Gå til innhold

Avhengig baby på 2 Mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en herlig liten gutt på 2 Mnd som bare er helt skjønn. Både jeg og mannen har vært hjemme sammen med han disse 2 Mnd og mannen dro på jobb først denne uka, mens jeg da ble alene med prinsen.

Vi er førstegangsforeldre og alt er nytt. Men jeg lurer på om vi kan ha gitt han "for mye" kos, siden han store deler av dagen har ligget på fanget, brystet eller armene til en av oss. De få andre gangene har det vært i senga si om natta, leketeppet sammen med oss eller sovende i vogna eller vippestolen sin. Problemet nå er St siden jeg går alene hjemme skulle jeg gjerne rukket å vaske litt klær og lage noe mat iløpet av dagen også, men så fort jeg legger han ned er gråten i gang igjen.

Er det jeg som gjør noe galt?

Kan vel ikke bare la han ligge å skrike til han for seg heller!

Forslag?

Anonymous poster hash: 4f87e...a6b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En baby kan ikke få for mye nærhet og kos. Husk på at han har vært nær deg,varmen din og tryggheten hos mamma hele tiden i magen. Det er en stor omveltning å komme ut i den kalde lyse verden med masser av lyder og andre inntrykk.

Legg han i vippestol og bær stolen med deg dit du er. Prat med han underveis så han hører mammas kjente stemme.

Evt kan du ha han i et bæresjal så du har hendene frie til å vaske,lage mat etc.

Tiden hvor de vil utforske verden kommer tidsnok,da får du motsatt problem ved at han krabber i vei når du helst skulle hatt han til å sitte i ro mens du satt på en klesvask.

Anonymous poster hash: ab47e...cf9

Skrevet

Hva med å la han sove i vogna mens du gjør husarbeid? Kan ha vogna inne. Bæresjai er også supert, da er han nær deg samtidig som du kan lage mat, støvsuge m.m.

Anonymous poster hash: 04baa...b1b

Skrevet

bæresele eller sjal er min redning

Anonymous poster hash: c333c...832
Skrevet

Har en herlig liten gutt på 2 Mnd som bare er helt skjønn. Både jeg og mannen har vært hjemme sammen med han disse 2 Mnd og mannen dro på jobb først denne uka, mens jeg da ble alene med prinsen.

Vi er førstegangsforeldre og alt er nytt. Men jeg lurer på om vi kan ha gitt han "for mye" kos, siden han store deler av dagen har ligget på fanget, brystet eller armene til en av oss. De få andre gangene har det vært i senga si om natta, leketeppet sammen med oss eller sovende i vogna eller vippestolen sin. Problemet nå er St siden jeg går alene hjemme skulle jeg gjerne rukket å vaske litt klær og lage noe mat iløpet av dagen også, men så fort jeg legger han ned er gråten i gang igjen.

Forslag?

En baby blir aldri bortskjemt på kos og nærhet! Er babyen som skal prioriteres, husarbeid må man ta mens ene er med barnet, evt når det sover!

Eller du kan prøve bæresele !

Anonymous poster hash: 9cad8...947

Skrevet

En baby blir ikke bortskjemt :) Bæresjal, eller sette ham i vippestol og la han se på deg. Snakk med ham samtidig selvfølgelig.

Anonymous poster hash: 03a74...2e4

Skrevet

Forslag?

En baby blir aldri bortskjemt på kos og nærhet! Er babyen som skal prioriteres, husarbeid må man ta mens ene er med barnet, evt når det sover!

Eller du kan prøve bæresele !

Vil legge til at dere høres ut som gode foreldre som gir ham mye nærhet og oppmerksomhet! Disse mndene er utrolig viktig mtp tilknytning! :-) Husker selv hvordan det var å være førstegangs! Usikker på alt, og var alltod redd for å gjøre feil! Gikk veldig bra da!;)

Skrevet

Gi han all kosen han vil ha, og mere til. Denne tiden får du aldri tilbake!! Tror ikke du ser tilbake om 15 år og angrer deg for at du ikke vasket mer klær! Kose med babyen din, derimot, det vil du savne intenst..

Skrevet

Tusen takk for gode råd :) Skal se om vi får kjøpt inn et bærebjelke her da, er det noen anbefalinger til det eller en spesiell type man må ha siden han ikke kan holde hodet selv enda osv? :)

HI

Skrevet

Tusen takk for gode råd :) Skal se om vi får kjøpt inn et bærebjelke her da, er det noen anbefalinger til det eller en spesiell type man må ha siden han ikke kan holde hodet selv enda osv? :)

HI

Ergobaby med spedbarnsinnlegg eller elastisk sjal. Bor du i nærheten av en butikk som fører bæretøy kan du få opplæring og prøve på. Bæreglede er en fantastisk butikk med utrolig flotte ansatte, om du bor i nærheten av Oslo :) 

Anonymous poster hash: 02623...9a6

Skrevet

Han sover vel litt innimellom?;)

Skrevet

Ikke hi, men måtte bare svare. Min sover kun på natt og når jeg kjører bil og triller. Heldigvis tålee han å ligge litt alene i gulvet, ellers hadde det blitt trasig...

Anonymous poster hash: f6071...661

Skrevet

Jeg har Caboo til min på 3 mnd, veldig enkelt, godt og ferdig knyttet sjal :)

Og nei, så små babyer kan ikke bli bortskjemt på kos!

Anonymous poster hash: c0b14...bf2

Skrevet

Sover veldig lite, alene er det kun om natta, i bilen eller på trilletur. Eller så er han flink til å sove på brystet eller fanget til noen som bryr seg :)

Skrevet

Jeg mener at du fint kan øve litt på at han skal ligge alene, feks i vogn e.l. i nærheten av deg. Når han har sovnet, kan du forsiktig legge ham fra deg. Våkner han og gråter eller blir urolig, tar du ham opp og roer ham. Legg ned igjen når han er rolig eller sover igjen. Du kan også prøve å roe ham ved å legge en hånd på magen og "rugge" litt. Noen barn liker også å bli svøpt.

Etter en stund kan det hende han klarer litt alenetid. :-)

Bare noen forslag, det viktigste er å følge egen magefølelse.

Skrevet

Jeg er 11 uker inn i andre runde med "frimerkebarn". Storesøstra sov så og si aldri på dagen - en halvtime her og der hvis hun lå på brystet eller i fanget, og noen ganger en litt lengre dupp i vogn mens vi trillet. Til henne brukte jeg mei-tai og vippestol. Tok henne med over alt - skulle jeg vaske klær så lå hun på et teppe ved siden av meg, når jeg dusjet lå hun på gulvet foran dusjen osv. Jeg pratet og sang og det gikk stort sett veldig bra.

Lillebror er litt bedre på å sove - han kan finne på å sove opptil tre timer, men bare i fanget på dagtid. Han hater sjal, men har funnet ut at vugga er et fristed der han kan ligge og pludre. Har en uro med musikk som han elsker, så når han ligger der og skråler får man noen sekunder til å lage seg ei skive eller noe. Ellers er det samme taktikk - ta ham med når han er våken og la ham sove i fanget. De blir så alt for fort store, og som ei over her sa; du kommer ikke til å se tilbake på det første året og tenke "søren, skulle ønske jeg hadde vaska mer klær!" 😂

og det endrer seg utrolig fort; lillebror her blir mer våken og fascinert av leker og ting for hver dag som går - og dermed mer tålmodig i babygym/vugga 😊 (han er som sagt 11 uker)

Skrevet

Mine var kroppsjunkier til langt opp i barnehagealder. Hva gjør vel det?

Anonymous poster hash: bb3c8...59e

Skrevet

Nei du har ikke gitt barnet ditt for mye kos. Du har der i mot gjort det eneste riktige nemlig å gi ham den nærheten han trenger. Barn er forskjellige. Noen kan fint ligge litt selv mens andre er frimerkebarn (veldig beskrivende uttrykk fra Roheryn). En av mine var også slik. Ikke mye jeg fikk gjort i huset da nei. Nå har han blitt en stor, flott og empatisk gutt ❤️

Prøv med bæresele som de andre har foreslått. Ellers må klesvasken og matlagingen vente noen måneder 😉 Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...