Anonym bruker Skrevet 5. november 2015 #1 Skrevet 5. november 2015 Vi fant for en stund siden drømmehuset og snakket med megler og han overbeviste oss om at det var lurt å kjøpe og så selge vårt. Vi bor i et av byens mest attraktive områder, og han var helt sikker på at det kom til å bli solgt i en fei. Vi lot oss overbevise, og kjøpte drømmehuset....og her sitter vi,og vårt blir ikke solgt. Det har vært ute i over 2 mnd, og det er null på visning. Nå er det nedbemanning i bedriften både mannen min og jeg jobber, og mannen har fått oppsigelse, og jeg kan få. Så da sitter vi der med to hus,og ingen jobb. Vi kan heller ikke leie ut, da vi må ha så høy leieinntekt for å dekke kostnader at ingen kommer til å ville leie det. Dette tærer noe vannvittig på oss nå, både på forhold og helse. Angrer oss i hjel på at vi hørte på og stolte på megler, skal aldri gjøre det igjen. Er så utrolig sliten, tannken på at det snart er jul gjør meg uvel.. Vet ikke hva vi skal gjøre, den der tærende kalde innvendige klumpen er fryktelig.. Anonymous poster hash: d7a5b...be5
Anonym bruker Skrevet 5. november 2015 #2 Skrevet 5. november 2015 Du har noen muligheter her: 1) Lei det ut til en pris som gjør at dere i alle fall holder konkursen fra livet (cut your losses) 2) Selg drømmehuset og flytt tilbake 3) Flytt tilbake og lei ut drømmehuset Anonymous poster hash: f07ba...e62
Gjest Skrevet 5. november 2015 #3 Skrevet 5. november 2015 Da får dere nesten selge drømmehuset. Har ikke noe annet forslag på stående fot dessverre.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2015 #4 Skrevet 5. november 2015 Dere kan jo leie ut likevel mens dere prøver å selge. Litt penger inn er da bedre enn ingenting! Hvis det er i et populært område i en by kan det være større muligheter og mer oebger å hente på korttidsleie, f.eks en mnd. Blir mer jobb for dere da,men kanskje verdt det. Firma som har gjester f.eks. Eller asylmottak, hører de tjener bra! 😊 Anonymous poster hash: d7222...f51
Anonym bruker Skrevet 5. november 2015 #5 Skrevet 5. november 2015 Lei ut til nav!! De betaler MYE 😊 Anonymous poster hash: 1b908...f96
Anonym bruker Skrevet 5. november 2015 #6 Skrevet 5. november 2015 Noen som vet hvor hos NAV jeg kan kontakte for å høre om de vil leie bolig? Anonymous poster hash: d7a5b...be5
Anonym bruker Skrevet 5. november 2015 #7 Skrevet 5. november 2015 IKKE lei ut til nav! Hvis ikke du vil ha huset ødelagt da... Ha is i magen, det blir solgt. Eventelt gå litt ned i pris, for å tiltrekke kjøpere. Boligmarkedet har gått ned en del de siste 2 mnd.. Anonymous poster hash: 64d27...99d
Anonym bruker Skrevet 5. november 2015 #9 Skrevet 5. november 2015 Vi kan gå ned 100.000,- hvis vi må, men boligen er allerede priset lavt så den skulle bli solgt fort. Jeg googlet det å leie til NAV, men det tror jeg vi dropper, så ut som det bare var negative erfaringer med det. Anonymous poster hash: d7a5b...be5
Anonym bruker Skrevet 5. november 2015 #10 Skrevet 5. november 2015 Hvis du bor sentralt ved en by feks kan det vel være mulighet for å leie ut til studenter? Eller kanskje andre unge som kunne tenke seg å bo kollektivt. Vet jo ikke hvor stort hus du har og hvor mye du må ha inn, men da kan du ta pris pr soverom. Kan dere gjøre noen småting i huset? For at det virker mer moderne og mer tiltalende for de som ser annonsen? Vi satt i lignende situasjon for over ett år siden, men vi hadde veldig sen overtagelse på det nye huset mtp salg. Tok oss nesten fem mnd før det ble solgt og vi ble veldig fornøyd med salgspris. Dette var også u ett populært området men forholdsvis dyrt. Anonymous poster hash: 3a906...44e
Anonym bruker Skrevet 5. november 2015 #11 Skrevet 5. november 2015 Huset er bare fem år, funkis hus så det er moderne. Helt nyoppusset også, så det er strøkent. Hadde det ikke vært for det med jobbene våre , så skulle vi nok klart oss, men slik det er nå , ser det kjipt ut. For en lettelse det må ha vært da dere solgte etter fem måneder... Anonymous poster hash: d7a5b...be5
Anonym bruker Skrevet 5. november 2015 #12 Skrevet 5. november 2015 Har dere snakket med banken om å finne en løsning? Kan det hjelpe å bare betale renter på lånet i for eksempel 5-6mnd? Anonymous poster hash: cd7e6...4ac
Anonym bruker Skrevet 5. november 2015 #13 Skrevet 5. november 2015 Hvorfor i all verden tar dere meglers råd i noe så omfattende og viktig som dette? Vet dere garantert angrer som ulver nå, men dette kan dere takke dere selv for! Uansett hvem som gir råd så er det deres eget valg, og deres egen feil! Ønsker dere lykke til, gå ned i pris eller selg drømmehuset. Med en inntekt og så dårlig beslutningsevne fortjener dere ikke å sitte med drømmehuset til slutt. Sorry harde ord!! Anonymous poster hash: 83887...216
Anonym bruker Skrevet 5. november 2015 #14 Skrevet 5. november 2015 Ja, vi har fått mellomfinasiering , så forhåpenligvis går det vel på en måte....bare å håpe at ikke jeg også får oppsigelse nå. Anonymous poster hash: d7a5b...be5
Anonym bruker Skrevet 5. november 2015 #15 Skrevet 5. november 2015 Lei ut huset på airbnb.com Anonymous poster hash: 22946...ba0
Anonym bruker Skrevet 5. november 2015 #16 Skrevet 5. november 2015 Skjønner ikke helt argumentet ditt for at dere ikke kan leie ut? Dere har jo uansett kostnader på huset, og om leiepris ikke dekker alt, er det vel på god vei. Alt hjelper. Anonymous poster hash: 28424...13a
Anonym bruker Skrevet 5. november 2015 #17 Skrevet 5. november 2015 Hvorfor i all verden tar dere meglers råd i noe så omfattende og viktig som dette? Vet dere garantert angrer som ulver nå, men dette kan dere takke dere selv for! Uansett hvem som gir råd så er det deres eget valg, og deres egen feil! Ønsker dere lykke til, gå ned i pris eller selg drømmehuset. Med en inntekt og så dårlig beslutningsevne fortjener dere ikke å sitte med drømmehuset til slutt. Sorry harde ord!! Anonymous poster hash: 83887...216 Hvorfor i all verden tar dere meglers råd i noe så omfattende og viktig som dette? Vet dere garantert angrer som ulver nå, men dette kan dere takke dere selv for! Uansett hvem som gir råd så er det deres eget valg, og deres egen feil! Ønsker dere lykke til, gå ned i pris eller selg drømmehuset. Med en inntekt og så dårlig beslutningsevne fortjener dere ikke å sitte med drømmehuset til slutt. Sorry harde ord!! Anonymous poster hash: 83887...216 Megler kan jo dette, og selvfølgelig hører vi på hans råd. Vi ser jo også hvordan hus i området er blitt solgt. Absolutt alt tilsa at det skulle gå fort..Arbeidssituasjonen var heller ikke slik den er i dag, da huset ble lagt for salg. Vi var da begge i full jobb, og vi visste ikke om den plutselige nedbemanningen. Fortjener ikke å sitte med drømmehuset? Hva i svarte mener du med det? Er vi dårlige menbesker som ikke fortjener å ha det bra, å bo et sted barna trives og har det bra. Du er bare ondskapsfull og slem, egentlig burde jeg svart det samme til deg, men vet du....jeg synker i ned på ditt nivå, trangsynte ku. HI Anonymous poster hash: d7a5b...be5
Anonym bruker Skrevet 5. november 2015 #18 Skrevet 5. november 2015 Skjønner ikke helt argumentet ditt for at dere ikke kan leie ut? Dere har jo uansett kostnader på huset, og om leiepris ikke dekker alt, er det vel på god vei. Alt hjelper. Anonymous poster hash: 28424...13a Ja, du har rett, vi vil nok vurdere det igjen. Anonymous poster hash: d7a5b...be5
Anonym bruker Skrevet 5. november 2015 #19 Skrevet 5. november 2015 Du er klar over at meglere lever av å *selge* hus? Så klart de vil anbefale å kjøpe først! Anonymous poster hash: 2e4f8...ebc
Anonym bruker Skrevet 5. november 2015 #20 Skrevet 5. november 2015 Hvorfor i all verden tar dere meglers råd i noe så omfattende og viktig som dette? Vet dere garantert angrer som ulver nå, men dette kan dere takke dere selv for! Uansett hvem som gir råd så er det deres eget valg, og deres egen feil! Ønsker dere lykke til, gå ned i pris eller selg drømmehuset. Med en inntekt og så dårlig beslutningsevne fortjener dere ikke å sitte med drømmehuset til slutt. Sorry harde ord!! Anonymous poster hash: 83887...216 Hvorfor i all verden tar dere meglers råd i noe så omfattende og viktig som dette? Vet dere garantert angrer som ulver nå, men dette kan dere takke dere selv for! Uansett hvem som gir råd så er det deres eget valg, og deres egen feil! Ønsker dere lykke til, gå ned i pris eller selg drømmehuset. Med en inntekt og så dårlig beslutningsevne fortjener dere ikke å sitte med drømmehuset til slutt. Sorry harde ord!! Anonymous poster hash: 83887...216 Megler kan jo dette, og selvfølgelig hører vi på hans råd. Vi ser jo også hvordan hus i området er blitt solgt. Absolutt alt tilsa at det skulle gå fort..Arbeidssituasjonen var heller ikke slik den er i dag, da huset ble lagt for salg. Vi var da begge i full jobb, og vi visste ikke om den plutselige nedbemanningen. Fortjener ikke å sitte med drømmehuset? Hva i svarte mener du med det? Er vi dårlige menbesker som ikke fortjener å ha det bra, å bo et sted barna trives og har det bra. Du er bare ondskapsfull og slem, egentlig burde jeg svart det samme til deg, men vet du....jeg synker i ned på ditt nivå, trangsynte ku. HI Anonymous poster hash: d7a5b...be5 Nei når du kjøper et hus uten å ha noen garanti for å få solgt det gamle, da er du ganske dum og naiv 😂 Da tenker jeg dere bare kan ha det så godt 😜 Og et selskap gjør ikke plutselige nedbemanninger uten god varsel, da er det i så fall et selskap med dårlig økonomi, og slik jeg forstår jobber dere begge der? Hvem kjøper to hus med begge jobb i et jallafirma? Niks, kall meg gjerne trangsynte ku, men dere har virkelig bæsja på leggen 👏 Anonymous poster hash: 83887...216
Anonym bruker Skrevet 5. november 2015 #21 Skrevet 5. november 2015 Hvorfor i all verden tar dere meglers råd i noe så omfattende og viktig som dette? Vet dere garantert angrer som ulver nå, men dette kan dere takke dere selv for! Uansett hvem som gir råd så er det deres eget valg, og deres egen feil! Ønsker dere lykke til, gå ned i pris eller selg drømmehuset. Med en inntekt og så dårlig beslutningsevne fortjener dere ikke å sitte med drømmehuset til slutt. Sorry harde ord!! Anonymous poster hash: 83887...216 Hvorfor i all verden tar dere meglers råd i noe så omfattende og viktig som dette? Vet dere garantert angrer som ulver nå, men dette kan dere takke dere selv for! Uansett hvem som gir råd så er det deres eget valg, og deres egen feil! Ønsker dere lykke til, gå ned i pris eller selg drømmehuset. Med en inntekt og så dårlig beslutningsevne fortjener dere ikke å sitte med drømmehuset til slutt. Sorry harde ord!! Anonymous poster hash: 83887...216 Megler kan jo dette, og selvfølgelig hører vi på hans råd. Vi ser jo også hvordan hus i området er blitt solgt. Absolutt alt tilsa at det skulle gå fort..Arbeidssituasjonen var heller ikke slik den er i dag, da huset ble lagt for salg. Vi var da begge i full jobb, og vi visste ikke om den plutselige nedbemanningen. Fortjener ikke å sitte med drømmehuset? Hva i svarte mener du med det? Er vi dårlige menbesker som ikke fortjener å ha det bra, å bo et sted barna trives og har det bra. Du er bare ondskapsfull og slem, egentlig burde jeg svart det samme til deg, men vet du....jeg synker i ned på ditt nivå, trangsynte ku. HI Anonymous poster hash: d7a5b...be5 Nei når du kjøper et hus uten å ha noen garanti for å få solgt det gamle, da er du ganske dum og naiv 😂 Da tenker jeg dere bare kan ha det så godt 😜 Og et selskap gjør ikke plutselige nedbemanninger uten god varsel, da er det i så fall et selskap med dårlig økonomi, og slik jeg forstår jobber dere begge der? Hvem kjøper to hus med begge jobb i et jallafirma? Niks, kall meg gjerne trangsynte ku, men dere har virkelig bæsja på leggen 👏 Anonymous poster hash: 83887...216 Hva er det som feiler deg, egentlig? Hilsen ikke HI. Anonymous poster hash: 4287b...838
Anonym bruker Skrevet 5. november 2015 #22 Skrevet 5. november 2015 Hvorfor i all verden tar dere meglers råd i noe så omfattende og viktig som dette? Vet dere garantert angrer som ulver nå, men dette kan dere takke dere selv for! Uansett hvem som gir råd så er det deres eget valg, og deres egen feil! Ønsker dere lykke til, gå ned i pris eller selg drømmehuset. Med en inntekt og så dårlig beslutningsevne fortjener dere ikke å sitte med drømmehuset til slutt. Sorry harde ord!! Anonymous poster hash: 83887...216 Hvorfor i all verden tar dere meglers råd i noe så omfattende og viktig som dette? Vet dere garantert angrer som ulver nå, men dette kan dere takke dere selv for! Uansett hvem som gir råd så er det deres eget valg, og deres egen feil! Ønsker dere lykke til, gå ned i pris eller selg drømmehuset. Med en inntekt og så dårlig beslutningsevne fortjener dere ikke å sitte med drømmehuset til slutt. Sorry harde ord!! Anonymous poster hash: 83887...216 Megler kan jo dette, og selvfølgelig hører vi på hans råd. Vi ser jo også hvordan hus i området er blitt solgt. Absolutt alt tilsa at det skulle gå fort..Arbeidssituasjonen var heller ikke slik den er i dag, da huset ble lagt for salg. Vi var da begge i full jobb, og vi visste ikke om den plutselige nedbemanningen. Fortjener ikke å sitte med drømmehuset? Hva i svarte mener du med det? Er vi dårlige menbesker som ikke fortjener å ha det bra, å bo et sted barna trives og har det bra. Du er bare ondskapsfull og slem, egentlig burde jeg svart det samme til deg, men vet du....jeg synker i ned på ditt nivå, trangsynte ku. HIAnonymous poster hash: d7a5b...be5 Nei når du kjøper et hus uten å ha noen garanti for å få solgt det gamle, da er du ganske dum og naiv Da tenker jeg dere bare kan ha det så godt Og et selskap gjør ikke plutselige nedbemanninger uten god varsel, da er det i så fall et selskap med dårlig økonomi, og slik jeg forstår jobber dere begge der? Hvem kjøper to hus med begge jobb i et jallafirma? Niks, kall meg gjerne trangsynte ku, men dere har virkelig bæsja på leggen Anonymous poster hash: 83887...216 Jallafirma? Hva er det? Jalla betyr faktisk kom på arabisk. Bæsja på leggen? Hvor gammel er du? Vet du at 90-95 % av alle som kjøper/selger bolig, kjøper først og selger etterpå? Men, jeg gidder ikke bruke tid på deg, jeg vet at vi fortjener drømmehuset - vi har jobbet hard for å få det. Dessuten kommer det til å ordne seg for oss, det ordner seg alltid for snille piker og gutter.... Anonymous poster hash: d7a5b...be5
Anonym bruker Skrevet 5. november 2015 #23 Skrevet 5. november 2015 Dere fortjener det ja, helt sikkert 😜 Så "hardt" har dere ikke jobbet, når dere den ene etter den andre får fyken fra jobben! Anonymous poster hash: 83887...216
Anonym bruker Skrevet 5. november 2015 #24 Skrevet 5. november 2015 Dessverre er både meglere og bankrådgivere selgere som er mest opptatt av å selge mest mulig, ikke gi de beste rådene.. Hvis det ikke kommer mange på visning ville jeg sett på hvordan boligen markedsføres av megler. Er bildene bra? Hvilket bilde er valgt som hovedbilde på finn osv. Er dere fornøyd med meglers jobb? Det er bildene og finnannonsen som får folk på visning og feiler dere her får man dessverre få eller ingen på visning. Håper det løsner for dere og at dere får solgt snart til en pris dere er fornøyd med:) Anonymous poster hash: 62d8e...d79
Anonym bruker Skrevet 5. november 2015 #25 Skrevet 5. november 2015 Hvorfor i all verden tar dere meglers råd i noe så omfattende og viktig som dette? Vet dere garantert angrer som ulver nå, men dette kan dere takke dere selv for! Uansett hvem som gir råd så er det deres eget valg, og deres egen feil! Ønsker dere lykke til, gå ned i pris eller selg drømmehuset. Med en inntekt og så dårlig beslutningsevne fortjener dere ikke å sitte med drømmehuset til slutt. Sorry harde ord!! Anonymous poster hash: 83887...216 Hvorfor i all verden tar dere meglers råd i noe så omfattende og viktig som dette? Vet dere garantert angrer som ulver nå, men dette kan dere takke dere selv for! Uansett hvem som gir råd så er det deres eget valg, og deres egen feil! Ønsker dere lykke til, gå ned i pris eller selg drømmehuset. Med en inntekt og så dårlig beslutningsevne fortjener dere ikke å sitte med drømmehuset til slutt. Sorry harde ord!! Anonymous poster hash: 83887...216 Megler kan jo dette, og selvfølgelig hører vi på hans råd. Vi ser jo også hvordan hus i området er blitt solgt. Absolutt alt tilsa at det skulle gå fort..Arbeidssituasjonen var heller ikke slik den er i dag, da huset ble lagt for salg. Vi var da begge i full jobb, og vi visste ikke om den plutselige nedbemanningen. Fortjener ikke å sitte med drømmehuset? Hva i svarte mener du med det? Er vi dårlige menbesker som ikke fortjener å ha det bra, å bo et sted barna trives og har det bra. Du er bare ondskapsfull og slem, egentlig burde jeg svart det samme til deg, men vet du....jeg synker i ned på ditt nivå, trangsynte ku. HIAnonymous poster hash: d7a5b...be5 Nei når du kjøper et hus uten å ha noen garanti for å få solgt det gamle, da er du ganske dum og naiv Da tenker jeg dere bare kan ha det så godt Og et selskap gjør ikke plutselige nedbemanninger uten god varsel, da er det i så fall et selskap med dårlig økonomi, og slik jeg forstår jobber dere begge der? Hvem kjøper to hus med begge jobb i et jallafirma? Niks, kall meg gjerne trangsynte ku, men dere har virkelig bæsja på leggen Anonymous poster hash: 83887...216 Hva er det som feiler deg, egentlig? Hilsen ikke HI.Anonymous poster hash: 4287b...838 Takk Hilsen HI Anonymous poster hash: d7a5b...be5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå