planene er for helgen, jo gjøre noe kjekt med guttungen... Ja da trengte han ikke å komme hjem da ? ehhh nei..... Fikk ikke vite hvor han skulle eller med hvem.
Han hadde pakket med seg ting og tang, flere dusjsåper og toalettsaker og barbersaker, han barberte seg knappest en gang i uka... Og masse klær, Så jeg ca 1 og 2 i sammen og fikk 3. han har flytta ut. Og snakka med 6 åringen om dette.
Hørte ikke noe hele helgen før seint søndags kveld kom han inn døra som om alt var normalt. 
DA hadde jeg fått nok og ba ham dra igjen. Fikk beskjed at jeg ikke bare kunne hive han ut på gata, Sofaen står der, du kan sove på den fikk han beskjed om.  Etter en time med litt diskusjoner ringte han til dama han hadde vært på hyttetur med og flytta inn til henne før han noen mnd seinere fikk seg leilighet her i nærheten, Dama forsvant etter en stund og like fort var neste på plass og han har endt opp med å flytte 3 timer togtur vekk med hu og har poden ca hver annen helg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...