Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #1 Skrevet 4. november 2015 Etter første fødsel for 8 uker siden passer jeg ikke inn i de vanlige klærne eller bunaden min... Jeg ammer ikke da lillegutt ikke var sterk n grunnet litt for tidlig og veldig liten. Så jeg får ikke brukt ammingen som hjelp til å gå ned i vekt :/ Blitt helt hekta på cola og pasta og satt meg som mål å kutte kraftig ned på dette og heller få i meg de fleste karbohydratene på morningen gjennom 1-2 brødskiver. Vann må jeg også få i meg... Men med tanke på trening og treningsprogram er jeg helt grønn, samtidig som det må passe inn i hverdagen til en førstegangsmamma med en gutt på 8 uker og en mann som jobber 8 timer om dagen og ikke er glad i grønnsaker og sunn mat. Nå ligger jeg rett ut på sofaen og prøver å henge med og tilfredsstille lillegutt méns jeg er slått ut av forkjølelse og urinveisinfeksjon (dette er dag nr 3 med antibiotika og regner med å være frisk og starte opp på mandag). Første delmål er å gå ned 5 kg innen julaften, og komme inn i bunaden til min sønns navnedag som er i februar. Jeg er overvektig, 100kg på bare 165cm. Heldigvis gått ned 15 kg gjennom svangerskapet, men vil gå ned mer nå. Så trenger hjelp fra dere her inne! Er 5 kg innen julaften oppnåelig? Forslag til treningsprogram? Forslag til mat som er sunt og billig, og som en som ikke liker grønnsaker også kan like? (Orker ikke lage to middager) Anonymous poster hash: 29d8b...93c
Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #2 Skrevet 4. november 2015 5 kg til jul bør gå bra, hvis du klarer åvære streng gjennom advent og julebord også. Han som "ikke liker" grønnsaker må jo bare skjerpe seg! Han må støtte deg i dette, ellers blir det veldig vanskelig å spise gulrøtter når han sitter og knasker chips. Men du kan servere hva som helst med grønnsaker ved siden av. F.eks svinekoteletter, kjøttkaker, laksefilet, kylling, osv. Så har du ris eller pasta til, det tar du bare bittelitt av. Hvis mannen nekter grønnsaker får han bare spise ris og kjøtt da. Barnslig mann, og dårlig forbilde... Prøv å storhandle en dag i uka. Lag matplan for hele uka. Kjøp snacks kun på lørdag. Kutt ned på ferdigmat, junk food, pølser, bacon, fløte, oljer, sjokolade, brus, osv. Hvis du er helt utrent og nettopp har født bør du ikke begynne for hardt. Gåturer med vogn er fint. Gå lengre og mer i oppoverbakker når formen har steget litt. Etter 1-2 uker med turer nesten hver dag kan du begynne med styrketrening. Kjernemusklene bør være i fokus først. Google core training så finner du mange øvelser. Du kan gjøre det meste hjemme på stuegulvet, men kanskje du burde hatt en personlig trener som kan vise deg teknikk til å begynne med. Mange treningssenter har barnepass også. Anonymous poster hash: 27a1a...ca7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå