Gå til innhold

Dere som har 3 barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har to små barn og tenker på å få et barn til. Jeg har ikke bestemt meg enda, men på grunn av min alder (36) må jeg bestemmer meg snarest.

Dere som har tre barn, er det så stor forskjell mellom to og tre barn når det gjelder penger og husarbeid? Minstemann er to år, ville dere ventet litt mer for å prøve å bli gravid?

Anonymous poster hash: 20e82...863

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fikk vår tredje nå som de to eldste er 5 og 7 år, og jeg priser meg ihvertfall lykkelig over at vi ventet såpass lenge med tredjemann! Amming og styr med babyen tar mye tid, og siden jeg er endel alene med alle barna er det veeeldig praktisk at de to eldste er såpass store og selvstendige, og leker godt sammen uten å krangle så mye.

Når det gjelder økonomi så merkes det vel bedre etterhvert, når alle tre jentene er store og driver med div fritidsaktiviteter, krever dyre merkeklær osv... Men ny bil måtte vi kjøpe oss da, for å få plass til alle tre i samme bil.

Anonymous poster hash: 0d4f8...1e4

Skrevet

litt mer klesvask, foreløpig koster hun ikke mye (fullammer enda). Eldste er 9 og mellomste er 3. 3-åringen taklet dårlig å bli storebrir, så sommeren var et helvete. Bra nå :) Jeg er 36.

Anonymous poster hash: dc4ae...6c6
Skrevet

Vi har 3 stykker.

1. 3,5 år

2. 2 år

3. 4 uker

Det er selvfølgelig travelt, men det er mest kos. Det er herlig å se samspillet og gleden de har av hverandre. Merker ikke så stor forskjell fra 2-3 bortsett fra at vi må bruke lenger tid på morningen,feks til amming og påkledning. Her i huset stresser vi ikke for å si det sånn😉

Anonymous poster hash: f613a...3f4

Skrevet

Vi har 3 stykker.

1. 3,5 år

2. 2 år

3. 4 uker

Det er selvfølgelig travelt, men det er mest kos. Det er herlig å se samspillet og gleden de har av hverandre. Merker ikke så stor forskjell fra 2-3 bortsett fra at vi må bruke lenger tid på morningen,feks til amming og påkledning. Her i huset stresser vi ikke for å si det sånn😉

Anonymous poster hash: f613a...3f4

Sånn sett en fordel å bare ha barnehagebarn, når man faktisk KAN ta seg god tid på morgenen. Blir litt mer stress når eldste må følges til skolen, 8.15 presis hver dag😁

Skrevet

To er én hver, tre er kaos 😅 det er vår erfaring ihvertfall. Har en på åtte, en på 4 og baby. Fireåringen kunne nok vært litt eldre før vi fikk tredje, fordi han takler overgangen dårlig. Ellers er det kjempestas å ha tre barn 😊

Anonymous poster hash: a854e...03d

Skrevet

Her merket vi nesten ikke forskjell :) men så er mr 2 ekstremt krevende, og nr 3 ganske fornøyd.

Skrevet

Vi fungerte fint som fire og så brøt helvete løs da vi ble fem. De to eldste var 8 og 10. Og plutselig manglet vi en voksen til å følge opp. Yngste var i tillegg prematur og skulle ikke ut blant folk osv før hun var 6 mnd. Han på 8 var kjempesjalu og oppførte seg som en dritt. Han på 10 måtte greie seg en del selv rett og slett i forhold til treninger osv. Funker bra nå da. Nå er de 10, 18 og 20. 

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vi fungerte fint som fire og så brøt helvete løs da vi ble fem. De to eldste var 8 og 10. Og plutselig manglet vi en voksen til å følge opp. Yngste var i tillegg prematur og skulle ikke ut blant folk osv før hun var 6 mnd. Han på 8 var kjempesjalu og oppførte seg som en dritt. Han på 10 måtte greie seg en del selv rett og slett i forhold til treninger osv. Funker bra nå da. Nå er de 10, 18 og 20.

Minus det med prematur.... det hun sa!

Skrevet

Syns det var liten endring.

Anonymous poster hash: 6b768...4a3

Skrevet

Nummer tre er bare der. Den letteste barseltiden, sov godt fra dag en og er en rolig, harmonisk solstråle. Verre med brødrene på åtte og ni - de problemene hadde vi hatt dersom vi kun var fire uansett😋

Skrevet

Takk jenter. Det var vanskelig for oss i begynnelsen da vi fikk nr 2. Masse sjalusi. Får håpe det blir annerledes med nr 3.

HI

Anonymous poster hash: 20e82...863

Skrevet

Meg med to jenter på 5 og 7 år, og baby som kom i sommer :) Ville bare si at vi har ingen sjalusi her, men det hadde vi nok garantert fått hvis vi hadde gått for tre tette, siden nr 2 er/ var ekstremt mammadalt.. Nå er hun "stor" jente på 5 år, som synes det er stoor stas med en liten babysøster og som ikke er det spor sjalu!

Skrevet

Vi har 3 jenter på 14 år, 7 år og 13 mnd. Med såpass aldersforskjell tror jeg det har gått lettere (fordi de eldste var mer selvstendige) enn om de var tettere i alder. Vi har ikke hatt noen problemer med sjalusi på noen av dem. Minstemann har vært den letteste, mest harmonisk og roligste. Jeg fullammet de to eldste ganske lenge (hhv 10 og 8 mnd), men pga min helse har jeg ikke kunnet amme så mye etter 6 mnd. Merker godt på matbudsjetten at minsten spiser. Egentlig så er jeg overrasket over at det går så bra, og godt er det da vi er eldre foreldre på 45 og 53 og kanskje ikke så fulle av energi som de som er 10-20 år yngre enn oss. Men vi stortrives å være fem i familien.

Skrevet

Har gutter på 5 og 6 år , og ei jente på snart 3år

Klart travelt når de krangler.... men stortsett bare kjekt. Litt verre å få med seg alle i svømmehall , vanskelig å lære de eldste å svømme med mini på slep, men alt går. Har veldig , veldig lyst på 2 jenter til .

Anonymous poster hash: a66b2...1c5

Skrevet

Mine var 5 og 7 da minste ble født, og det var bare stas. Det var mye større overgang med nr 2. Nå har jeg tre skolebarn og dagene er svært travle. Skulle gjerne jobbet noe redusert...

Skrevet

Gikk fra 1 til 3 jeg da. Eldste var 3.5 da tvillingene kom, Var stas fra dag en.

Anonymous poster hash: 69c17...65e

Skrevet

Vi har tre barn. To i barnehagealder. Det er kaos. Her er det ikke snakk om en på hver: begge må passe toåringen som en hauk for hun er høyt og lavt og veldig rask og lydløs... Vi kan bare glemme å f.eks. lage middag hvis vi ikke er to Voksne hjemme...

Anonymous poster hash: 76e32...9e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...