Gå til innhold

Særkullsbarns rettigheter..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer har to særkullsbarn. Han er et økonomisk rotehode, som har resultert i at huset og bilene står på kun meg. Han setter inn 6000,- i mnd til meg, så dekker jeg alt av regninger. Dette rekker til strøm, barnehage og forsikring.

Huslånet betaler jeg.

Alt av møbler og hvitevarer har jeg kjøpt, eller hatt med meg inn i forholdet.

Om han skulle falle fra, kan særkullsbarna komme å kreve noe da?

Anonymous poster hash: a3957...6c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min samboer har to særkullsbarn. Han er et økonomisk rotehode, som har resultert i at huset og bilene står på kun meg. Han setter inn 6000,- i mnd til meg, så dekker jeg alt av regninger. Dette rekker til strøm, barnehage og forsikring.

Huslånet betaler jeg.

Alt av møbler og hvitevarer har jeg kjøpt, eller hatt med meg inn i forholdet.

Om han skulle falle fra, kan særkullsbarna komme å kreve noe da?

De skal selvsagt ha sin farsarv. Men det er klart at om dere setter alt av verdi på deg så får ikke ungene hans noen ting. Men det kan da ikke være målet?

Anonymous poster hash: a0f1b...dbc

Skrevet

Står huslånet på dere begge?

I såfall så må du betale ut verdiene han har i boligen til barna om han faller fra. Det er jo hans arv til de. De skal jo arve han.

Anonymous poster hash: fb1c9...b7e

Skrevet

Eier han ingen verdier, er det heller ingenting å arve etter han. Så selv om barna skal ha farsarven sin, er det ingenting å hente dersom hus og bil står på deg.

Anonymous poster hash: e7e2d...e50

Skrevet

Står huslånet på dere begge?

I såfall så må du betale ut verdiene han har i boligen til barna om han faller fra. Det er jo hans arv til de. De skal jo arve han.

Anonymous poster hash: fb1c9...b7e

Huslånet og huset står på meg. Han hadde aldri fått lån.

Klart jeg ikke vil at hans barn skal kunne kreve av mitt. Han har jo ingenting.

Skrevet

Hvis mannen betaler 6000 i månden så bor han jo svært billig. Har denne mannen lønnet arbeid hva bruker han pengene på. Hvordan kan du som ifølge dette innleget har ordnet økonomi respektere en mann som er så uansvarlig at han ikke får lån?

Hvis han ikke eier noe så er det ikke slik at barna hans får rett på det du eier, men kjenner jeg får frysninger av tanken på en mann som ikke klarer å ordne økonomien sin.

Anonymous poster hash: 276c4...25b

Skrevet

Hvis mannen betaler 6000 i månden så bor han jo svært billig. Har denne mannen lønnet arbeid hva bruker han pengene på. Hvordan kan du som ifølge dette innleget har ordnet økonomi respektere en mann som er så uansvarlig at han ikke får lån?

Hvis han ikke eier noe så er det ikke slik at barna hans får rett på det du eier, men kjenner jeg får frysninger av tanken på en mann som ikke klarer å ordne økonomien sin.

Jeg var allerede blitt gravid da jeg innså hvor galt dette var.

Gikk mange runder med meg selv.

Men fant ut jeg skulle gi det en kjangse. Mannen er en god far og kjæreste, og en greit betalt jobb. Han handler det meste av maten, og bidrar med klær og ting til barna våre + bidrag til sine særkulls.

Skrevet

Så lenge han bare "leier" hos deg arver ikke særkullsbarna noe, han eier ingenting.

Det han burde gjøre er enten å opprette en spareordning med et fast trekk fra lønnskonto over på en konto til barna, eller tegne en ekstra livsforsikring hvor pengene går til særkullsbarna.

Anonymous poster hash: 353da...e98

Skrevet

Men fant ut jeg skulle gi det en kjangse. Mannen er en god far og kjæreste, og en greit betalt jobb. Han handler det meste av maten, og bidrar med klær og ting til barna våre + bidrag til sine særkulls.

Da er det jo litt feil at han kun betaler ting som mat og klær. Det hadde jo vært bedre at han la penger i huslånet

Anonymous poster hash: 534b9...d69

Skrevet

Så lenge han bare "leier" hos deg arver ikke særkullsbarna noe, han eier ingenting.

Det han burde gjøre er enten å opprette en spareordning med et fast trekk fra lønnskonto over på en konto til barna, eller tegne en ekstra livsforsikring hvor pengene går til særkullsbarna.

Han har en livsforsikring. Men hvorfor synes du bare hans særkulls skal få den? Skal ikke våre felles også få av den fordi de kommer til å arve meg? Hans barn vil jo også arve sin mor.

Skrevet

Da er det jo litt feil at han kun betaler ting som mat og klær. Det hadde jo vært bedre at han la penger i huslånet

Anonymous poster hash: 534b9...d69

Hvorfor det? Han kan ikke eie noe i huset, for da kommer namsmannen å tar det.

Skrevet

Det er han som har rotet til sin økonomi, og hans barn som må ta arvekonsekvensen. Det skal ikke gå utover verken fellesbarn eller deg.

Jeg har også mye større verdier enn samboeren min. Og selvsagt vil jeg at dette skal gå til mine barn. Bonus arver det de har krav på fra sine foreldre, og jeg har ikke dårlig samvittighet for at våre felles arver mer. De har rett og slett ikke den samme moren.

Anonymous poster hash: 2c0e8...571

Skrevet

Du skriver du var gravid med første da du oppdaget gjelda, nå har dere minst 2 barn sammen. Nå skriver du også at namsmannen vil ta det som han klarer å opparbeide av verdier: hvorfor har han ikke gjeldsordning? Da er han gjeldfri etter noen få år og har tid å opparbeide seg verdier.

At du betaler ned huslån og han betaler husleie pluss maten virker som han har gått inn i kvinnefella, noe han ikke burde. Syns det er helt feil at han står på bar bakke i tilfelle det blir slutt mellom dere.

Anonymous poster hash: 922f2...ccd
Skrevet

Han har en livsforsikring. Men hvorfor synes du bare hans særkulls skal få den? Skal ikke våre felles også få av den fordi de kommer til å arve meg? Hans barn vil jo også arve sin mor.

Han bidrar til verdiøkningen og nedbetaling av boligen som står på deg, det er hans bidrag til fellesbarnas arv.

Skrevet

Du skriver du var gravid med første da du oppdaget gjelda, nå har dere minst 2 barn sammen. Nå skriver du også at namsmannen vil ta det som han klarer å opparbeide av verdier: hvorfor har han ikke gjeldsordning? Da er han gjeldfri etter noen få år og har tid å opparbeide seg verdier.

At du betaler ned huslån og han betaler husleie pluss maten virker som han har gått inn i kvinnefella, noe han ikke burde. Syns det er helt feil at han står på bar bakke i tilfelle det blir slutt mellom dere.

Anonymous poster hash: 922f2...ccd

Han er ikke interessert i å ordne opp. Han lar det bare skure og gå.

Jeg bryr meg ikke lenger. Han dekker halvparten av felles utgifter. Aner ikke lenger hvor mye han har utbetalt og hvor mye som går til lønnstrekk.

Jeg sitter derimot greit i det, med verdier høyere enn lånet.

Det vil jeg skal komme mine barn til gode.

Skrevet

Han bidrar til verdiøkningen og nedbetaling av boligen som står på deg, det er hans bidrag til fellesbarnas arv.

Flaks for oss at det ikke fungerer slik. Den vil selvfølgelig bli delt likt på alle hans barn.

Skrevet

Flaks for oss at det ikke fungerer slik. Den vil selvfølgelig bli delt likt på alle hans barn.

Det fungerer akkurat som mannen bestemmer det, han setter akkurat de personene han vil som begunstiget. Om han har satt alle 4 barna som begunstiget får de selvfølgelig like mye, har han satt deg får du alt, har han satt ekskona får hun alt og har han satt opp bare særkullsbarna får de alt. Det er jo en vurdering han må ta...

Skrevet

Du mener han med 6000 i måneden bidrar med verdiskaping?

Anonymous poster hash: 12e37...fe2

Skrevet

Du mener han med 6000 i måneden bidrar med verdiskaping?

Anonymous poster hash: 12e37...fe2

Ja, hun skriver jo at han med det betaler halvparten av utgiftene til lån og regninger, også betaler han all maten i tillegg og bidrar til klær og utstyr når barna trenger noe. Vil da absolutt kalle det å bidra til hennes verdiskapning.

Skrevet

Står alt på deg og hans bidrag kun dekker løpende utgifter til livsopphold kan ikke hans barn kreve noe av det.

Regner med dere har samboerkontrakt?

Vi har det. Han har en fra før og vi har en felles.

Nå har mor til stedatter vist enorm interesse for hvem som eier hva av oss så mannen har overført halve huset på meg.

Anonymous poster hash: 8dd82...292

Skrevet

Det han burde gjøre er enten å opprette en spareordning med et fast trekk fra lønnskonto over på en konto til barna, eller tegne en ekstra livsforsikring hvor pengene går til særkullsbarna.Anonymous poster hash: 353da...e98

Han har en livsforsikring. Men hvorfor synes du bare hans særkulls skal få den? Skal ikke våre felles også få av den fordi de kommer til å arve meg? Hans barn vil jo også arve sin mor.Anonymous poster hash: a3957...6c5
Han bidrar til verdiøkningen og nedbetaling av boligen som står på deg, det er hans bidrag til fellesbarnas arv.Anonymous poster hash: 353da...e98
Du mener han med 6000 i måneden bidrar med verdiskaping? Anonymous poster hash: 12e37...fe2

Ja, hun skriver jo at han med det betaler halvparten av utgiftene til lån og regninger, også betaler han all maten i tillegg og bidrar til klær og utstyr når barna trenger noe. Vil da absolutt kalle det å bidra til hennes verdiskapning.Anonymous poster hash: 353da...e98

Hun skriver at han bidrar til å betale strøm forsikringer, barnehage regning mens hun betaler huslånet. Tror du må bedre lese forståelsen din og økonomi forståelsen hvis du mener 6000 til faste utgifter er altfor mye til at han ikke opparbeider seg del i huset.

Nå vet jeg ikke hvor mye Hi har i lån, men halve avdraget her i huset er 5000 så kommer bhg, forsikringer og strøm oppå der. 6000 kjøper ikke stor del nei.

Skrevet

Det han burde gjøre er enten å opprette en spareordning med et fast trekk fra lønnskonto over på en konto til barna, eller tegne en ekstra livsforsikring hvor pengene går til særkullsbarna.Anonymous poster hash: 353da...e98

Han har en livsforsikring. Men hvorfor synes du bare hans særkulls skal få den? Skal ikke våre felles også få av den fordi de kommer til å arve meg? Hans barn vil jo også arve sin mor.Anonymous poster hash: a3957...6c5
Han bidrar til verdiøkningen og nedbetaling av boligen som står på deg, det er hans bidrag til fellesbarnas arv.Anonymous poster hash: 353da...e98
Du mener han med 6000 i måneden bidrar med verdiskaping? Anonymous poster hash: 12e37...fe2
Ja, hun skriver jo at han med det betaler halvparten av utgiftene til lån og regninger, også betaler han all maten i tillegg og bidrar til klær og utstyr når barna trenger noe. Vil da absolutt kalle det å bidra til hennes verdiskapning.Anonymous poster hash: 353da...e98
Hun skriver at han bidrar til å betale strøm forsikringer, barnehage regning mens hun betaler huslånet. Tror du må bedre lese forståelsen din og økonomi forståelsen hvis du mener 6000 til faste utgifter er altfor mye til at han ikke opparbeider seg del i huset.

Nå vet jeg ikke hvor mye Hi har i lån, men halve avdraget her i huset er 5000 så kommer bhg, forsikringer og strøm oppå der. 6000 kjøper ikke stor del nei.

Vi betaler bare 9000 kr i mnd på boligen, men med i barn har vi et matbudsjett på 12.000 kr og hun skriver at han betaler maten. Ingen av oss har sett budsjettet, men hun skriver at han betaler 6.000 til regningskonto, maten og er med og spleiser på klær og utstyr til barna. Hun skriver ingenting om hvor mye hun betaler totalt og hvor mye hun betaler totalt.

Hadde jeg her i huset betalt 6.000 til regningskonto, all maten og halvparten av klær og utstyr til barna hadde mitt bidrag vært større enn mannens.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...