Gå til innhold

lite barn med smerter når penis er erigert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et barn på snart 2. Har de siste 2 månedene hatt mye ubehag i tissen. Hver gang den blir "stiv" gråter han. Det skjer rundt 5-6 ganger i døgnet såvidt jeg får med meg. Hvordan jeg vet det er derfor? Fordi jeg har tatt av bleien for å se hva det kan være når han holder seg til underlivet og sier aua. Virker også som det er mindre ubehagelig når vi får tatt av bleien. 

Det er ikke rødthet eller noe slik. Jeg pratet med lege for halvannen måned siden. Beskjeden da var ganske vag, ikke så mye å gjøre med, sikkert litt betent forrhud (men den er ikke rød?) og at det gikk seg til.

Kan det være trang forhud? Noen som har erfaring med barn med dette? Lurer på hvor lang tid det skal gå før de gjør noe med det. Tenker å ringe lege igjen nå, og kanskje også helsesøster. Lurte på om noen hadde erfaring med lignende her. 

Anonymous poster hash: 408bd...c59
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan antakelig være trang forhud, ja. Men det må du snakke med lege om.

Anonymous poster hash: bffed...307
Skrevet

Det første jeg tenkte når jeg leste overskriften var trang forhud, det er vel ikke så uvanlig.

Du må snakke med lege igjen, evt bli henvist til barnelege. De kan lage et snitt i forhuden for å få den mindre stram.

Anonymous poster hash: fcdff...948
Skrevet

Ta han med til legen eller helsesøster for en sjekk, høres ut som trang forhud så fremt det ikke kommer noe puss. Ikke vær sjernert på vegne av han, dette har både lege og helsesøster hørt før.

Anonymous poster hash: 8c4e5...2ac

Skrevet

Da skal jeg ringe legen igjen med en gang.

Jeg tenker kanskje de bør vurdere å gjøre noe for å hjelpe han nå, siden det har vart en stund og er relativt plagsomt for han. 

Er ikke sjenert når det gjelder dette, men føler jeg blir sett på som litt småhysterisk mor som kommer fordi "det er litt vondt i tissen".

Men nå har både far og jeg reagert på at dette ikke går over, heller motsatt, og det er mange ganger om dagen.

Det er heldigvis ikke puss eller rødhet. Vi skyller han nedentil morgen og kveld, og når han har bæsjet. 

Anonymous poster hash: 408bd...c59
Skrevet

I følge nettdoktorene går det som regel over av seg selv, men at det går an å behandle med steriodekrem

http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/sykdommer/trang-forhud-fimose-2347.html?page=4

Jeg hadde en kamerat i oppveksten som slet med dette (han er homofil og hadde ingen hemninger for å ha intime samtaler med oss jentenevenninnene også om dette ;)). Å gå gjennom tenårene med så trang forhud at det var smertefullt med ereksjon var jo ikke noe særlig, to ganger ble det laget et snitt i forhuden men det grodde likevel sammen igjen så det var for trang. Da han var 20 år måtte de fjerne hele forhuden, og han var ganske bitter for at det ikke ble gjort da han var mye yngre.

En mann som blir omskjært som barn har mye mindre følsomt penishode enn en mann som har gått med nisselua på hele sitt liv, når lua da blir fjernet når du er 20 blir hodet hypersensitivt. Stakkars han klarte jo ikke ha sex i det hele tatt uten at det gikk for han umiddelbart.... Men dette var jo en i verste tilfelle historie da, som sagt går det jo som regel over av seg selv. Penis og forhud tilpasser seg hverandre ettersom barnet vokser og utvikler seg.

Anonymous poster hash: fcdff...948

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...