Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #1 Skrevet 4. november 2015 Kom med tips til enkel, mettende og god frokost og lunsj 😊 sliter sånn med slapphet og sultfølelse hele dagen så tenkte prøve meg på moderat lavkarbo og se om det hjelper 😁👍 Anonymous poster hash: 17b00...ac6
Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #2 Skrevet 4. november 2015 Avocado og bringebærsmoothie er min favoritt! Gjerne med litt tyrkisk yoghurt i. Tyrkisk yoghurt med litt fløte, jordbær og vaniljesteviadråper er konge! Frøknekkebrød med smør, ost og tomat Anonymous poster hash: 05c42...377
Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #3 Skrevet 4. november 2015 Omelett med ost, skinke og cottage cheese Anonymous poster hash: 80560...028
moota m storebror&lillebror Skrevet 4. november 2015 #4 Skrevet 4. november 2015 Egg i all slags varianter, rømmegrøt eller fløtegrøt, pannekaker, brisk knekkebrød med pålegg, avokado med reker, salat, middagsrester eller gresk yoghurt el.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #5 Skrevet 4. november 2015 Egg i all slags varianter, rømmegrøt eller fløtegrøt, pannekaker, brisk knekkebrød med pålegg, avokado med reker, salat, middagsrester eller gresk yoghurt el. Vil du dele oppskrift på rømmegrøt og fløtegrøt? Anonymous poster hash: 80560...028
moota m storebror&lillebror Skrevet 4. november 2015 #6 Skrevet 4. november 2015 Egg i all slags varianter, rømmegrøt eller fløtegrøt, pannekaker, brisk knekkebrød med pålegg, avokado med reker, salat, middagsrester eller gresk yoghurt el. Vil du dele oppskrift på rømmegrøt og fløtegrøt? Anonymous poster hash: 80560...028 Selvfølgelig Rømmegrøt (Stor porsjon, ev. til 2 dersom du er småspist selv) 1 ss smør 1 beger rømme Ev. litt søtning. Jeg bruker 5-6 dråper natreen Kok opp og ta av platen. 1 dl vann 1 1/2 dl fløte Has i en shaker, ev. en bolle til stavmikser el. 2 ts JBK (johannesbrødkjernemel) Has oppi vann og fløte og ristes, ev. mikses godt, og has opp gryta med rømmen. Kok opp og rør av og til. Kokes i 5-10 min. Kan ha sukkererstatning på og kanel. Jeg synes det blir i overkant med smør, men det går jo selvfølgelig Fløtegrøt: 5 ss smør 1/2 ts salt Smeltes i gryta. 1 liten pk. fløte 2 dl vann 2 ts JBK Shakes/mikses på samme måte og has i gryta. Kokes i 5-10 min.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #7 Skrevet 4. november 2015 Egg i all slags varianter, rømmegrøt eller fløtegrøt, pannekaker, brisk knekkebrød med pålegg, avokado med reker, salat, middagsrester eller gresk yoghurt el. Vil du dele oppskrift på rømmegrøt og fløtegrøt? Anonymous poster hash: 80560...028 Selvfølgelig Rømmegrøt (Stor porsjon, ev. til 2 dersom du er småspist selv) 1 ss smør 1 beger rømme Ev. litt søtning. Jeg bruker 5-6 dråper natreen Kok opp og ta av platen. 1 dl vann 1 1/2 dl fløte Has i en shaker, ev. en bolle til stavmikser el. 2 ts JBK (johannesbrødkjernemel) Has oppi vann og fløte og ristes, ev. mikses godt, og has opp gryta med rømmen. Kok opp og rør av og til. Kokes i 5-10 min. Kan ha sukkererstatning på og kanel. Jeg synes det blir i overkant med smør, men det går jo selvfølgelig Fløtegrøt: 5 ss smør 1/2 ts salt Smeltes i gryta. 1 liten pk. fløte 2 dl vann 2 ts JBK Shakes/mikses på samme måte og has i gryta. Kokes i 5-10 min. Tusen takk, skal prøves Har savnet grøt. Jeg er ikke vant til å bruke sukkererstatning, hvilken er best? Johannesbrødkjernemel, er det noe man kan få kjøpt i vanlig butikk? Anonymous poster hash: 80560...028
moota m storebror&lillebror Skrevet 4. november 2015 #8 Skrevet 4. november 2015 Egg i all slags varianter, rømmegrøt eller fløtegrøt, pannekaker, brisk knekkebrød med pålegg, avokado med reker, salat, middagsrester eller gresk yoghurt el. Vil du dele oppskrift på rømmegrøt og fløtegrøt? Anonymous poster hash: 80560...028 Selvfølgelig Rømmegrøt (Stor porsjon, ev. til 2 dersom du er småspist selv) 1 ss smør 1 beger rømme Ev. litt søtning. Jeg bruker 5-6 dråper natreen Kok opp og ta av platen. 1 dl vann 1 1/2 dl fløte Has i en shaker, ev. en bolle til stavmikser el. 2 ts JBK (johannesbrødkjernemel) Has oppi vann og fløte og ristes, ev. mikses godt, og has opp gryta med rømmen. Kok opp og rør av og til. Kokes i 5-10 min. Kan ha sukkererstatning på og kanel. Jeg synes det blir i overkant med smør, men det går jo selvfølgelig Fløtegrøt: 5 ss smør 1/2 ts salt Smeltes i gryta. 1 liten pk. fløte 2 dl vann 2 ts JBK Shakes/mikses på samme måte og has i gryta. Kokes i 5-10 min. Tusen takk, skal prøves Har savnet grøt.Jeg er ikke vant til å bruke sukkererstatning, hvilken er best? Johannesbrødkjernemel, er det noe man kan få kjøpt i vanlig butikk? Anonymous poster hash: 80560...028 Jeg bruker flytende natreen i grøten og tagatesse (bittelitt på) etterpå. Jeg bruker mest tagatesse og sukrin+. Det og JBK får du kjøpt på helsekostbutikker. Det er nokså dyrt, men veldig drøyt i bruk 😊
Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #9 Skrevet 4. november 2015 Standard frokost til meg er omelett med ost og sopp i. Spises med skinke og majones + evt agurk/paprika. Eller.. Nøtte og ostescones Lavkarboknekkebrød med makrell i tomat Bruk paprika som "brød" ha på det du vil f.eks skinke ost og majones. Frokost-tapas; oliven, spekeskinke, ost, osv det du har. Egg er det tryggeste for å holde seg mett lenge for min del + nok fett. Anonymous poster hash: 02c71...4d7
Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #10 Skrevet 4. november 2015 Standard frokost til meg er omelett med ost og sopp i. Spises med skinke og majones + evt agurk/paprika. Eller.. Nøtte og ostescones Lavkarboknekkebrød med makrell i tomat Bruk paprika som "brød" ha på det du vil f.eks skinke ost og majones. Frokost-tapas; oliven, spekeskinke, ost, osv det du har. Egg er det tryggeste for å holde seg mett lenge for min del + nok fett. Anonymous poster hash: 02c71...4d7 Vil du dele oppskrift på nøtte og ostescones? Høres godt ut Anonymous poster hash: 80560...028
Anonym bruker Skrevet 5. november 2015 #11 Skrevet 5. november 2015 Ja jeg fant oppskrift på en el annen blogg. Men var 250 g mandler 250 g walnøtter (jeg brukte hasselnøtter istede da det var det jeg hadde i hus) 160 g meierismør, 250 g revet ost, 7-8 store egg 2 ts bakepulver. Mal nøttene, skjær smøret i biter. Visp eggene lett og bland alt sammen. Ha i muffinsformer ca 25 stk. Jeg lagde halve oppskriften og fikk 12 stk. Stek midt i ovn 12-15 min på 225 grader. Mettende og gode Anonymous poster hash: 02c71...4d7
LivetErEnLek Skrevet 5. november 2015 #12 Skrevet 5. november 2015 (endret) Egg i all slags varianter, rømmegrøt eller fløtegrøt, pannekaker, brisk knekkebrød med pålegg, avokado med reker, salat, middagsrester eller gresk yoghurt el. Vil du dele oppskrift på rømmegrøt og fløtegrøt? Anonymous poster hash: 80560...028 Selvfølgelig Rømmegrøt (Stor porsjon, ev. til 2 dersom du er småspist selv) 1 ss smør 1 beger rømme Ev. litt søtning. Jeg bruker 5-6 dråper natreen Kok opp og ta av platen. 1 dl vann 1 1/2 dl fløte Has i en shaker, ev. en bolle til stavmikser el. 2 ts JBK (johannesbrødkjernemel) Has oppi vann og fløte og ristes, ev. mikses godt, og has opp gryta med rømmen. Kok opp og rør av og til. Kokes i 5-10 min. Kan ha sukkererstatning på og kanel. Jeg synes det blir i overkant med smør, men det går jo selvfølgelig Fløtegrøt: 5 ss smør 1/2 ts salt Smeltes i gryta. 1 liten pk. fløte 2 dl vann 2 ts JBK Shakes/mikses på samme måte og has i gryta. Kokes i 5-10 min. Tusen takk, skal prøves Har savnet grøt.Jeg er ikke vant til å bruke sukkererstatning, hvilken er best? Johannesbrødkjernemel, er det noe man kan få kjøpt i vanlig butikk? Anonymous poster hash: 80560...028 Jeg bruker flytende natreen i grøten og tagatesse (bittelitt på) etterpå. Jeg bruker mest tagatesse og sukrin+. Det og JBK får du kjøpt på helsekostbutikker. Det er nokså dyrt, men veldig drøyt i bruk 😊 De har også JBK på meny, står I allergi - hylla 😊 Endret 5. november 2015 av LivetErEnLek
moota m storebror&lillebror Skrevet 7. november 2015 #13 Skrevet 7. november 2015 Egg i all slags varianter, rømmegrøt eller fløtegrøt, pannekaker, brisk knekkebrød med pålegg, avokado med reker, salat, middagsrester eller gresk yoghurt el. Vil du dele oppskrift på rømmegrøt og fløtegrøt? Anonymous poster hash: 80560...028 Selvfølgelig Rømmegrøt (Stor porsjon, ev. til 2 dersom du er småspist selv) 1 ss smør 1 beger rømme Ev. litt søtning. Jeg bruker 5-6 dråper natreen Kok opp og ta av platen. 1 dl vann 1 1/2 dl fløte Has i en shaker, ev. en bolle til stavmikser el. 2 ts JBK (johannesbrødkjernemel) Has oppi vann og fløte og ristes, ev. mikses godt, og has opp gryta med rømmen. Kok opp og rør av og til. Kokes i 5-10 min. Kan ha sukkererstatning på og kanel. Jeg synes det blir i overkant med smør, men det går jo selvfølgelig Fløtegrøt: 5 ss smør 1/2 ts salt Smeltes i gryta. 1 liten pk. fløte 2 dl vann 2 ts JBK Shakes/mikses på samme måte og has i gryta. Kokes i 5-10 min. Tusen takk, skal prøves Har savnet grøt.Jeg er ikke vant til å bruke sukkererstatning, hvilken er best? Johannesbrødkjernemel, er det noe man kan få kjøpt i vanlig butikk? Anonymous poster hash: 80560...028 Jeg bruker flytende natreen i grøten og tagatesse (bittelitt på) etterpå. Jeg bruker mest tagatesse og sukrin+. Det og JBK får du kjøpt på helsekostbutikker. Det er nokså dyrt, men veldig drøyt i bruk 😊 De har også JBK på meny, står I allergi - hylla 😊 Så greit å vite! Kanskje det er litt billigere også der!?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå