Gå til innhold

Dere med barn fra 10 år og oppover...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags fritidsaktivitet driver barnet ditt med og hvor mange treninger er det i uken på der alderstrinnet?

Og hvor ofte er det kamper/renn/løp/konkurranser/konserter?

Har et barn som vil være med på alt, men ser at vi ikke får tid til alt så siden vi må styre valget ønsket jeg noe som ikke tar helt av om noen år.

Anonymous poster hash: 1235f...0da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min går i kor og cheerleading. Begge har trening en gang i uken. Konkurranser og konserter ca 2 ganger i mnd. Noen perioder mer. For. Eksempel i koret er mer konserter nå rundt juletider.

Her holder det i massevis med to ting. Vi foreldre har jo dugnader 2-4 ganger i mnd. Holder i massevis det.

Anonymous poster hash: 40d22...c0e

Skrevet

Min er med i speideren. Fast speidermøte en gang i uka, tur ca en helg i måneden (ikke med foreldre). Noen få dugnader i løpet av et år.

Skrevet

Fotball, trening 2 ganger i uken. I sommerhalvåret er det kamp nesten hver uke i tillegg pluss et par cup' er

Anonymous poster hash: ed824...1db

Skrevet

Håndball, trening 3 ganger i uken, tar bussen selv. Kamper to helger i mnd, dugnad 2 ganger i året. 

Skrevet

Hun på 10 år spiller fotball, hun trener 2 ganger I uka + en kamp I uka fra midten av april til midten av oktober. Det er også ca 3 cuper I løpet av sesongen. Midterste på 12 spiller også fotball, 2 - 3 treninger I uka + kamp hver uke. Har vært på to overnsttingsturneringer denne sesongen. Eldste på 14 spiller både fotball og håndball. Han trener hver dag + en kamp I uka. Fra slutten av september er det I tillegg håndballkamper I helgene. De har også vært på to overnsttingsturneringer denne sesongen.

De går I tillegg på krik noen fredager I måneden alle 3, så vi fungerer som drosjesjåfører hver kveld hele uken ☺

Skrevet

Har 4 barn og de er med på litt forskjellig

-Speider. Møte en gang i uka, overnatting i skog eller på hytte 3-4 ganger i året. Lite dugnad, selge vafler på speiderhytta i 4 timer en søndag i året.

-Turn (ikke konkuransenivå). Trener to ganger i uka, en forestilling/oppvisning til jul og til sommer. Lite dugnad, litt på forestillingene bare

-Fotball. Økte fra en til to treninger i 3.klasse. Økte fra to til tre treninger i 6 klasse. 9.klassingen har 3 organiserte fotballtreninger i uka og må i tillegg ha en egentrening (jogge + styrke). Kamp en gang i uka fra ca mai til sept/okt, men ingen i skoleferien. Cup ca 4 helger i året. Lite dugnad, må stå i kiosken kanskje 2 ganger i året og selge lodd/dopapir/kaffe e.l en gang i året.

Fotballen tar mye tid, men jeg er veldig glad guttene mine spiller. Etterhvert som barna blir ungdommer sitter de mer og mer stille, og de tar godt for seg av mat og snop. De er egenrådige og har en hel verden av underholdning på ipad'ene sine. Dørstokkmila har aldri vært lenger enn for denne generasjonen som bare kan lene seg behagelig tilbake og kose seg med alt fra nettflix til spilling.

Skremmende mange av guttene i klassen til 14-åringen er bleikfeite og i så dårlig form at de ikke orker en dobbeltime i gym.

Så jeg holder kjeft om hvor kjedelig jeg synes fotball er og kjører og henter med glede. Guttene mine er slanke, sterke og i god form, de får frisk luft, trening og sosialt samvær gjennom fotballen og det er jeg så glad for.

Anonymous poster hash: 68ad3...0f1

Gjest vinterbrud
Skrevet

Hun er med på ridning og speideren. En trening i uka i stallen, og dugnad en gang i blant. Vi er også ofte oppe og ser på konkurranser i stallen.

Speideren har møte en gang i uka. Ellers er det messe i helg i året, og overnattingsturer avogtil.

Skrevet

Fotball 2 treninger i uken. Ca 1 kamp i uken i sesongen i tillegg.

Basket 1 trening i uken pluss kamper/cuper. Fotballen vurderer de nå å utvide til 3 treninger i uken. Synd for de som også har lyst å gjøre andre ting i tillegg.

Jeg gikk på alt mulig på en gang i samme alder. Speider,fotball,gammeldans/leikaring, jazzballett, kor og friidrett. Synes ikke det var stress i det hele tatt. Jeg var en sånn som måtte gjøre noe hele tiden. Jeg ordnet meg selv, på den tiden var det ikke sånn at foreldre var med på hver eneste opptreden og kamp. Jeg hadde gangavstand til alt.

Etter hvert som jeg ble eldre kuttet jeg ut mer og mer. Fra 11 års alder valgte jeg å bare holde på med fotballen. Skulle jo bli proff ;-)

Skrevet

Hiphop/street dance en dag i uka, ingen dugnad. Gutten vår har dysleksi og bruker veldig mye tid på lekser og litt ekstra øving, så føler det er nok når han gjerne vil besøke venner en kveld eller to i uka også.

Anonymous poster hash: 4dec8...dde
Skrevet (endret)

Her er det fotball for alle penga. Trening 3 ganger i uka på halvannen time + egentrening. Kamper en gang i uken, også nå i vinterhalvåret. Er som regel med på 3-4 cuper i løpet av en sesong. Litt dugnadsarbeid for oss foreldre, som å stå i kiosk på hjemmekamper og å være med på å arrangere en årlig cup, men det er jammen ikke mye syns jeg.

Kunne ikke vært med på noe mer siden fotballen tar omtrent all tid utenom skole og lekser, men det har jo også litt med å gjøre at han stort sett spiller fotball og trener utenom organisert treningstid også ;)

Er veldig glad for at gutten vår er så glad i å spille fotball. Det er veldig sosialt og gøy for ham, og i tillegg er det jo supert å være mye aktiv. Blir mye stillesitting ellers. Han sykler til og fra trening selv (bor 5 min unna banen), men vi er alltid med på kamper og cuper.

Endret av MTF
Skrevet

13- åring: tennis 2 ganger i uka, ski om vinteren (2-3 ganger uka) og fotball om sommeren (2-3 ganger ik uka). Kamper, turneringer og renn kommer i tillegg

10: åring: håndball om vinteren og friidrett om sommeren (2 ganger i uke) + kamper og turneringer

8-åringen: fotball om sommeren og ski om vinteren (en gang i uke) + kamper og renn. Turn to ganger i uka gjennom hele året.

Jeg føler jeg kjører drosje hele året til og fra aktiviteter, men synes det er helt ok! Helt topp at ungene er aktive framfor å sitte foran TV og iPad. Noe dugnad som kioskvakt, garderobevask, vakt på turneringer og renn, servere kveldsmat etter trening etc. Helt Ok. Liker ikeller salgsaktiviteter som kalendere, julekort, enjoy-guider etc.

Anonymous poster hash: 5b321...c83

Skrevet

Her driver alle med turn.

15-åringen trener mandag til fredag, 2,3,4 timer hver dag. Varierer litt. I helgene er det ofte konkurranser som hun deltar på.

11-åringen er også på turnforeningens beste lag, men trener langt i fra like mye som storesøster. Trener mandag, onsdag og fredag. To/ tre timer hver gang.

9-åringen er også på konkurransenivå og trener mandag, tirsdag og torsdag. 2 timer hver gang.

7-åringen er ikke på konkurransenivå. Trener to ganger i uka, 1 1/2 time hver gang.

4-åringen e foreløpig med på barneturn og går på to partier i uka. En times trening hver gang.

Her blir det MYE turn. Vårt andre hjem ;) Til tider er det ikke langt unna at det er vårt første hjem, hehe. Vi bor heldigvis gangavstand til hallen.

Anonymous poster hash: 3adf1...f7d

Skrevet

Stuping og hip hop. Trener tre ganger i uka.

Skrevet

10 år.Kunstløp. Trener 4 dager i uka. Har ikke begynt å konkurrere enda, da blir det vel mer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...