Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #1 Skrevet 4. november 2015 Noen som er det her?Jeg føler jeg er det tar inn så masse av det som er rundt utrolig slitsomt.Jobber i barnehage så når jeg kommer hjem er jeg helt utslitt.Har alltid lurt på om jeg er det etter jeg leste om det.Tok en test og fikk full score.Noen råd for å klare å unngå å ta inn alt..det er så slitsomt. Anonymous poster hash: e589c...92b
Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #2 Skrevet 4. november 2015 Det er et personlighetstrekk (eller kombinasjon av flere trekk). Det får du ikke endret i særlig grad. Type jobb derimot.. Kanskje bråkete barnehage ikke er for deg. Anonymous poster hash: fe5fb...1ed
Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #3 Skrevet 4. november 2015 Ja, jeg er det. Byttet fra tannlege til forsker. Helt supert! Anonymous poster hash: eec45...abe
Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #4 Skrevet 4. november 2015 Noen som er det her?Jeg føler jeg er det tar inn så masse av det som er rundt utrolig slitsomt.Jobber i barnehage så når jeg kommer hjem er jeg helt utslitt.Har alltid lurt på om jeg er det etter jeg leste om det.Tok en test og fikk full score.Noen råd for å klare å unngå å ta inn alt..det er så slitsomt. Anonymous poster hash: e589c...92b Hvor fant du en sånn test? Anonymous poster hash: 8227d...861
Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #5 Skrevet 4. november 2015 Fikk vite om testen av venninne i tara. Anonymous poster hash: e589c...92b
Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #6 Skrevet 4. november 2015 Jeg er høysensitiv, det er også to av mine fire barn (og den ene søsteren min, og niesen min....) Det er ikke noe problem så lenge du tar noen hensyn. Det er jo et personlighetstrekk, så man legger jo opp livet sitt etter hva man trives med. En hypersosial og person velger gjerne et yrke med mange mennesker rundt seg. En rastløs og energisk person velger seg gjerne et yrke med mye som skjer og høyt tempo osv Jeg som er høysensitiv har valgt et yrke hvor jeg jobber mye alene og slipper så mange impulser utenfra hele tiden. Jeg velger selvfølgelig også en treningsform som passer min personlighet, for meg er det mye bedre å jogge eller gå alene eller med en venninne i skolen enn å frese rundt i en stor idrettshall med masse støy. Jeg elsker å være alene hjemme, jeg trenger å være alene jevnlig, så jeg er det. Jeg er glad i mennesker og ganske sosial, men ikke hver dag og ikke hele tiden, jeg trenger også mye ro og alenetid. Det er virkelig ikke noe problem, kjenn etter selv hvordan du ønsker at livet ditt skal være og sørg for det blir sånn. Ikke hiv deg på den karusellen hvor det skal skje ting hele tiden og tempoet skal være skyhøyt fra morgen til kveld om du ikke trives med det. Finn din balanse. Kanskje du begynne meditere, eller prøve yoga. Finn tingene som gir deg ro, restitusjon og glede, tingene som passer din personlighet. Det som passer for duracellkaninen av en mamma i nabohuset passer nødvendigvis ikke deg, men det er ikke noe galt i det. Anonymous poster hash: 389b8...03e
Anonym bruker Skrevet 5. november 2015 #7 Skrevet 5. november 2015 Takk for gode tips.Sliter i tillegg med sosial angst så tenker ofte om barnehage er noe for meg da.Andre yrker som kan være passende for en som er høysensitiv? Anonymous poster hash: e589c...92b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå