Gå til innhold

Hva melding er dette??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette hakking ???

Anonymous poster hash: 97b11...558

post-42-289998_thumb.jpeg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ut som svindel, ikke hacking, men ring banken.

Anonymous poster hash: d7877...85b

Skrevet

Nr ser ut til å være registrert på Entercard. Men veldig rart de ber deg om å oppgi fødselsdato. Har du mastercard fra Entercard? Foreslår at du ringer de og spør hva du skal foreta deg. Men ikke svar på meldingen.

Anonymous poster hash: 1c569...d4c
Skrevet

Det er en melding fra entercard Norge. Ser ut som noen har misbrukt kortet ditt om du ikke har gjort disse transaksjonene selv.

Skrevet

Jeg var gjort transakjonene, men satt de tilbake nå! Men løye at det ikke står entercard eller master card men et nummer ??

Skrevet

Ta kontakt med banken. Det ser ut som et phishing-forsøk. Det er ikke naturlig at en bank ber deg svare på slike ting via sms.

Skrevet

Hva mener du med at du har satt de tilbake? Du kan bare svare ja på meldingen sammen med fødselesdato. Mannen har fått slik melding flere ganger, ringte første gangen å snakket med dem.

Skrevet

Det er jo bare å ringe banken om du er kunde og opplysningene gjelder deg. Dette er en vanlig service fra banken og det betyr at de har gode rutiner for å overvåke transaksjoner. Har selv fått en lignende mld og da var kortet kopiert i utlandet.

Anonymous poster hash: 48d3c...819

Skrevet

Ring banken! Min bank sender jevnlig ut melding om at vi som kunder ALDRI skal oppgi fødselsnr o.l. Dette er informasjon banken allerede innehar, og aldri vil spørre om pr. melding. En gang i utlandet ble det registrert mistenkelig uttak, banken ringte meg med en gang! (uttaket ble gjort av meg selv:-)

Anonymous poster hash: 8b6d4...fd6
Skrevet

Ring banken! Min bank sender jevnlig ut melding om at vi som kunder ALDRI skal oppgi fødselsnr o.l. Dette er informasjon banken allerede innehar, og aldri vil spørre om pr. melding. En gang i utlandet ble det registrert mistenkelig uttak, banken ringte meg med en gang! (uttaket ble gjort av meg selv:-)

Anonymous poster hash: 8b6d4...fd6

De spør bare etter fødselsdato, ikke hele nummeret. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...