Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #1 Skrevet 4. november 2015 Noen som har erfaring med bleieslutt på så små barn? Eldste sluttet ved 2 år og 9 mndr, det var på vår/sommer, og hun sluttet da med bleie både på dag og natt ila to uker. Etter den dagen vi sluttet, kom bleien aldri på igjen. Yngste som nå er 24 mndr sier "bæsj" før hun skal bæsje hvis vi er oppmerksomme på henne. Hun har dermed begynt å bæsje på toalett/potte. I tillegg har hun ofte tørre bleier når hun sitter på toalettet, og da kommer det ofte tiss i toalettet også. Jeg leker litt med tanken på å prøve å slutte med bleie. Men hvordan har dere gjort det på de som er så små? Kan jeg f.eks la henne gå uten bleie inne hjemme (og evt i barnehagen), men ta på når vi skal ut og leke, på besøk osv? Hun er jo for liten til å slutte tvert av slik eldste gjorde, og så er det liksom litt feil årstid med tykke dresser ute osv. Bør jeg bare fortsette med potte/toalett-trening, men beholde bleien på til våren? Kan det fungere med at hun ikke bruker bleie inne, kun ute? Eller blir hun bare forvirret av det? Anonymous poster hash: 08f3e...e00
Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #2 Skrevet 4. november 2015 Vår er og 24 mnd, og veldig interessert i do. Vi tar det litt pø om pø, tenker jeg. Vil han på do, skal han få lov til det, men ikke noe press. Vår er såpass liten ennå at jeg tenker vi venter litt med å ta av bleia. Det blir ganske sikkert mest søl, og mye frustrasjon. Men for all del, når han vil på do, skal han få gå på do. Til nå har han sagt ifra et par ganger, og han har da tisset på do hver gang. Gøy det da! Anonymous poster hash: 36a0d...210
Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #3 Skrevet 4. november 2015 Begge våre gutter sluttet med bleie rett før de var 2 år...hadde den kun på om natta noen uker ekstra. Barnehagen var fantastiske til å følge opp barna, da det er mest stress for dem midt på vinteren med utedress og det hele☺️ Minsten sluttet i desember og barnehagen sørget for at han gikk på do til faste tider, opplevde aldri noen uhell. Jeg tror det er lurt å følge opp med bleieslutt når barna viser interesse for det selv..den største utfordringen ligger nok i barnehagen... Anonymous poster hash: 0f5cd...426
Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #4 Skrevet 4. november 2015 Noen som har erfaring med bleieslutt på så små barn? Eldste sluttet ved 2 år og 9 mndr, det var på vår/sommer, og hun sluttet da med bleie både på dag og natt ila to uker. Etter den dagen vi sluttet, kom bleien aldri på igjen. Yngste som nå er 24 mndr sier "bæsj" før hun skal bæsje hvis vi er oppmerksomme på henne. Hun har dermed begynt å bæsje på toalett/potte. I tillegg har hun ofte tørre bleier når hun sitter på toalettet, og da kommer det ofte tiss i toalettet også. Jeg leker litt med tanken på å prøve å slutte med bleie. Men hvordan har dere gjort det på de som er så små? Kan jeg f.eks la henne gå uten bleie inne hjemme (og evt i barnehagen), men ta på når vi skal ut og leke, på besøk osv? Hun er jo for liten til å slutte tvert av slik eldste gjorde, og så er det liksom litt feil årstid med tykke dresser ute osv. Bør jeg bare fortsette med potte/toalett-trening, men beholde bleien på til våren? Kan det fungere med at hun ikke bruker bleie inne, kun ute? Eller blir hun bare forvirret av det? Anonymous poster hash: 08f3e...e00 Bare gjør som med eldste. Mange som slutter når de er 2 år! Anonymous poster hash: 92769...f9c
Gemini77 Skrevet 4. november 2015 #5 Skrevet 4. november 2015 Min datter sluttet med bleier både dag og natt da hun var 2 år og 3 mnd. Begynte så smått da hun var 2 år med å ta av bleia da hun kom hjem fra barnehagen.
❤lille stjerne❤ Skrevet 4. november 2015 #6 Skrevet 4. november 2015 Min første sluttet dag og natt 2 år og 3 mnd og det var vinter, men gikk fint. Bare tok av bleien og så hadde vi doturer ganske ofte i starten. Det ble noen uhell i utedress i starten, men hadde et par arvedresser å bytte på med, så det gikk greit. Minsta er 17 mnd og jeg lurer på å prøve ute bleie på henne snart. Hun er veldig interessert og sier i fra når hun må bæsje og som regel når hun må tisse. Har hatt faste tider på potte lenge nå og tisser hver gang.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #7 Skrevet 4. november 2015 Hmm... Kanskje jeg bare skal prøve da! Tusen takk for svar. Det hadde veldig deilig med to bleiefrie unger før nummer tre melder sin ankomst... HI Anonymous poster hash: 08f3e...e00
Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #8 Skrevet 4. november 2015 Vi tok av bleia (i den våkne tiden) da barnet var to år og 2 mnd. Det var selvsagt forberedt i god tid før dette, med dorutiner osv. Anonymous poster hash: 64ddf...fcd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå