Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #1 Skrevet 4. november 2015 Jeg tenker da at han deler økonomi med noen.. Han har bedt om reduksjon i bidrag og de har bedt meg sende inntektsopplysningen min. Han fikk seg samboer i høst som han deler husleie, strøm, mat ++ med. Har et samværsbarn til og ifølge han er bidragene til sammen på 7000 kr (for min 6 åring 3500, så 3500 for den andre ungen på 1 år) han har fått medhold i at bidrag skal senkes, men tar de da med i betraktning at han deler hus med noen, eller har ikke det noe å si? Han betalte ingen bidrag denne mnd. Han jobber fulltid. Anonymous poster hash: a0fae...aa6
Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #2 Skrevet 4. november 2015 Jeg tenker da at han deler økonomi med noen.. Han har bedt om reduksjon i bidrag og de har bedt meg sende inntektsopplysningen min. Han fikk seg samboer i høst som han deler husleie, strøm, mat ++ med. Har et samværsbarn til og ifølge han er bidragene til sammen på 7000 kr (for min 6 åring 3500, så 3500 for den andre ungen på 1 år) han har fått medhold i at bidrag skal senkes, men tar de da med i betraktning at han deler hus med noen, eller har ikke det noe å si? Han betalte ingen bidrag denne mnd. Han jobber fulltid. Anonymous poster hash: a0fae...aa6 Har han samboer har han bedre betalingsevne Anonymous poster hash: 0337c...699
Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #3 Skrevet 4. november 2015 Jeg tenker da at han deler økonomi med noen.. Han har bedt om reduksjon i bidrag og de har bedt meg sende inntektsopplysningen min. Han fikk seg samboer i høst som han deler husleie, strøm, mat ++ med. Har et samværsbarn til og ifølge han er bidragene til sammen på 7000 kr (for min 6 åring 3500, så 3500 for den andre ungen på 1 år) han har fått medhold i at bidrag skal senkes, men tar de da med i betraktning at han deler hus med noen, eller har ikke det noe å si? Han betalte ingen bidrag denne mnd. Han jobber fulltid. Anonymous poster hash: a0fae...aa6 Har han samboer har han bedre betalingsevne Anonymous poster hash: 0337c...699 Ja naturlugvis. Men nå har han altså søkt reduksjon etter han fikk seg samboer. Jeg synes det er merkelig han har råd til å forsørge ny dame og "bonusbarn" men ikke egne barn. Jeg får forskudd, men det er på knapt tusen kr. Bare vinterklær til vesla kostet 1000 kr. Så det dekker ingenting. Jeg jobber heldigvis fullt, så vi klarer oss. Anonymous poster hash: a0fae...aa6
Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #4 Skrevet 4. november 2015 Nei, de tar bare hensyn til hans forsørgerbyrde. Altså ser de på hvor mange barn han skal forsørge, inntekten hans og inntekten til barnas mødre og samvær. At han har samboer, hva han har i gjeld osv tar de ikke hensyn til. Anonymous poster hash: 6fd15...9ac
Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #5 Skrevet 4. november 2015 Det burde jo være slik at det ble tatt hensyn til at der er en annen voksen å dele utgifter med, men slik er det ikke. Nav tar hensyn til om der er flere barn å forsørge. Bidraget blir ikke oppjustert om far får samboer selv om betalingsevnen i realiteten blir bedre. Anonymous poster hash: dfb48...749
Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #6 Skrevet 4. november 2015 Nei, de tar bare hensyn til hans forsørgerbyrde. Altså ser de på hvor mange barn han skal forsørge, inntekten hans og inntekten til barnas mødre og samvær. At han har samboer, hva han har i gjeld osv tar de ikke hensyn til. Anonymous poster hash: 6fd15...9ac Så De tar ikke hensyn til hans øvrige utgifter? For han klager på at han ikke har råd å forsørge mitt barn fordi han har masse gjeld til advokatutgifter for unge nr 2.. Vært i rettsak mot barnemor 2 som han aldri vinner over. Allikevel fortsetter han. Anonymous poster hash: a0fae...aa6
Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #7 Skrevet 4. november 2015 Ja, bidraget går opp dersom han har samboer. BF her oppga flere uriktige opplysninger da bidraget skulle settes. Bl.a at han ikke hadde samboer. Bidraget ble satt til kr null, og jeg sendte inn klage og sa han hadde samboer! Dermed ble bidraget satt til underkant av 2000 kr. Anonymous poster hash: 00c1c...3ee
Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #8 Skrevet 4. november 2015 Har far allikevel full betalingsevne taes det ikke hensyn til samboer. Har han ikke det, taes det med i betraktning Anonymous poster hash: ad0d0...f9a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå