Gå til innhold

reaksjoner fra andre på mange barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venter nr 4 og gruer meg litt til å fortelle det til familie og venner. Vet det er tullete av meg, men husker godt reaksjonene da nr tre blei annonsert, og det var ikke bare positivt. Min mamma skreiv feks i en melding, jaha, hva er vitsen med det da??

i min vennekrets er det vanligste 1 eller2, så regner med de vil syns jeg er litt smågal....

andre som vil dele erfaringer?

Anonymous poster hash: 2bbbb...1e8

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Mammaen din burde lære å passe munnen sin! For en kommentar ...

Skrevet

Naboen her har 4 barn, og jeg beundrer henne. Hun ser alltid fantastisk ut, og ser ut som hun storkoser seg med sine 4 barn. Så skjønner jo hvorfor hun har fått 4 barn. De som får mange barn, så tenker jeg at de er glad i barn.

Anonymous poster hash: 440d5...ab9
Skrevet

Vi ønsker oss mange barn! For en gave det er å gi sine barn mange søsken, tenker jeg :) Herlig!

Anonymous poster hash: 16737...a1a

Skrevet

Naboene våre har 9 barn, så jeg synes ikke 4 er mange. :P Fikk litt hakeslepp da jeg fikk høre det, men ellers kan jeg ikke si annet enn at jeg beundrer dem...

Anonymous poster hash: 1d81e...64e
Skrevet

Så lenge du har tid kapasitet så er det bare bra. Drar opp snittet litt for oss andre.

En jeg kjenner godt har 8 søsken og der har bv osv Vært involvert for de klarte ikke å ta vare på alle ungene.

Anonymous poster hash: 575c2...68e

Skrevet

Spiller ingen rolle hva andre mener.

MEN møter jeg dere i svømmehallen, på kino, på stranda og ungene dine er helt uten oppdragelse og du ikke ser ut til å bry deg kommer jeg til å skrive om deg her.... 🙊

Anonymous poster hash: 730ca...983

Skrevet

Jeg må si jeg beundrer dere som klarer å få flere en to barn jeg! :) (og synest litt synd i dere også, en det har ingenting med DERE å gjøre- kun med min egen utilstreklighet når det kommer til å få flere barn ;) )

Her har jeg hendene fulle med bare ett barn, og kommer ikke til å få flere da jeg kjenner at det holder med det lille styret som følger med ett barn. ;)

Anonymous poster hash: 8559c...60d
Skrevet

Her har naboen 5 barn.

Jeg er beundrer de foreldrene enormt!

Hyggelige, veloppdragne, rene pene, snille gode barn hele gjengen!

Ser ut som virkelig har det bra sammen som familie, gjør at jeg også har lyst på storfamilie. Har dessverre mine begrensninger som gjør at jeg måtte stoppe på 2, føler at det er i meste laget det også innimellom...

Resten av nabolagets unger trekker til disse også, så det er bestandig full rulle der.

Da vi flyttet hit trodde jeg de hadde barnehage hjemme :P

Foreldrene sier de elsker å ha barn rundt seg

Anonymous poster hash: 7def2...654

Skrevet

Jeg har 4 barn og etter reaksjonene jeg fikk da jeg ventet nr 3 trodde jeg også at det skulle bli en del kommentarer med nr 4. Det ble det ikke.

Da jeg var gravid med nr 3 fikk vi ofte høre hvor gale vi var, hvor slitsomt det kom til å bli, om vi skulle befolke verden alene, om vi var medlem av en sekt osv.

Men da vi ventet nr 4 kom det ingen slike sleivbemerkninger. Vi fikk utelukkende positive kommentarer fra absolutt alle. Overraskende mange sa de var så misunnelig på oss.

