Gå til innhold

Noen har med barn som har add?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Læreren vil utrede sønnen vår, hun tenker i retning add. Vi har hele tiden merket at han sliter med konsentrasjonen, men hun har tenkt det var umodenhet.

Men nå går han i 3. klasse, men det blir ikke bedre. Om han:

 

Veldig følsom og har masse empati. Spør folk om de trenger hjelp, trøster alltid. Tar vare på kompiser og hjelper dem.

Kan bli sinna, går veldig fort over i sår gråt.

Klarer ikke fokusere i det hele tatt selv om jeg tar bort alt som kan distrahere han.

Klarer ikke få flyten i lesingen. Derfor blir matte også vanskelig.

Husker dårlig, må komme med små hint.

 

Jeg ser han blir lei seg når han glemmer, så føler ikke han gjør det med vilje.

 

Han er veldig motivert for skolen, men klarer ikke ta opp nivået som de andre ligger på. Derfor syns jeg det haster litt med en utredning slik at han kan få oppgaver han mestrer. Han blir kjempestolt når han klarer. Jeg vil ikke se at motivasjonen hans går nedover fordi han ikke klarer akkurat det samme som de andre.

 

Nå vet jeg jo ikke om det er add, men jeg syns mye av det stemmer, noe er det.

Han finnes ikke hyperaktiv. Men han elsker fysiske ting, det mestrer han veldig fort. Som ski, skøyter, fotball. Elsker leke høyt og lavt i skogen.

Ja å så har han veldig veldig god fantasi. Litt usikker på om han klarer skille fantasi/virkelighet noen ganger.

 

Noen med barn med add som kjenner seg igjen?

 

Anonymous poster hash: 92d38...ef0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du beskriver min gutt med add på en prikk.

I tillegg er han aldri utagerende med venner eller skolen, men tar ut mye frustrasjon hjemme.

Han har dårlig finmotorikk, men veldig god i sport.

 

 

Anonymous poster hash: df874...9ee

Skrevet

Takk for svar!

 

Du kjente det igjen ja...

Hva gjør dere for at ting skal bli bedre? Skolen tilrettelegger vel, men hva gjøres hjemme?

Tok det lang tid med utredning?

 

Anonymous poster hash: 92d38...ef0

Skrevet

Du beskriver også mitt barn. Utredning startet i 1.klasse, diagnose satt nå i begynnelsen på 3.klasse.



Anonymous poster hash: a7e41...5ef
Skrevet

Har han dysleksi?



Anonymous poster hash: 7a925...46f
Skrevet

Det er ikke blitt nevnt noen bekymring i forhold til det. Han skriver ord rett stort sett på første forsøk. Han leser også, men klarer ikke få flyten.

 

Takk for svar ☺

 

Anonymous poster hash: 92d38...ef0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...