Anonym bruker Skrevet 3. november 2015 #1 Skrevet 3. november 2015 Hei. Er det noen her som har gått ambulansefag på videregående? Jeg har så lyst, men alle sier det er et vanskelig år og at jeg passer bedre til å jobbe i barnehage... Hvordan var året ditt? Vanskelig å skaffe lærlingplass? Er du fornøyd? Hilsen 16 åring som prøver å finne ut hva hun vil bli Anonymous poster hash: 9a7e8...551
Anonym bruker Skrevet 3. november 2015 #2 Skrevet 3. november 2015 Jeg har ikke gått ambulanse selv, men gikk på helse og sosial og de fleste av dem jeg var mest med valgte ambulansefag andre året, så jeg vet litt. De synes det var kjempespennende og angrer ikke. Mye å gjøre ja, men jeg tror helt ærlig at det ikke var mer å gjøre enn for oss på helsefag, selv om det var mer omfattende rent faglig og mye styrketrening. Alle jeg kjenner har fått lærlingplass, men 2 av 7 har måttet flytte ut av kommunen og en til andre siden av landet for å ta læretiden. Men du, drit i hva andre mener du passer bedre til. Sats på drømmen! Går det ikke, eller var det ikke så spennende likevel, så har du hvert fall funnet det ut på egenhånd. Vår klasse samarbeidet mye med ambulanseklassen, og det virkelig veldig spennende. Angrer litt på at jeg ikke søkte meg dit selv, men tror ikke jeg hadde passet. I en ambulanse må du klare å holde hodet kaldt, være fokusert og vite nøyaktig hva du skal gjøre i enhver situasjon. Det er ikke noe for vimsehoder som meg Anonymous poster hash: 3f833...bea
Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #3 Skrevet 4. november 2015 Jeg har ikke gått ambulansefag, men jeg jobber i barnehage. Jeg lurer på om du selv ønsker å jobbe i barnehage? Hvis ikke, så spiller det ikke noen rolle om andre synes du passer til det. Følg drømmen din Anonymous poster hash: 41e6f...85a
Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #4 Skrevet 4. november 2015 Jeg har gått ambulansefaget og jeg syns det var helt greit. Her jeg bor er det vanskelig å få lærlingplass, man må ha gode karakterer, lite/null fravær (lite fravær er et stort +) og klare styrkeprøven for å bli vurdert i det hele tatt.. Grunnen til at det er så vanskelig å få lærlingplass at det er få plasser og masse søkere, gjerne søkere som ikke har kommet inn tidligere eller folk som har tatt kurs for flere år siden. Jeg stortrives i ambulansetjenesten, men siden det er så vanskelig å få fast jobb her så har jeg nå søkt på sykepleiestudie.. Anonymous poster hash: d44dc...734
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå