Gå til innhold

Mamma spiste fenalår hver dag!

Anbefalte innlegg

Skrevet

ble plutselig litt deppa her om dagen når jeg kom på at jeg ikke kan spise litt fenalår i julen, men så fortalte min mor meg at hun spiste fenalår på brødskiva hver eneste dag under graviditeten sin med min lillesøster. Hun sier at norsk kjøtt ikke er farlig og at jeg kan spise fenalår til jul!

Jeg har fått beskjed fra legen min om at jeg kan spise kjøttpålegg (salami) osv så lenge det er norsk, så da går vel fenalår også greit?

Anonymous poster hash: 28341...8c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mora mi røkte hver dag.. men det var norsk petterøes da så derfor gikk det bra. 

Anonymous poster hash: 6b954...0d4
Skrevet

Dypfryst og så sprøstekt, smaker fantastisk og er da trygt.

Anonymous poster hash: df31b...392

Skrevet

Det koster veldig lite å holde seg unna akkurat de 9 månedene det står på. 

Selv om det gikk bra den gangen. Da din mor vokste opp hadde de nok ikke seler i bilene heller, men det gikk jo bra for de kræsjet ikke... 

Skrevet

Nei, fenalår er ikke greit.....

Anonymous poster hash: 906fc...f9c

Skrevet

Det er selvfølgelig ikke greit selv om det tilfeldigvis gikk bra da hun gikk gravid med lillesøsteren din. Heldigvis er forskningen kommet lenger idag og man tar derfor ikke noen risker. Mange av den gamle generasjonen som henger litt igjen, min svigermor anbefaler meg å gi babyen på 9 mnd sovemedisin fordi han sover urolig på nettene så jeg skal få sove bedre. Det var liksom greit før i tida. Jeg synes jo hun er helt ute å kjører som i det hele tatt foreslår noe slikt til meg nå, men prøver å tenke på at hun er av den gamle generasjonen som ikke vet bedre.

Anonymous poster hash: 7a82f...318

Skrevet

Norsk kjøtt er i utgangspunktet ikke farlig. Men det hender en og annen gang, og det får garantert alvorlige følger for fosteret. Så det er best å være på den sikre siden.

Skrevet

Det gjorde kusinen min også (kanskje ikke hver dag, men hun spiste i alle fall masse norsk spekemat). Hennes barn er født døv grunnet toxoplasmose. Ingen som vet om hun fikk det fra spekematen eller noe annet, men jeg hadde aldri i verden tatt sjansen.

Anonymous poster hash: 92fe7...cc2
Skrevet

Frys det først, så går det helt greit.

Det er stor forskjell på fenalår og salami. Salami er et blandingsprodukt, mens fenalår er et rent produkt.

Anonymous poster hash: 7a40d...f19
Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Hvis det er toxoplasmose i det fenalåret du spiser i dag, hjelper det fint lite at det IKKE var toxoplasmose i det fenalåret din mor spiste for 30 år siden.

Skrevet

Hvis det er toxoplasmose i det fenalåret du spiser i dag, hjelper det fint lite at det IKKE var toxoplasmose i det fenalåret din mor spiste for 30 år siden.

Enkelt og greit. Det finnes toxo i Norge, selvom det er vanligere lenger sør. Søsteren din hadde flaks.

Anonymous poster hash: b6ae8...c7c

Skrevet

Det er stor forskjell på fenalår og salami. Salami er et blandingsprodukt, mens fenalår er et rent produkt.

Å fryse det først hjelper IKKE. Stekes det derimot er man trygg. Men ikke akkurat så godt med stekt fenalår, tror jeg. Har aldri prøvd så. Men HI du klarer én jul uten! At det gikk bra med din mor, betyr ikke at det alltid går bra. Dessuten visste de ikke bedre da.

Anonymous poster hash: c90fe...809

Skrevet

Nei, det hjelper ikke å fryse det.

Skrevet

Da mora di var baby fikk hun sikkert en skvett konjakk for å sovne, og det gikk helt fint. What's your point.

Anonymous poster hash: 7a554...df4

Skrevet

Jada, og mormor hadde ikke bilstol til sine barn og det gikk bra med hennes barn. Alle de det ikke gikk bra for er ikke så nøye.

Jeg røkte da jeg gikk gravid med eldste, og det gikk bra. Ungen er den friskeste av oss alle. Mellomste som jeg ikke røkte da jeg gikk med, syk hele tiden, astma og allergi. Skal jeg da gå rundt å anbefale å røyke da eller? Blir for dumt.

Anonymous poster hash: 8288d...1e0

Skrevet

Hvorfor i all verden ta sjansen?

Skrevet

ble plutselig litt deppa her om dagen når jeg kom på at jeg ikke kan spise litt fenalår i julen, men så fortalte min mor meg at hun spiste fenalår på brødskiva hver eneste dag under graviditeten sin med min lillesøster. Hun sier at norsk kjøtt ikke er farlig og at jeg kan spise fenalår til jul!

Jeg har fått beskjed fra legen min om at jeg kan spise kjøttpålegg (salami) osv så lenge det er norsk, så da går vel fenalår også greit?

Anonymous poster hash: 28341...8c4

Hvorfor gamble?? Finnes nok av sjanser til å spise fenalår etter svangerskap.

Jeg er vokst opp på 70 tallet. Var aldri sikret i bil...gikk jo bra, så da trenger man ikke sikre barnet heller?

Anonymous poster hash: 634dc...77c

Skrevet

Gilde fraråder spekeskinke og fenalår, men sier at spekepølsene deres er trygge. De kunne jo ikke gått ut offentlig med det om de ikke var helt-helt sikre tenker jeg..!

Anonymous poster hash: 17346...6fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...