Gå til innhold

Styrketrening

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man trene styrketrening hjemme , i så hvilke øvelser og trenger man noe utstyr?

Klarer ikke få kabalen til å gå opp med å trene på helsestudio, ei heller økonomien akkurat nå..

Ikke mange kg jeg trenger og gå ned, men vil forme kroppen . Slappe overarmer, flat rumpe , brede hofter og disse /valke mage. Ja jeg høres veldig lekker ut... Jeiks😂

Så noen som har supre tips?!

Anonymous poster hash: be6f8...bdf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger egentlig ikke noe. Har du ikke treningsmatte så bruk et teppe. I stedenfor vekter kan du fylle vannflasker med vann eller sand (eller begge deler).

Øvelser:

Knebøy

Knebøy med fremfall

Ryggliggende bekkenløft

Planken i mageliggende og sideliggende

Situps

Push-ups/armhevinger

Googler du så finner du mange øvelser. Begynn enkelt, du trenger ikke mange øvelser, det viktigste er at du gjør dem riktig. Så kan du utvide og variere etter hvert.

Hjemmelagede vekter kan du bruke til å trene biceps og triceps, du kan bruke dem når du tar knebøy m.m.

Et hoppetau vil gjøre at du også får mer kondisjonstrening. Billigere enn en rockering og tar mindre plass.

Anonymous poster hash: 3a158...e7a
Skrevet

Jeg bruker et program fra kayla itsines, det heter bikini body guide, eller bare BBG. Det koster penger, men du kan kjøpe det på ebay for en tier. Veldig fornøyd med programmet. Det er tre 30 minutters styrkeprogram pr uke i 12 uker. Du trenger bare en matte og et par vekter. 
Ellers er det vel massevis av youtube-videoer en kan følge :)

Anonymous poster hash: a002a...a60
Skrevet

Takk for svar :)

Anonymous poster hash: be6f8...bdf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...