Gå til innhold

Hvor ofte spiser dere kjøtt til middag gjennom en uke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og i tilfellet, hva slags kjøtt?

Vi kar ikke karbonadedeig mer enn 1 gang i uken.

Og kanskje pølser eller kjøttboller en av de andre dagene.

Fiskemiddagene varierer litt, og jeg ser så innmari matlei for tiden.... - Og gravid :tunge1:

Anonymous poster hash: 7c571...f26
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skulle gjerne spist mer rødt kjøtt - elsker det ... *sukk* ... men av hensyn til helse og miljø begrenser vi det ...

Vi har fisk tre ganger per uke, minst en vegetarmiddag og en til to med kylling/svin ... kanskje en, maksimalt to middager med rødt kjøtt *slafs*

Skrevet

Spiser kjøtt hver dag jeg, så sant jeg lager middag - hvilket jeg ikke har gjort idag. Idag har det gått i brødmat. Før graviditeten var jeg flinkere å lage laks eller ørret innimellom også, men det er nå over ett år siden :P

Det går i mye svin, kjøttdeig av storfe, noe kylling. 

Blir ofte raske løsninger, kjedelig å lage mat til bare meg. Blir kjekkere når mini skal spise også :) Forventer en bedring i kostholdet da!

Anonymous poster hash: 9f787...53c
Skrevet

En ukesmeny hos oss kan se slik ut ...

Mandag: Pai med spinat, kylling, feta og soltørket tomat, grønn salat

Tirsdag: Indisk curry m/kylling, blomkål, paprika, rødløk, aubergine, raita, mangochutney og naan

Onsdag: Rakfisk m/tilbehør

Torsdag: Søtpotetsuppe med friske urter og brød.

Fredag: Sashimi av laks med hjemmelaget ponzusaus, salat av vårløk/sukkererter/eple m/ris.

Lørdag: Biff med tilbehør

Søndag: Ørret med asparges, hollandaise, agurksalat og poteter

Skrevet

4-5 dager i uka

Anonymous poster hash: b26cf...8f8
Skrevet

5-7 ggr pr uke. Kjøtt er mat, og jeg må ha mat.

Anonymous poster hash: 589a8...3fb

Skrevet

Spiser ikke kjøtt en eneste dag. Jada, jeg er veggis. 

Men som matlei, kanskje du skal prøve noe vegetar da? Nye smaker og retter kan kanskje hjelpe? :) 

Anonymous poster hash: 2ab27...f31
Skrevet

Jeg skulle gjerne spist mer rødt kjøtt - elsker det ... *sukk* ... men av hensyn til helse og miljø begrenser vi det ...

Vi har fisk tre ganger per uke, minst en vegetarmiddag og en til to med kylling/svin ... kanskje en, maksimalt to middager med rødt kjøtt *slafs*

Hva slags middag har du med rødt kjøtt, bortsett fra biff? Tror ikke jeg spiser rødt kjøtt veldig ofte.

Jeg spiser kjøttmiddag 4-5 ganger i uka, fisk 2-3 ganger. Spiser mest kylling, og noe svin. Har kjøtt/fisk fri middag en gang i blant, men må innrømme at jeg ikke er så flink til det

Anonymous poster hash: df544...c09

Skrevet

Hva slags middag har du med rødt kjøtt, bortsett fra biff? Tror ikke jeg spiser rødt kjøtt veldig ofte.

Jeg spiser kjøttmiddag 4-5 ganger i uka, fisk 2-3 ganger. Spiser mest kylling, og noe svin. Har kjøtt/fisk fri middag en gang i blant, men må innrømme at jeg ikke er så flink til det

Favoritten min er nok Biff tartar. Ellers synes jeg at følgende retter er strålende ...

Gulasjsuppe

Fersk suppe

Lapskaus

Oksestek

Hjemmelaget hamburger

Hjemmelaget mexicansk mat med karbonadedeig

Chilli con carne

Biff i alle former og fasonger :D

Skrevet

Spiser kanskje kjøtt 3-4 dager uken, og resten vegetar eller fisk.

Anonymous poster hash: 9a536...711

Skrevet

2-3 ganger i uka har vi kjøtt. En av de er gjerne farsemat som kjøttdeig eller pølser, så har vi ofte en eller annen langkokt gryterett i helgen, eller biff /andebryst. Fisk, kylling og vegetar de andre dagene.

Anonymous poster hash: 329ec...acc

Skrevet

Ca 4 ganger i uka, varierer mellom kylling, okse, svin, karbonadedeig.

Nå har vi kjøpt 10kg elg, så da blir det deilige supper og gryter.

Skrevet

Alt for mye, sikkert fem dager. Resten fisk/fiskekaker. Og vi spiser kjøttpålegg og bacon også, kommer til å få tarmkreft hele gjengen...

Skrevet

Tja, det blir nok 2-3 ganger i uka. Vi spiser endel kjøttdeig, til spaghetti, i gryteretter, til kjøttkaker ol. Ellers går det i endel farseprodukter, både i kjøtt og fisk. Det er blitt litt mye ferdigmat i det siste, typ fiskepinner, fiskeboller, pølser. Det er rett og slett ikke tid hver eneste dag til å lage ren mat fra bunnen... Dumt.

Anonymous poster hash: 692a9...44b

Skrevet

Svin er også rødt kjøtt😊

Anonymous poster hash: 692f2...b10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...