Mest overrasket ble jeg da samboeren til en av mannens kompiser kom bort til meg, dette er et kvinnemenske jeg har lite til overs for. Hun er i mine øyne overfladisk og strebersk, nedlatende og slitsom. Alt skal være så perfekt hele tiden, de har bare et barn som er hos barnevakt gjerne 3 av 4 helger for de kan ikke gå glipp av en eneste fest, det skal være så flott hele tiden. De kan ikke invitere en vennefamilie på pizza liksom, der skal det være 4-5 retters middag, barnevakt og flott vin, hver gang. Denne dama kom bort til meg og sa hun var misunnelig på meg, fordi jeg turte vær meg selv, si nei til ting jeg ikke hadde lyst til å være med på osv og hun beundret meg som mamma og syntes jeg hadde så flotte, veloppdragne og koselige barn. Jeg holdt på å dette av stolen (jeg som alltid har følt meg som en grå mus sammen med denne dama, som alltid har følt hun har sett ned på meg fordi jeg er så kjedelig) ;) Jeg må innrømme at jeg så på henne med litt andre øyne etter den uttalelsen også, det er nok ikke alltid like lett å være så "overfladisk" heller....

Eneste som kom med en litt negativ kommentar var nabokona på nesten 80 år, hun så på meg også sa hun med strengt blikk: "Har dere ikke lært noen ting dere, det finnes prevensjon!"

Jeg holdt på å flire meg ihjel, elsker den dama, hun snakker alltid rett fra levra.

Anonymous poster hash: 5c405...171
Skrevet

Har fire barn. Fått bare positive tilbakemeldinger :)

Jeg stortrives med med en liten flokk. Stressnivået var mye høyere da jeg bare hadde et barn. Med fire barn kan man drikke kaffe og lese avisen i fred. Det kunne jeg bare glemme med førstemann ;-)

Skrevet

Jeg har fire barn, og fra kjente var det mest positive kommentarer. Noen som ble litt overrasket, men ikke sånne teite bemerkninger. Fra litt mer ukjente var (og er) den vanligste reaksjonen på at jeg forteller at jeg har fire barn: !. Sperrer opp øynene og lar blikket gli opp og nedover meg. 2. Gjentar i sjokkert tonefall "FIRE barn?!?", og når jeg nikker 3. "Men, unnskyld at jeg spør, men hvor gammel er du egentlig?". Det er faktisk til forveksling lik reaksjon fra folk jeg møter uansett hvem de er. Utover det er altså reaksjonene positive. Noen er til og med på grensen til litt ærbødige, hehe... Sånn "oi, du må ha mye energi som orker fire barn!".

Anonymous poster hash: 6496e...366
Skrevet

Jeg beundrer alle med fire eller flere barn, så lenge de blir godt fulgt opp på alle måter. 

Anonymous poster hash: 60818...447
Skrevet

Sjeldent jeg ser ned på noen som har mange barn. Kan være hvis det er noen som helt tydelig ikke tar skikkelig vare på barna. Da synes jeg det er leit at de fortsetter å få barn. 

Jeg har hatt hendene fulle med bare to. Så jeg beundrer de som har flere, og skulle ønske jeg følte at jeg hadde kapasitet til det. Det er så koselig med stor familie :D

Anonymous poster hash: 2d1b7...e59
Skrevet

Fikk en sleiv kommentar av en "venninne" da jeg ventet nummer tre. Hørte bare positive ting når jeg ventet nummer 4 og 5. Bryr meg fint lite hva folk mener om mine valg. Er jeg og mannen som skal oppdra barna våre. Gratulerer!

Skrevet

takk for alle hyggelige svar! Så koselige å höre at alle er så positive! Enig i at det jo selvfölgelig handler om at ungene er veloppdragne og oppförer seg någenlunde ute blant folk, men det syns jeg gjelder uansett hvor mange barn man har da.

Selv blir jeg også imponert over de som har mange barn. Da jeg fikk förste var jeg mektig imponert over en kollega som har 4. nå er jeg der plutselig selv snart, og ser det ikke lenger som så veldig spesiellt, bare veldig herlig! 5 eller fler derimot! veldig imponerende!!! kan ikke forstå hvordan dere klarer flyturer, svömmehall osv. (vet ikke helt hvordan det siste skal gå med 4 heller, men det tar vi som det kommer....)

hi

Anonymous poster hash: 2bbbb...1e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...