Gå til innhold

Nok et juledilemma...


Anbefalte innlegg

Skrevet

En av oss har skilte foreldre som ikke feirer jul sammen pga vanskelig situasjon med nye kjærester og deres barn.

 

Den andres foreldre er sammen.

 

Syns du det er riktig å feire jul annehvert år hos mine foreldre, og annenhvert år hos hans foreldre. Eller at det blir hvert tredje år på hvert sett med besteforeldre?

 

Den ene av oss mener at hvert tredje år er mest rettferdig for besteforeldrene. Den andre mener at det er mest rettferdig med annehvert år da denne personen ønsker å være med sin familie like ofte.

 

Det er ikke aktuelt å feire sammen på kryss med de ulike svigerfamiliene.

 

 

Anonymous poster hash: b7f72...969

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Umiddelbart tenker jeg hvert tredje år. Ellers får noen besteforeldre annethvert år, mens de andre kun hvert fjerde. Men, det kan være jeg hadde følt det annerledes om jeg var den av dere som ikke hadde skilte foreldre;-)

 

Anonymous poster hash: 4967b...0ca

Skrevet

Spørs litt på hvor gamle besteforeldrene er. Jeg har ikke besteforeldre lenger, men om vi skulle ventet til hvert tredje år der hadde det ikke blitt mange julefeiringer de fikk oppleve med familien før de gikk bort, dessverre. 

 

Men hvis besteforeldre = barnas besteforeldre er de jo kanskje ikke så gamle at dette har betydning? 

 

Jeg har ikke barn ennå, så for meg er fortsatt foreldre = mine foreldre og besteforeldre = mine besteforeldre.



Anonymous poster hash: 58db1...8fd
Skrevet

Om jeg var den med gifte foreldre hadde jeg nektet å kjøre hvert tredje år, og krevd at vi skulle ha hvert annet år med respektiv svigeramilie, med mindre vi kunne feiret på tvers av svigers. Det ville da si at den med skilte foreldre måttet innfinne seg med hvert fjerde år med mor/far. Hadde ikke vært aktuelt med noe annet, dersom vi skulle reist vekk. Kunne vi derimot feiret hjemme, og hatt egne tradisjoner som besteforeldre var en del av kunne jeg gått med på hvert tredje år.



Anonymous poster hash: 0ebd5...375
Skrevet

 

Spørs litt på hvor gamle besteforeldrene er. Jeg har ikke besteforeldre lenger, men om vi skulle ventet til hvert tredje år der hadde det ikke blitt mange julefeiringer de fikk oppleve med familien før de gikk bort, dessverre.

 

Men hvis besteforeldre = barnas besteforeldre er de jo kanskje ikke så gamle at dette har betydning?

 

Jeg har ikke barn ennå, så for meg er fortsatt foreldre = mine foreldre og besteforeldre = mine besteforeldre.

 

Anonymous poster hash: 58db1...8fd

Det er snakk om våre foreldre, barnas besteforeldre. De er i 50-70 årene.

 

Anonymous poster hash: b7f72...969

Skrevet

Å feire med svigers bør alle slippe å gjøre mer enn annethvert år. At det ene settet svigers ikke funker med hverandre tilsier bare at de må klare seg med sjeldnere barnebarnjul.

Skrevet

Jeg syns annethvert år. De som er skilt får da være sjeldnere med barnebarna, men sånn er det, det må de bare tåle.

 

Jeg ser dette fra en annen vinkel også: Min søsters kone har skilte foreldre. Vi har barn som er veldig gode venner,går veldig godt sammen men som ikke ser hverandre så pfte annet enn i ferier osv. De får nå feiret jul sammen annethvert år. hadde blitt ganske sur om min søsters svigerfsamilier skulle få feire på den siden to år på rad og vi bare hvert tredje år.



Anonymous poster hash: 360e8...30b
Skrevet

Annenhvert år.

 

Anonymous poster hash: d1e4f...f2c

Skrevet

Evt feire jul hjemme hos dere, så kan de som vil komme. Da skyver du problemet tilbake der det hører hjemme.

 

Anonymous poster hash: d1e4f...f2c

Skrevet

Annenhvert år tenker jeg. Hadde det vært mine foreldre som ikke var skilt, hadde jeg nektet å feire tredje hvert år med de. Det får de som er skilte tåle tenker jeg.



Anonymous poster hash: 16908...045
Skrevet

Ha jul hjemme hos dere, inviter det ene året f.eks foreldrene som er sammen pluss en av de som er skilt. Neste år kan dere invitere de som er sammen pluss den andre som er skilt. Og tredje året bare den "første" som er skilt igjen. Ellerer det ingen som tåler trynet på hverandre?

 

Anonymous poster hash: adbba...088

Skrevet

Evt feire jul hjemme hos dere, så kan de som vil komme. Da skyver du problemet tilbake der det hører hjemme.

 

Anonymous poster hash: d1e4f...f2c

Det var dette jeg prøvde å frem at ikke er aktuelt av mange grunner. En av de er at vi ikke har plass.

 

Anonymous poster hash: b7f72...969

Skrevet

Ha jul hjemme hos dere, inviter det ene året f.eks foreldrene som er sammen pluss en av de som er skilt. Neste år kan dere invitere de som er sammen pluss den andre som er skilt. Og tredje året bare den "første" som er skilt igjen. Ellerer det ingen som tåler trynet på hverandre?

 

Anonymous poster hash: adbba...088

Vi har ikke plass til å holde stort juleselskap. Vi bor ganske trangt.

 

Anonymous poster hash: b7f72...969

Skrevet

 

Evt feire jul hjemme hos dere, så kan de som vil komme. Da skyver du problemet tilbake der det hører hjemme.

 

Anonymous poster hash: d1e4f...f2c

Det var dette jeg prøvde å frem at ikke er aktuelt av mange grunner. En av de er at vi ikke har plass.

 

Anonymous poster hash: b7f72...969

Da hadde jeg kjørt annethvert.

 

Anonymous poster hash: d1e4f...f2c

Skrevet

Annenhvert år.

Skrevet

Annethvert år.

 

Det er ikke exens "feil" at besteforeldre på ene siden er skilt og ikke kan feire julen med sine barnebarn så ofte. Det er en konsekvens av skilsmissen som de må stå for. :)

 

Så blir det opp til den parten som har skilte foreldre og dele opp julefeiringen mellom foreldrene sine som h*n vil.

Skrevet

Annethvert år. Ikke de foreldrene som er gift sin skyld at de to andre ikke klarer å ta seg sammen! Blir feil å straffe en av familiene fordi den andre ikke kan ta seg sammen rett og slett. Dere er to, så naturlig å dele feiring mellom deres to familier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...