Gå til innhold

Dere som spiser helt/delvis lavkarbo


Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom med tips til enkel, mettende og god frokost og lunsj 😊 sliter sånn med slapphet og sultfølelse hele dagen så tenkte prøve meg på moderat lavkarbo og se om det hjelper 😁👍

 

Anonymous poster hash: 17b00...ac6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Avocado og bringebærsmoothie er min favoritt! Gjerne med litt tyrkisk yoghurt i.

 

Tyrkisk yoghurt med litt fløte, jordbær og vaniljesteviadråper er konge!

 

Frøknekkebrød med smør, ost og tomat

 

Anonymous poster hash: 05c42...377

Skrevet

Omelett med ost, skinke og cottage cheese



Anonymous poster hash: 80560...028
Skrevet

Egg i all slags varianter, rømmegrøt eller fløtegrøt, pannekaker, brisk knekkebrød med pålegg, avokado med reker, salat, middagsrester eller gresk yoghurt el.

Skrevet

Egg i all slags varianter, rømmegrøt eller fløtegrøt, pannekaker, brisk knekkebrød med pålegg, avokado med reker, salat, middagsrester eller gresk yoghurt el.

Vil du dele oppskrift på rømmegrøt og fløtegrøt?

 

Anonymous poster hash: 80560...028

Skrevet

 

Egg i all slags varianter, rømmegrøt eller fløtegrøt, pannekaker, brisk knekkebrød med pålegg, avokado med reker, salat, middagsrester eller gresk yoghurt el.

Vil du dele oppskrift på rømmegrøt og fløtegrøt?

 

Anonymous poster hash: 80560...028

 

 

Selvfølgelig :D

 

Rømmegrøt (Stor porsjon, ev. til 2 dersom du er småspist selv)

 

1 ss smør

1 beger rømme

Ev. litt søtning. Jeg bruker 5-6 dråper natreen

 

Kok opp og ta av platen.

 

1 dl vann

1 1/2 dl fløte 

Has i en shaker, ev. en bolle til stavmikser el.

 

2 ts JBK  (johannesbrødkjernemel)

Has oppi vann og fløte og ristes, ev. mikses godt, og has opp gryta med rømmen.

Kok opp og rør av og til. Kokes i 5-10 min.

 

Kan ha sukkererstatning på og kanel. Jeg synes det blir i overkant med smør, men det går jo selvfølgelig :)

 

 

 

Fløtegrøt:

 

5 ss smør

1/2 ts salt

 

Smeltes i gryta.

 

1 liten pk. fløte

2 dl vann

2 ts JBK

 

Shakes/mikses på samme måte og has i gryta. Kokes i 5-10 min.

 

 

 

Skrevet

 

 

Egg i all slags varianter, rømmegrøt eller fløtegrøt, pannekaker, brisk knekkebrød med pålegg, avokado med reker, salat, middagsrester eller gresk yoghurt el.

Vil du dele oppskrift på rømmegrøt og fløtegrøt?

 

Anonymous poster hash: 80560...028

 

 

Selvfølgelig :D

 

Rømmegrøt (Stor porsjon, ev. til 2 dersom du er småspist selv)

 

1 ss smør

1 beger rømme

Ev. litt søtning. Jeg bruker 5-6 dråper natreen

 

Kok opp og ta av platen.

 

1 dl vann

1 1/2 dl fløte 

Has i en shaker, ev. en bolle til stavmikser el.

 

2 ts JBK  (johannesbrødkjernemel)

Has oppi vann og fløte og ristes, ev. mikses godt, og has opp gryta med rømmen.

Kok opp og rør av og til. Kokes i 5-10 min.

 

Kan ha sukkererstatning på og kanel. Jeg synes det blir i overkant med smør, men det går jo selvfølgelig :)

 

 

 

Fløtegrøt:

 

5 ss smør

1/2 ts salt

 

Smeltes i gryta.

 

1 liten pk. fløte

2 dl vann

2 ts JBK

 

Shakes/mikses på samme måte og has i gryta. Kokes i 5-10 min.

 

Tusen takk, skal prøves :) Har savnet grøt.

Jeg er ikke vant til å bruke sukkererstatning, hvilken er best?

Johannesbrødkjernemel, er det noe man kan få kjøpt i vanlig butikk?

 

Anonymous poster hash: 80560...028

Skrevet

 

 

 

 

 

 

Egg i all slags varianter, rømmegrøt eller fløtegrøt, pannekaker, brisk knekkebrød med pålegg, avokado med reker, salat, middagsrester eller gresk yoghurt el.

Vil du dele oppskrift på rømmegrøt og fløtegrøt?

 

Anonymous poster hash: 80560...028

Selvfølgelig :D

 

Rømmegrøt (Stor porsjon, ev. til 2 dersom du er småspist selv)

 

1 ss smør

1 beger rømme

Ev. litt søtning. Jeg bruker 5-6 dråper natreen

 

Kok opp og ta av platen.

 

1 dl vann

1 1/2 dl fløte

Has i en shaker, ev. en bolle til stavmikser el.

 

2 ts JBK (johannesbrødkjernemel)

Has oppi vann og fløte og ristes, ev. mikses godt, og has opp gryta med rømmen.

Kok opp og rør av og til. Kokes i 5-10 min.

 

Kan ha sukkererstatning på og kanel. Jeg synes det blir i overkant med smør, men det går jo selvfølgelig :)

 

 

 

Fløtegrøt:

 

5 ss smør

1/2 ts salt

 

Smeltes i gryta.

 

1 liten pk. fløte

2 dl vann

2 ts JBK

 

Shakes/mikses på samme måte og has i gryta. Kokes i 5-10 min.

Tusen takk, skal prøves :) Har savnet grøt.

Jeg er ikke vant til å bruke sukkererstatning, hvilken er best?

Johannesbrødkjernemel, er det noe man kan få kjøpt i vanlig butikk?

 

Anonymous poster hash: 80560...028

 

Jeg bruker flytende natreen i grøten og tagatesse (bittelitt på) etterpå.

Jeg bruker mest tagatesse og sukrin+. Det og JBK får du kjøpt på helsekostbutikker. Det er nokså dyrt, men veldig drøyt i bruk 😊

Skrevet

Standard frokost til meg er omelett med ost og sopp i. Spises med skinke og majones + evt agurk/paprika. Eller..

 

Nøtte og ostescones

 

Lavkarboknekkebrød med makrell i tomat

 

Bruk paprika som "brød" ha på det du vil f.eks skinke ost og majones.

 

Frokost-tapas; oliven, spekeskinke, ost, osv det du har.

 

Egg er det tryggeste for å holde seg mett lenge for min del + nok fett.

 

 

 

Anonymous poster hash: 02c71...4d7

Skrevet

Standard frokost til meg er omelett med ost og sopp i. Spises med skinke og majones + evt agurk/paprika. Eller..

 

Nøtte og ostescones

 

Lavkarboknekkebrød med makrell i tomat

 

Bruk paprika som "brød" ha på det du vil f.eks skinke ost og majones.

 

Frokost-tapas; oliven, spekeskinke, ost, osv det du har.

 

Egg er det tryggeste for å holde seg mett lenge for min del + nok fett.

 

 

 

Anonymous poster hash: 02c71...4d7

Vil du dele oppskrift på nøtte og ostescones? Høres godt ut :)

 

Anonymous poster hash: 80560...028

Skrevet

Ja jeg fant oppskrift på en el annen blogg. Men var 250 g mandler 250 g walnøtter (jeg brukte hasselnøtter istede da det var det jeg hadde i hus) 160 g meierismør, 250 g revet ost, 7-8 store egg 2 ts bakepulver. Mal nøttene, skjær smøret i biter. Visp eggene lett og bland alt sammen. Ha i muffinsformer ca 25 stk. Jeg lagde halve oppskriften og fikk 12 stk. Stek midt i ovn 12-15 min på 225 grader. Mettende og gode :)

 

Anonymous poster hash: 02c71...4d7

Skrevet (endret)

 

 

 

 

 

 

 

Egg i all slags varianter, rømmegrøt eller fløtegrøt, pannekaker, brisk knekkebrød med pålegg, avokado med reker, salat, middagsrester eller gresk yoghurt el.

Vil du dele oppskrift på rømmegrøt og fløtegrøt?

 

Anonymous poster hash: 80560...028

Selvfølgelig :D

 

Rømmegrøt (Stor porsjon, ev. til 2 dersom du er småspist selv)

 

1 ss smør

1 beger rømme

Ev. litt søtning. Jeg bruker 5-6 dråper natreen

 

Kok opp og ta av platen.

 

1 dl vann

1 1/2 dl fløte

Has i en shaker, ev. en bolle til stavmikser el.

 

2 ts JBK (johannesbrødkjernemel)

Has oppi vann og fløte og ristes, ev. mikses godt, og has opp gryta med rømmen.

Kok opp og rør av og til. Kokes i 5-10 min.

 

Kan ha sukkererstatning på og kanel. Jeg synes det blir i overkant med smør, men det går jo selvfølgelig :)

 

 

 

Fløtegrøt:

 

5 ss smør

1/2 ts salt

 

Smeltes i gryta.

 

1 liten pk. fløte

2 dl vann

2 ts JBK

 

Shakes/mikses på samme måte og has i gryta. Kokes i 5-10 min.

Tusen takk, skal prøves :) Har savnet grøt.

Jeg er ikke vant til å bruke sukkererstatning, hvilken er best?

Johannesbrødkjernemel, er det noe man kan få kjøpt i vanlig butikk?

 

Anonymous poster hash: 80560...028

Jeg bruker flytende natreen i grøten og tagatesse (bittelitt på) etterpå.

Jeg bruker mest tagatesse og sukrin+. Det og JBK får du kjøpt på helsekostbutikker. Det er nokså dyrt, men veldig drøyt i bruk 😊

De har også JBK på meny, står I allergi - hylla 😊

Endret av LivetErEnLek
Skrevet

 

 

 

 

 

 

 

 

Egg i all slags varianter, rømmegrøt eller fløtegrøt, pannekaker, brisk knekkebrød med pålegg, avokado med reker, salat, middagsrester eller gresk yoghurt el.

Vil du dele oppskrift på rømmegrøt og fløtegrøt?

 

Anonymous poster hash: 80560...028

Selvfølgelig :D

 

Rømmegrøt (Stor porsjon, ev. til 2 dersom du er småspist selv)

 

1 ss smør

1 beger rømme

Ev. litt søtning. Jeg bruker 5-6 dråper natreen

 

Kok opp og ta av platen.

 

1 dl vann

1 1/2 dl fløte

Has i en shaker, ev. en bolle til stavmikser el.

 

2 ts JBK (johannesbrødkjernemel)

Has oppi vann og fløte og ristes, ev. mikses godt, og has opp gryta med rømmen.

Kok opp og rør av og til. Kokes i 5-10 min.

 

Kan ha sukkererstatning på og kanel. Jeg synes det blir i overkant med smør, men det går jo selvfølgelig :)

 

 

 

Fløtegrøt:

 

5 ss smør

1/2 ts salt

 

Smeltes i gryta.

 

1 liten pk. fløte

2 dl vann

2 ts JBK

 

Shakes/mikses på samme måte og has i gryta. Kokes i 5-10 min.

Tusen takk, skal prøves :) Har savnet grøt.

Jeg er ikke vant til å bruke sukkererstatning, hvilken er best?

Johannesbrødkjernemel, er det noe man kan få kjøpt i vanlig butikk?

 

Anonymous poster hash: 80560...028

Jeg bruker flytende natreen i grøten og tagatesse (bittelitt på) etterpå.

Jeg bruker mest tagatesse og sukrin+. Det og JBK får du kjøpt på helsekostbutikker. Det er nokså dyrt, men veldig drøyt i bruk 😊

De har også JBK på meny, står I allergi - hylla 😊

Så greit å vite! Kanskje det er litt billigere også der!? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...