Gå til innhold

Dere som ble dårlig, hva reagerte dere på? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

I mine svangerskap har egentlig aldri vært kvalm og dårlig, så lenge det ikke var sjømat i nærheten som luktet :P

Jeg røpet meg i et svært fint selskap på en fin restaurant da det ble servert konkekrabbesuppe, da kom det kastet på meg og jeg kom meg bare noen skritt før jeg kastet opp :o Da fikk alle vite det ;)

Andre gangen var jeg hos mine foreldre og de visste det ikke ennå. Så hadde min far kjøpt rogn! Igjen måtte jeg løpe, rakk doen denne gangen da :) Så da var det ute :P

Tredje gangen var jeg klok av skade og unngikk all sjømat :)

Anonymous poster hash: b2480...f43

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg hadde ekstrem svangerskapskvalme i begge mine svangerskap, så ble i grunn dårlig av alt og ingenting, men det var noen ting som stakk seg ut. Alt av skarpe lukter selvsagt, være seg parfyme, stekeos og krydder. Ting måtte lukte minst mulig. Husker særlig med førstemann at det var en lukt inne på kjøkkenet jeg bare ikke klarte. En søt, vaniljeaktig lukt som jeg bare ikke kunne skjønne hvor kom fra, og ingen andre kjente den. Spydde som en gris hver gang jeg nærmet meg kjøkkenet. Fant etter hvert ut at det var innsiden av Rema 1000 plastposene som luktet!

Jeg brukte Define shampo da jeg ble gravid med førstemann (for snart 12 år siden) og fremdeles den dag i dag klarer jeg ikke den lukten. Det samme gjelder det Body butteret fra Body shop med sånn kokoslukt, den kjøpte jeg meg pga strekkmerkeskrekk, men klarte ikke bruke den mer enn et par ganger, den luktet så sterkt. Klarer fremdeles ikke den lukten.

Endret av MTF
Skrevet

Yndlingsparfymen min ble min værste fiende, og mannen min stakkars, lukten av han var ikke til å holde ut, reinslig kar som sikkert luktet godt for andre😱😂😂😂

Anonymous poster hash: e9c85...dcb

Skrevet

Jeg hadde ekstrem svangerskapskvalme med begge, og fra jeg kunne teste positivt, så kastet jeg opp minst hvert 5 min. Så jeg lå jo bare hjemme i sofaen eller senga. Det eneste var at ingen kunne spise kylling, for den lukten taklet jeg overhodet ikke.

Anonymous poster hash: 4d933...46e
Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

De to eneste tingene jeg ikke kastet opp av i begge mine svangerskap var spylevæske og ribbelukt! :P Hadde hyperemesis, da, og spøy jo hele tiden..

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Kylling ja! Kjære vene, det var nok å si ordet, så brakk jeg meg! Noe så gruheslig altså! Tok en stund etter fødselen før jeg kunne spise kylling igjen ;)

Skrevet

Alt av middagslukt.

Anonymous poster hash: 5beda...29e

Skrevet

Svak lukt av en pose med søppel fikk meg til å kaste opp.

Lukten av pesto klarte jeg heller ikke,da begynte jeg å kaste opp igjen.

Skrevet

Pepper, var helt grusomt.

Måtte ringe mannen og få han til å fjerne pepperkvernen , jeg var på jobb og brakk meg og spydde ved tanken på at den sto i skapet😂

Skrevet

Jeg ble kvalm av å gå i matbutikken av en eller annen grunn. :P Orket ikke å se så mye mat rundt meg.

Og lukten av ribbe og pinnekjøtt på julaften var grusom... ble ikke noe julemat på meg det året.

Anonymous poster hash: 77d4e...c2d
Skrevet

Kjøttdeig, taklet ikke være i hus når det ble stekt.

Løk, og ikke minst løkånde 😷

Skrevet

Har ikke vært spesielt dårlig i noen av svangerskapene, men jeg har blitt kvalm av lukter som jeg reagerer på til vanlig også. Som makrell i tomat, sweet chili sauce og sursild.

Skrevet

Ikke så mye mat. Men ble utrolig bilsyk, og klarte ikke lukten av bil.

Også lukter på do ble et problem. Kastet opp til den minste antydning til bæsjelukt fra andre. Og andres tannkremlukt på badet ( om vi hadde eller var på overnattingsbesøk)

Skrevet

Hvitløk! Helt fryktelig under begge mine svangerskap

Anonymous poster hash: fc3c2...0af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...