Gå til innhold

Nattesvette/Prednisolon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal igang med en hestekur med kortison. Av erfaring vet jeg at jeg kommer til å våkne gjennomvåt midt på natten med vått sengetøy og medfølgende ubehag. Forrige kur varte kun en uke med lav dose, så det var overkommelig. Nå skal jeg ha høyeste dose i en uke og så nedtrappe over to uker, så dette vil pågå et stykke tid.

Noen som vil gi meg et godt tips for å overleve de neste ukene? Ullteppe under og over? Ligge med klær?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akupunktur kan ofte være veldig effektivt mot nattesvette, men om det vil være nok akkurat ved en slik hestekur, det vet jeg ikke.

Hva med å legge to-tre laken oppå det egentlige og ha ett over deg under en sommerdyne. Når du våkner våt så kan du bare ta bort lakenet over og under deg og legge deg mellom to nye.

Eneste jeg kom på ;)

Anonymous poster hash: 8c42f...95a
Skrevet

Sov med tynne ullklær, kjennes ikke så vått ut, og lett å skifte. Tisselaken e.l i senga så du ikke ødelegger madrassen.

Skrevet

Jøss, jeg har samme problem som deg :( Startet med kuren på 40 gr for 3 uker siden, og trapper ned nå til 30 mg. Himmel og hav som jeg svetter! Til tider kjennes det som om jeg har feber.... Jeg måtte ty til tynn ulltøy og tisselaken for å ikke ødelegger madrassen. Sengetøy må jeg så og si skiftes hver dag :(

Anonymous poster hash: 6adbf...080

Skrevet

Jøss, jeg har samme problem som deg :( Startet med kuren på 40 gr for 3 uker siden, og trapper ned nå til 30 mg. Himmel og hav som jeg svetter! Til tider kjennes det som om jeg har feber.... Jeg måtte ty til tynn ulltøy og tisselaken for å ikke ødelegger madrassen. Sengetøy må jeg så og si skiftes hver dag :(

Føler med deg.  :tristbla: Her var det første natt med svette. Våknet for å lufte valpen og da var det rimelig vått. :angry: 

Gruet meg så mye i går at jeg hadde mest lyst til å droppe hele greia, men hvis det virker så vil det forhåpentligvis være verdt ubehaget. :Nikke:

Skrevet

Føler med deg. :tristbla: Her var det første natt med svette. Våknet for å lufte valpen og da var det rimelig vått. :angry:

Gruet meg så mye i går at jeg hadde mest lyst til å droppe hele greia, men hvis det virker så vil det forhåpentligvis være verdt ubehaget. :Nikke:

Samma her :( Bare ved tanke at jeg skal gå med denne hestekuren i ca 5 måneder til får meg til å grøsse. Huff!

Vi får bare krysse fingrene for at det fungerer for oss begge :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...