Anonym bruker Skrevet 5. november 2015 #1 Skrevet 5. november 2015 Sover barna deres på samme rom? Har tenkt å flytte lillesøsteren (2) til rommet til storesøsteren (5). Erfaringer? 😊 Anonymous poster hash: 84b48...fc0
Anonym bruker Skrevet 5. november 2015 #2 Skrevet 5. november 2015 Mine to eldste sov først på samme rom fra eldste var 4 og yngste 9 mnd. Da de var 2 1/2 og 6 flyttet vi til et større hus så de fikk hvert sitt rom. Det ville de ikke ha, så de sov sammen (samme seng) til de var...10 og 6, sikkert. Det ekstra rommet ble brukt som lekerom. Så fikk de en lillesøster, og de begynte å ville ha sine egne private rom. Nå er de store og eldste flyttet hjemmefra i fjor for å studere i utlandet. Når hun er hjemme sover hun igjen inne hos søsteren (samme seng) og ikke på sitt eget rom:-) Så her er det kun gode erfaringer å rapportere fra oss i hvert fall. Anonymous poster hash: 4a566...1a4
Anonym bruker Skrevet 5. november 2015 #3 Skrevet 5. november 2015 Mine to eldste sov først på samme rom fra eldste var 4 og yngste 9 mnd. Da de var 2 1/2 og 6 flyttet vi til et større hus så de fikk hvert sitt rom. Det ville de ikke ha, så de sov sammen (samme seng) til de var...10 og 6, sikkert. Det ekstra rommet ble brukt som lekerom. Så fikk de en lillesøster, og de begynte å ville ha sine egne private rom. Nå er de store og eldste flyttet hjemmefra i fjor for å studere i utlandet. Når hun er hjemme sover hun igjen inne hos søsteren (samme seng) og ikke på sitt eget rom:-) Så her er det kun gode erfaringer å rapportere fra oss i hvert fall. Anonymous poster hash: 4a566...1a4 Så kjekt dette. Jeg har god erfaring med å sove sammen med søstera mi, og derfor har jeg tenkt å flytte den lille. Du skrev de sover i samme seng. Hva slags seng er det? Vanlig barneseng eller dobbeltseng? Anonymous poster hash: 84b48...fc0
Anonym bruker Skrevet 5. november 2015 #4 Skrevet 5. november 2015 Jentene mine på 5 og 7 år deler rom, og har gjort det siden de var 2 og 4 år ca😊 Funker stort sett bra, bortsett fra at det kan bli litt tull ved legging til tider... Anonymous poster hash: 177a5...07c
Mamma_til_2 Skrevet 5. november 2015 #5 Skrevet 5. november 2015 Mine gjør det, de er nå 4 og 8.5år har delt fra minste var ca 1 år.
Espoir Skrevet 5. november 2015 #6 Skrevet 5. november 2015 Da de var små sov de i en gammeldags skuvseng som kunne trekkes ut i bredden, så de fikk veldig god plass. Nå har hun som bor hjemme en dobbeltseng på rommet sitt (180X200), så der er det også plass til to store jenter.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2015 #7 Skrevet 5. november 2015 Så koselig det høres ut. Følger med på tråden jeg er ikke hi men tenker litt på å la minstemann på 2 sove med storesøster på 4. De har hvert sitt rom men hun kommer inn til oss hver natt. Kanskje hun blir rolig med selskap? Anonymous poster hash: 4efa4...ac1
Espoir Skrevet 5. november 2015 #8 Skrevet 5. november 2015 Så koselig det høres ut. Følger med på tråden jeg er ikke hi men tenker litt på å la minstemann på 2 sove med storesøster på 4. De har hvert sitt rom men hun kommer inn til oss hver natt. Kanskje hun blir rolig med selskap? Anonymous poster hash: 4efa4...ac1 Ja, det var akkurat det vi opplevde. Den eldste var litt engstelig, og det hjalp med en liten varm lillesøster ved siden av seg. Husker fortsatt en kveld den eldste var ganske redd, men da fikk hun en lubben liten arm rundt skruldrene idet lillesøster på tre svarte beroligende: "Jammen, Lisa, JEG er jo her!". Ja, DA kan jo intet farlig skje, selvfølgelig. ;-)
Anonym bruker Skrevet 5. november 2015 #9 Skrevet 5. november 2015 Hos oss deler de to minste rom,gutter 4 og 7 år. 7 åringen bor her 50 % og den uka han er her sover minsten rolig,den uka han ikke er her kommer minsten alltid inn til oss. Vi bygger hus og da var planen at de skulle få hvert sitt,de har vært med og sett på huset og rommene sine,men det ble protester fra begge to,de ønsker å sove på samme rom. 7 åringen foreslo at sengene og skrivepulten kunne stå på det ene rommet,også hadde de det andre som lekerom og sånn blir det til den ene vil ha eget rom. Anonymous poster hash: d38fe...bda
Anonym bruker Skrevet 5. november 2015 #10 Skrevet 5. november 2015 Ååå så fint Espoir la de seg samtidig? Var det mye tull/sene kvelder, tidlige morgener der de vekte hverandre? Kanskje jeg skal prøve i kveld lillebror er jo vant til sprinkelseng så litt spent om han i så fall ligger rolig. Anonymous poster hash: 4efa4...ac1
Anonym bruker Skrevet 5. november 2015 #11 Skrevet 5. november 2015 Ååå så fint Espoir la de seg samtidig? Var det mye tull/sene kvelder, tidlige morgener der de vekte hverandre? Kanskje jeg skal prøve i kveld lillebror er jo vant til sprinkelseng så litt spent om han i så fall ligger rolig. Anonymous poster hash: 4efa4...ac1 Faktisk veldig lite tull! Den minste var en veldig rolig baby, og sovnet alltid uten problem - det kan ha hatt litt å si. Da fikk de etablert en vane med å legge seg sammen. Etterhvert som de ble større lleide de faktisk å legge seg samtidig. Når jeg tenker på det, var det jo egentlig ganske urettferdig for storesøster, som burde fått være oppe litt lenger enn den yngste. Men da de fikk egne rom, begynte vi i hvert fall å legge dem til ulike tider. Det ble alltid tidlige morgener, men jeg var veldsignet med en morgenfugl til mann, så det gikk veldig greit :-) Anonymous poster hash: 4a566...1a4
Anonym bruker Skrevet 5. november 2015 #12 Skrevet 5. november 2015 Mine delte rom fra lillebror var ca 1 år og storesøster 3,5 fram til de var 6 og 8,5 år gamle. Har fungert helt fint. Rutinen vår var da å legge minste først, lese for eldste på stua og når hun skulle legge seg hadde lillebror sovnet. Anonymous poster hash: 03a73...2f8
Kanutten83 Skrevet 5. november 2015 #13 Skrevet 5. november 2015 Guttene våre på 8 og 5 år deler rom, og de sover gjerne i samme seng også, det har de gjort siden de var 2 og 5 år gamle Det ekstra soverommert blir brukt som lekerom/filmrom inntil de ønsker å ha separaterom
Anonym bruker Skrevet 5. november 2015 #14 Skrevet 5. november 2015 Gutter 5 og 6 år . Sover sammen i 120 cm seng. God plass, om de er urolig eller syk sover jeg også der innimellom. Har sove sammen siden yngste ble 2.5 år, og flyttet ut av min seng . Anonymous poster hash: f922c...0cc
Anonym bruker Skrevet 5. november 2015 #15 Skrevet 5. november 2015 HI Så koselig å høre alt dette. Tusen takk. Jeg gleder meg til å prøve på det. 😊 Hos oss er det akkurat det samme som skjer. Storesøster kommer til oss midt på natta, men med selskap blir det kanskje bedre. Anonymous poster hash: 84b48...fc0
TPK Skrevet 5. november 2015 #16 Skrevet 5. november 2015 De gjorde det fra de var 7 mnd og 2 år og 9 mnd, frem til eldste var ca 2,5. Da ble det så mye masing om kvelden at de fikk ikke sove noen av dem. Nå har de rom vegg i vegg. Det ene er mye større enn det andre da, men det ser de ikke ut til å bry seg om. Leker oftest sammen uansett.
Elsker livet Skrevet 5. november 2015 #17 Skrevet 5. november 2015 De har sine egne rom, men har i perioder ønsket å sove sammen, og har da gjort det.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2015 #18 Skrevet 5. november 2015 Mine er 8 og 12 og har egne rom og egne senger, men sover ofte sammen likevel. Begge to har seng med uttrekksdel, egentlig tenkt for venner på overnatting:-) Både voksne og barn trives med løsningen, de sover bedre og våkner sjeldnere når de sover sammen. Anonymous poster hash: 016f7...9ea
Anonym bruker Skrevet 5. november 2015 #19 Skrevet 5. november 2015 "Å så koselig"....... nå er minsten tilbake i sprinkelsenga. Dette funker ikke i det heeele tatt her enda. Hehe bare tull og roping osv Største ble veldig glad for forslaget da, men lillebror er tydeligvis for liten enda. Prøver igjen om to år Anonymous poster hash: 4efa4...ac1
Anonym bruker Skrevet 6. november 2015 #20 Skrevet 6. november 2015 Her deler jentene en dobbelt seng. De er 3 og 4 år gamle. Kjempe koselig! Anonymous poster hash: 18d68...3d9
Anonym bruker Skrevet 6. november 2015 #21 Skrevet 6. november 2015 Alle 3 har hvert sitt rom, men de to eldste har stort sett liggi sammen nå i flere år. Nå har eldste fått dobbeltseng og, så det er stor stas å dele den! Hun vil gjerne ha minstemann opp i senga, men han er bare 2.5 så han skjønner nok ikke helt konseptet enda Anonymous poster hash: 8d47e...abc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå