Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #1 Skrevet 4. november 2015 Jeg er så lei av det ensporede kjøret om flyktningene. Folk tar jo helt avgårde med å skulle gi dem ting de selv ikke lenger ønsker å ha. Hvorfor er disse så mye mer verd enn andre svake grupper i både vårt samfunn og ellers i verden? Det er da ingen som til de grader engasjerer seg for mennesker som virkelig er i nød? Hvorfor er det slik? Er det for å føle seg bedre selv? Anonymous poster hash: 8c135...af5
Gjest Sekretøsa Skrevet 4. november 2015 #2 Skrevet 4. november 2015 Støtter både flyktninger, unicef, redd barna, plan og uteliggere. Har i flere år sendt klær til hjelp oss å hjelpe. Nå sist var det flyktningene som fikk klær. Neste runde går til HOÅH igjen. Det ene utelukker vel ikke det andre? Vi er alle mennesker på samme jord.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #3 Skrevet 4. november 2015 Støtter både flyktninger, unicef, redd barna, plan og uteliggere. Har i flere år sendt klær til hjelp oss å hjelpe. Nå sist var det flyktningene som fikk klær. Neste runde går til HOÅH igjen. Det ene utelukker vel ikke det andre? Vi er alle mennesker på samme jord. Jeg støtter og flere organisasjoner, og brenner veldig for å hjelpe andre. Men for mange nå er "alle andre" glemt, og det er kun flyktninger fra Syria som gjelder. Synes bare det er så trist! Anonymous poster hash: 8c135...af5
Marriet Skrevet 4. november 2015 #4 Skrevet 4. november 2015 Støtter både flyktninger, unicef, redd barna, plan og uteliggere. Har i flere år sendt klær til hjelp oss å hjelpe. Nå sist var det flyktningene som fikk klær. Neste runde går til HOÅH igjen. Det ene utelukker vel ikke det andre? Vi er alle mennesker på samme jord. Jeg støtter og flere organisasjoner, og brenner veldig for å hjelpe andre. Men for mange nå er "alle andre" glemt, og det er kun flyktninger fra Syria som gjelder. Synes bare det er så trist!Anonymous poster hash: 8c135...af5 Som selretøsa poengterer så utelukker ikke det ene det andre, men nå er det nå en gang sånn at det er en flyktningkrise og millioner av mennesker er på flukt. Er ikke rart det er fokus på akkurat det nå. Om en tid vil det roe seg.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #5 Skrevet 4. november 2015 Ja, huff.. Er skikkelig irriterende med alle disse traumatiserte menneskene som har måttet flykte fra krig, vold og tyranni, som måtte forlate alt de eier og har og risikert livet for å KANSKJE oppleve at barna deres en gang skal føle seg trygge igjen. Og hvordan våger vi nordmenn å prøve og hjelpe dem! Nå er det jo snart jul, og alt. Det er jo bare vi nordmenn som fortjener en fin jul, ikke sant? Beklager frekkheten, men jeg må også bare spørre deg; har du sett rundt deg i det siste? Se bort ifra flyktningene. Hvor mange er det vel ikke som bidrar med klær, mat og utstyr til div grupper som "sammen for Buskerud", "god jul, lille venn", frelsesarmeen, barnas stasjon og andre frivillige organisasjoner som også hjelper "våre egne"? Jeg syns den enorme givergleden vi ser i det norske folk er helt fantastisk! Vi har i overflod, og heldigvis er det MANGE som deler av godene. Ikke bare er det flyktningene som får, men også norske familier (og fra andre land). Selv er jeg blant dem som er "fattig", eller; alltid blakk, men allikevel har jeg de 10 siste årene drevet en innsamlingorg. til et land i Asia. Det forandrer ingenting at vi nå får inn masse flyktninger, de får fortsatt det de skal. MEN, nå spør vi bidragsyterne om det er greit om vi kan ta ut f.eks ullklær, boblejakker osv, og heller sende det til flyktningsmottaket i nærheten. (Eller om vi har fått en forespørsel fra en (norsk) mor som trenger jakke til barnet sitt og vi tilfeldigvis fikk inn noe som passer dette barnet, da gir vi til dem). ALLE sier at det er helt i orden. For vet du, det er mulig å hjelpe flere Anonymous poster hash: 7eca2...984
Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #6 Skrevet 4. november 2015 Uff. Vi burde nok be dem slutte med denne flyktingen. Så slipper du å bli så lei, liksom. Anonymous poster hash: 8597b...71e
Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #7 Skrevet 4. november 2015 Jeg er så lei av det ensporede kjøret om flyktningene. Folk tar jo helt avgårde med å skulle gi dem ting de selv ikke lenger ønsker å ha. Hvorfor er disse så mye mer verd enn andre svake grupper i både vårt samfunn og ellers i verden? Det er da ingen som til de grader engasjerer seg for mennesker som virkelig er i nød? Hvorfor er det slik? Er det for å føle seg bedre selv? Anonymous poster hash: 8c135...af5 Sikkert ikke like møkk lei som flyktningene selv. Ikke vet jeg, men tror det er litt kjipere å gå til fots gjennom hele Europa med med barn på armen, enn å høre om det. Anonymous poster hash: f06f2...898
Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #8 Skrevet 4. november 2015 Støtter både flyktninger, unicef, redd barna, plan og uteliggere. Har i flere år sendt klær til hjelp oss å hjelpe. Nå sist var det flyktningene som fikk klær. Neste runde går til HOÅH igjen. Det ene utelukker vel ikke det andre? Vi er alle mennesker på samme jord. Jeg støtter og flere organisasjoner, og brenner veldig for å hjelpe andre. Men for mange nå er "alle andre" glemt, og det er kun flyktninger fra Syria som gjelder. Synes bare det er så trist! Anonymous poster hash: 8c135...af5 Tror du virkelig det er slik? Mitt inntrykk er at det ofte er de samme som hjelper overalt. Også har du de som uansett hvem du støtter sutrer over at andre har større behov for hjelp, uten selv å løfte en finger. Anonymous poster hash: 5b321...a71
Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #9 Skrevet 4. november 2015 Tenker flyktningene også er lei av krig, bomber, IS, voldtekt og død. Rart at de gidder egentlig. Anonymous poster hash: 7309b...b89
Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #10 Skrevet 4. november 2015 Uff. Vi burde nok be dem slutte med denne flyktingen. Så slipper du å bli så lei, liksom. Anonymous poster hash: 8597b...71e Ja det er såå stress å høre om, assa. Greit at de er på flukt fra drap og overgrep, men kan de ikke gjøre det litt mer i stillhet, i hensyn til oss. Anonymous poster hash: f06f2...898
Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #11 Skrevet 4. november 2015 Jeg må le Fikk akkurat de svarene jeg tenkte det kom her. De fleste ser ikke essensen i innlegget, men velger å (prøve å) latterliggjøre min mening. Det er millioner i verden som har det verre enn disse flyktningene, hvor er kampkjemperne deres? Og ikke med et eneste ord har jeg nevnt "våre egne" bla bla bla.. Jeg tenker på resten av verden som lever i krig og ekstrem fattigdom, med epidimier som gir grusomme dødsfall i smerter osv. Anonymous poster hash: 8c135...af5
Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #12 Skrevet 4. november 2015 Jeg må le Fikk akkurat de svarene jeg tenkte det kom her. De fleste ser ikke essensen i innlegget, men velger å (prøve å) latterliggjøre min mening. Det er millioner i verden som har det verre enn disse flyktningene, hvor er kampkjemperne deres? Og ikke med et eneste ord har jeg nevnt "våre egne" bla bla bla.. Jeg tenker på resten av verden som lever i krig og ekstrem fattigdom, med epidimier som gir grusomme dødsfall i smerter osv. Anonymous poster hash: 8c135...af5 Vel.. Jeg latterliggjorde dine meninger, brukte uttrykket "våre egne", men fortalte også at jeg driver innsamling til andre land i Asia (ikke midt-østen). Jeg forsto veldig godt hva du skulle fram til. Støtter også fast Leger uten grenser og der skrives det mye om "de glemte krisene" som du sikter til. Men som jeg skrev, det går faktisk an å hjelpe flere. Måten du ordla deg på fikk det til å høres ut at du var møkklei at folk ville hjelpe flyktningene og ikke alle de andre trengende. Men mange gjør faktisk begge deler. Vi hjelper fattige i andre land, flyktningene, men også "våre egne".. Anonymous poster hash: 7eca2...984
Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #13 Skrevet 4. november 2015 Jeg må le Fikk akkurat de svarene jeg tenkte det kom her. De fleste ser ikke essensen i innlegget, men velger å (prøve å) latterliggjøre min mening. Det er millioner i verden som har det verre enn disse flyktningene, hvor er kampkjemperne deres? Og ikke med et eneste ord har jeg nevnt "våre egne" bla bla bla.. Jeg tenker på resten av verden som lever i krig og ekstrem fattigdom, med epidimier som gir grusomme dødsfall i smerter osv. Anonymous poster hash: 8c135...af5 Vel, hvis de fleste ikke ser "essensen" i innlegget ditt, så kanskje du bør se på hvordan du formulerer deg i innlegget. Dette henger faktisk noen ganger sammen... Anonymous poster hash: f06f2...898
Gjest Sekretøsa Skrevet 4. november 2015 #14 Skrevet 4. november 2015 Jeg må le Fikk akkurat de svarene jeg tenkte det kom her. De fleste ser ikke essensen i innlegget, men velger å (prøve å) latterliggjøre min mening. Det er millioner i verden som har det verre enn disse flyktningene, hvor er kampkjemperne deres? Og ikke med et eneste ord har jeg nevnt "våre egne" bla bla bla.. Jeg tenker på resten av verden som lever i krig og ekstrem fattigdom, med epidimier som gir grusomme dødsfall i smerter osv. Anonymous poster hash: 8c135...af5 Jeg vil tørre påstå at det kanskje ikke er så mange som har det verre, men at de har det ille, ja. Vi hjelper med bistand i veldig mange land med veldig mange millioner i året. De kan hjelpes der de er, med penger og helsepersonell og lignende. Disse menneskene som er på flukt, som blir plukka opp av vannet, som drukner med både 1 2 og 3 unger. De har ikke noe valg. De må vekk fra der de er og de må vekk nå!
Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #15 Skrevet 4. november 2015 Skikkelig dårlig gjort av dem! Kan de ikke bare være der borte hvor enn de er og dødd av sult,krig osv enn å komme hit som flyktninger slik at vi må se på dem. Minne oss om elendigheta i verden,hele dumme flyktning gjengen! Snart er der jul,vi skal vel ikke tenke på at andre er uten tak over hodet? Anonymous poster hash: b9b3a...a3c
Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #16 Skrevet 4. november 2015 Jeg er så lei av det ensporede kjøret om flyktningene. Folk tar jo helt avgårde med å skulle gi dem ting de selv ikke lenger ønsker å ha. Hvorfor er disse så mye mer verd enn andre svake grupper i både vårt samfunn og ellers i verden? Det er da ingen som til de grader engasjerer seg for mennesker som virkelig er i nød? Hvorfor er det slik? Er det for å føle seg bedre selv? Anonymous poster hash: 8c135...af5 Sikkert ikke like møkk lei som flyktningene selv. Ikke vet jeg, men tror det er litt kjipere å gå til fots gjennom hele Europa med med barn på armen, enn å høre om det. Anonymous poster hash: f06f2...898 Nåja.. Det å gå gjennom hele Europa er jo strengt tatt noe de har valgt selv. Mange trygge land de har passert på veien til velferdsgodene. I tillegg er det vel kun et fåtall som har barn med seg, flesteparten er spreke, unge menn. Anonymous poster hash: 8b2f1...2c4
Anonym bruker Skrevet 5. november 2015 #17 Skrevet 5. november 2015 Jeg er så lei av det ensporede kjøret om flyktningene. Folk tar jo helt avgårde med å skulle gi dem ting de selv ikke lenger ønsker å ha. Hvorfor er disse så mye mer verd enn andre svake grupper i både vårt samfunn og ellers i verden? Det er da ingen som til de grader engasjerer seg for mennesker som virkelig er i nød? Hvorfor er det slik? Er det for å føle seg bedre selv? Anonymous poster hash: 8c135...af5 Sikkert ikke like møkk lei som flyktningene selv. Ikke vet jeg, men tror det er litt kjipere å gå til fots gjennom hele Europa med med barn på armen, enn å høre om det. Anonymous poster hash: f06f2...898 Gå til fots... Jeg tror de har krabbet også og byttet på å bære sine svake på ryggen. Oisann, det var visst svært få kvinner, barn og eldre med her, men gått til fots gjennom Europa det har de gjort. Det er klart de er helter alle disse unge mennene som stikker av fra familiene sine på søken etter et rikt land å bosette seg i. Gutta på skauen (eller som de sier i Syria: gutta i vest Europa) gjør en skikkelig god innsats for hjemlandet sitt Anonymous poster hash: af942...563
Anonym bruker Skrevet 5. november 2015 #18 Skrevet 5. november 2015 Støtter både flyktninger, unicef, redd barna, plan og uteliggere. Har i flere år sendt klær til hjelp oss å hjelpe. Nå sist var det flyktningene som fikk klær. Neste runde går til HOÅH igjen. Det ene utelukker vel ikke det andre? Vi er alle mennesker på samme jord. Jeg støtter og flere organisasjoner, og brenner veldig for å hjelpe andre. Men for mange nå er "alle andre" glemt, og det er kun flyktninger fra Syria som gjelder. Synes bare det er så trist! Anonymous poster hash: 8c135...af5 Tror du virkelig det er slik? Mitt inntrykk er at det ofte er de samme som hjelper overalt. Også har du de som uansett hvem du støtter sutrer over at andre har større behov for hjelp, uten selv å løfte en finger. Anonymous poster hash: 5b321...a71 Her jeg bor har flere hjelpeorganisasjoner uttalt at det faktisk ER slik. De får mye mindre nå enn det de har fått tidligere. Anonymous poster hash: d5946...f81
Anonym bruker Skrevet 5. november 2015 #19 Skrevet 5. november 2015 Jeg er så lei av det ensporede kjøret om flyktningene. Folk tar jo helt avgårde med å skulle gi dem ting de selv ikke lenger ønsker å ha. Hvorfor er disse så mye mer verd enn andre svake grupper i både vårt samfunn og ellers i verden? Det er da ingen som til de grader engasjerer seg for mennesker som virkelig er i nød? Hvorfor er det slik? Er det for å føle seg bedre selv? Anonymous poster hash: 8c135...af5 Sikkert ikke like møkk lei som flyktningene selv. Ikke vet jeg, men tror det er litt kjipere å gå til fots gjennom hele Europa med med barn på armen, enn å høre om det. Anonymous poster hash: f06f2...898 Gå til fots... Jeg tror de har krabbet også og byttet på å bære sine svake på ryggen. Oisann, det var visst svært få kvinner, barn og eldre med her, men gått til fots gjennom Europa det har de gjort. Det er klart de er helter alle disse unge mennene som stikker av fra familiene sine på søken etter et rikt land å bosette seg i. Gutta på skauen (eller som de sier i Syria: gutta i vest Europa) gjør en skikkelig god innsats for hjemlandet sittAnonymous poster hash: af942...563 Jeg kan, gjennom jobben min, bekrefte at det er svært mange barnefamilier som kommer fra Syria, ja. Og at menn reiser først i noen tilfeller, for så å forsøke å hjelpe familien sin over, på en tryggere måte - er vel ganske logisk. Uansett, flyktningene fra Syria er ikke såkalt lykkejegere - les deg opp om IS, så vil du forstå hva slags faenskap de rømmer fra. Og noen må komme nordover, Sør-Europa kan ikke ta i mot alle. Anonymous poster hash: f06f2...898
Anonym bruker Skrevet 5. november 2015 #20 Skrevet 5. november 2015 Jeg må le Fikk akkurat de svarene jeg tenkte det kom her. De fleste ser ikke essensen i innlegget, men velger å (prøve å) latterliggjøre min mening. Det er millioner i verden som har det verre enn disse flyktningene, hvor er kampkjemperne deres? Og ikke med et eneste ord har jeg nevnt "våre egne" bla bla bla.. Jeg tenker på resten av verden som lever i krig og ekstrem fattigdom, med epidimier som gir grusomme dødsfall i smerter osv. Anonymous poster hash: 8c135...af5 Jeg vil tørre påstå at det kanskje ikke er så mange som har det verre, men at de har det ille, ja. Vi hjelper med bistand i veldig mange land med veldig mange millioner i året. De kan hjelpes der de er, med penger og helsepersonell og lignende. Disse menneskene som er på flukt, som blir plukka opp av vannet, som drukner med både 1 2 og 3 unger. De har ikke noe valg. De må vekk fra der de er og de må vekk nå! Veldig mange av de har et valg! Mange kommer fra Tyrkia, og mange har vært der i flere år noe som igjen betyr at de ikke er i ytterste nød. Mange tar er valg fordi de ikke er fornøyd med livet de har i Tyrkia eller omkringliggende områder uten at de er truet av en umiddelbar krig. Da har det er valg og hvis valget de tar er å sette seg i en båt har de også tatt valget om å utsette sine barn og familie for en stor risiko. Anonymous poster hash: 883bf...c0c
Anonym bruker Skrevet 5. november 2015 #21 Skrevet 5. november 2015 Jeg må le Fikk akkurat de svarene jeg tenkte det kom her. De fleste ser ikke essensen i innlegget, men velger å (prøve å) latterliggjøre min mening. Det er millioner i verden som har det verre enn disse flyktningene, hvor er kampkjemperne deres? Og ikke med et eneste ord har jeg nevnt "våre egne" bla bla bla.. Jeg tenker på resten av verden som lever i krig og ekstrem fattigdom, med epidimier som gir grusomme dødsfall i smerter osv. Anonymous poster hash: 8c135...af5 Jeg vil tørre påstå at det kanskje ikke er så mange som har det verre, men at de har det ille, ja. Vi hjelper med bistand i veldig mange land med veldig mange millioner i året. De kan hjelpes der de er, med penger og helsepersonell og lignende. Disse menneskene som er på flukt, som blir plukka opp av vannet, som drukner med både 1 2 og 3 unger. De har ikke noe valg. De må vekk fra der de er og de må vekk nå! Veldig mange av de har et valg! Mange kommer fra Tyrkia, og mange har vært der i flere år noe som igjen betyr at de ikke er i ytterste nød. Mange tar er valg fordi de ikke er fornøyd med livet de har i Tyrkia eller omkringliggende områder uten at de er truet av en umiddelbar krig. Da har det er valg og hvis valget de tar er å sette seg i en båt har de også tatt valget om å utsette sine barn og familie for en stor risiko. Anonymous poster hash: 883bf...c0c Noen kommer fra Tyrkia. EU har adressert hvordan Tyrkia tar vare på flyktningene, da mange lever under dårlige forhold. Kristin Solberg, som skriver for NRK, har skrevet noen gode reportasjer fra Tyrkia, og syriske flyktninger, også små barn, som lever på gata. Ingen setter seg i "dødsbåtene" med barna sine, hvis det ikke er noe virkelig alvorlig som driver dem til dette. Anonymous poster hash: f06f2...898
Gjest Antarctica Skrevet 5. november 2015 #22 Skrevet 5. november 2015 Støtter både flyktninger, unicef, redd barna, plan og uteliggere. Har i flere år sendt klær til hjelp oss å hjelpe. Nå sist var det flyktningene som fikk klær. Neste runde går til HOÅH igjen. Det ene utelukker vel ikke det andre? Vi er alle mennesker på samme jord. Jeg støtter og flere organisasjoner, og brenner veldig for å hjelpe andre. Men for mange nå er "alle andre" glemt, og det er kun flyktninger fra Syria som gjelder. Synes bare det er så trist! Anonymous poster hash: 8c135...af5 Hvem er de glemt av, mener du?
Anonym bruker Skrevet 6. november 2015 #23 Skrevet 6. november 2015 Jeg er så lei av det ensporede kjøret om flyktningene. Folk tar jo helt avgårde med å skulle gi dem ting de selv ikke lenger ønsker å ha. Hvorfor er disse så mye mer verd enn andre svake grupper i både vårt samfunn og ellers i verden? Det er da ingen som til de grader engasjerer seg for mennesker som virkelig er i nød? Hvorfor er det slik? Er det for å føle seg bedre selv? Anonymous poster hash: 8c135...af5 Sikkert ikke like møkk lei som flyktningene selv. Ikke vet jeg, men tror det er litt kjipere å gå til fots gjennom hele Europa med med barn på armen, enn å høre om det. Anonymous poster hash: f06f2...898 Gå til fots... Jeg tror de har krabbet også og byttet på å bære sine svake på ryggen. Oisann, det var visst svært få kvinner, barn og eldre med her, men gått til fots gjennom Europa det har de gjort.Det er klart de er helter alle disse unge mennene som stikker av fra familiene sine på søken etter et rikt land å bosette seg i. Gutta på skauen (eller som de sier i Syria: gutta i vest Europa) gjør en skikkelig god innsats for hjemlandet sittAnonymous poster hash: af942...563 Jeg kan, gjennom jobben min, bekrefte at det er svært mange barnefamilier som kommer fra Syria, ja. Og at menn reiser først i noen tilfeller, for så å forsøke å hjelpe familien sin over, på en tryggere måte - er vel ganske logisk. Uansett, flyktningene fra Syria er ikke såkalt lykkejegere - les deg opp om IS, så vil du forstå hva slags faenskap de rømmer fra. Og noen må komme nordover, Sør-Europa kan ikke ta i mot alle. Anonymous poster hash: f06f2...898 Jeg vet da at islamister er verdens største rasshøl som dekker seg bak verdens mest altomfattende ideologi. Desto større grunn for lokalbefolkningen å hjelpe til å utrydde dem fra sitt eget hjemland. Selvom de fleste mediene streber for å vise frem bilder av barnefamilier som kommer til Europa så glipper det innimellom og bilder av uendelige rekker med unge menn i stridsklar alder blir offentliggjort. Slike ting blir som regel forsøkt tiet ihjel på samme måte som de reelle kostnadene ved å ta imot flyktninger/ migranter/ asylsøkere ble tåkelagt. Desverre for pampene har disse kostnadene etterhvert kommet frem i lyset og det vil også snart den reelle kjønns og alderssammensetningen på migrantene bli. Og uansett: menn som reiser fra kone og barn i krigsrammede områder uavhengig av om planen er å få dem ut senere, er ikke menn og vi vil ikke ha slike her i landet (eller noe annet sted for den saks skyld). Anonymous poster hash: af942...563
Gjest Jigglewiggle Skrevet 6. november 2015 #24 Skrevet 6. november 2015 Tråden er ryddet for innlegg og sitater i henhold til regelen; Hatefullt innhold mot en folkegruppe, religion, livssyn, legning eller rase. Moderatorene forholder seg til Straffelovens § 135a. JW, brukermoderator
Von Hertelhofen Skrevet 6. november 2015 #25 Skrevet 6. november 2015 Huff da... Du får trøste deg med at det er verre styr for flyktningene selv enn det er for deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå