Gå til innhold

Jeg er en del av et foreldrefellesskap!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og jeg elsker det!

Jeg har alltid vært litt på siden av andre foreldre på skolen, eller i alle sammenhenger. Dels fordi jeg alltid er yngst, dels fordi jeg er sjenert og ikke vet hva jeg skal snakke om. Kanskje dels fordi jeg har følt meg "underlegen".

Så flyttet vi og barnet måtte begynne på ny skole. Og både vi voksne og barnet har blitt så utrolig godt tatt imot av alle! Jeg er fortsatt yngst, men det betyr plutselig ikke spesielt mye lengre. Jeg klarer å snakke og hygge meg med de andre mødrene. Det er fantastisk! Jeg blir så glad. Jeg trodde ikke jeg savnet dette og ville ha det, men det er jo gull verdt. Nå forstår jeg hvor viktig inkludering og fellesskap er gitt.

Anonymous poster hash: 09c09...1c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så godt å høre! Noen ganger vet man ikke hva man har gått glipp av og hvor mye man savnet felleskap, før man bytter miljø og oppdager hvordan folk KAN være!

Enkelte plasser kan ha en foreldregruppe som er litt for innkjørt og sammensveiset, og de ser ikke at utenforstående kan føle seg maktesløse. Dette er synd.

Anonymous poster hash: 48cce...cca

Skrevet

Så hyggelig!

En av mammaene til et av barna i vår "krets" er en del yngre enn oss andre. Hun spurte meg faktisk ganske tidlig om hva jeg tenkte om det. Jeg svarte da: For meg er det viktig at du oppdrar barna dine og gir dem gode opplevelser. Din gutt er omtenksom og høflig og det betyr at du har gjort en god jobb!! Vi har hatt mange gode samtaler siden den gang. Jeg har fått anledning til å hjelpe henne litt  med råd (hun har spurt) ifht når hun har hatt ting hun lurer på og det er så fint å kunne være der for en som er en generasjon yngre enn meg på den måten!

Anonymous poster hash: 228ae...c22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...