Gå til innhold

Dere med barn som ikke tåler ull

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan oppdaget dere det? Kan det komme plutselig etter at de har tålt det tidligere, eller er det medfødt? Og kan de reagere selv om de har et tynt lag bomull imellom?

Anonymous poster hash: 9cd79...f1b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun fikk eksem ganske umiddelbart da vi prøvde å legge henne på et ullteppe. Vi hadde bomullsklær på henne så hun var ikke i direkte kontakt med ullteppet, men fikk likevel eksem. Det kan helt sikkert utvikle seg etterhvert. 

Her er det nok medfødt. Jeg reagerer på ull selv.

Skrevet

Mine blir urolige om natten, våkner ofte om de har hatt på seg ull. Ingen tydelig eksem, men ser de klær seg i søvne. Etter jeg gikk over til superundertøy har 4 åringen begynt å sove hele natten. Har brukt å våkne 2-5 ganger hver natt.

Anonymous poster hash: f8d69...eeb

Skrevet

Mine kan ikke bruke ull idet hele tatt, hjelper ikke å ha noe under. Ull = dårlig søvn.

Anonymous poster hash: f8d69...eeb

Skrevet

Jeg er allergisk mot ull selv, så det kunne ikke falle meg inn å kle en baby som ikke kan formidle sitt ubehag med ull. En baby som stort sett er inne eller pakket ned i en dunpose trenger heller ikke ull...

Etterhvert som de nådde barnehagealder prøvde jeg ull, men merket fort at det ikke gikk. De gråter, klør, huden blir rødflammet og hoven, og det kommer eksem.

Vi holder oss til superundertøy.

Vi kan heller ikke ha ull som mellomlag. Hjelper ikke at det er bomull under, for ullen kommer gjerne i kontakt med huden likevel, f.eks under haka, og det er veldig ubehagelig.

Anonymous poster hash: b7faa...313
Skrevet

Takk for svar, høres ikke ut som det er det da egentlig... Gutten min har fått store utslett på armer og bein nå, og siden han nylig har begynt med ull for sesongen, så tenkte jeg det kanskje kunne være det, selv om han tålte det i fjor vinter. Men det ser mer ut som elveblest enn eksem tror jeg, og han sover godt om natten selv om han sier det klør.

HI

Skrevet

Takk for svar, høres ikke ut som det er det da egentlig... Gutten min har fått store utslett på armer og bein nå, og siden han nylig har begynt med ull for sesongen, så tenkte jeg det kanskje kunne være det, selv om han tålte det i fjor vinter. Men det ser mer ut som elveblest enn eksem tror jeg, og han sover godt om natten selv om han sier det klør.

HI

En kan få utslett av ull. Jeg gjør det, får utslett som klør enormt. Jeg synes det høres ut som om han ikke tåler ull. For meg er det forskjell på merkene, noen er verre enn andre. Eneste som jeg har tålt er Ulvang ull

Anonymous poster hash: d3524...5b0

Skrevet

HI

Ville uansett droppet ull så lenge han har utslett. Ull drar fuktighet ut av huden, så alle typer eksem/utslett blir verre selv om man ikke er direkte allergisk.

Skrevet

HI

Ville uansett droppet ull så lenge han har utslett. Ull drar fuktighet ut av huden, så alle typer eksem/utslett blir verre selv om man ikke er direkte allergisk.

Takk for tips. :) Da prøver vi å droppe det noen dager, så kan vi evt. prøve igjen når utslettene forsvinner og se da. Har ingen longs eller strømpebukser i bomull, men bhg har begynt med vinterdressen allerede, så han kan vel like gjerne gå i bare bukse. (Kan det rett og slett være at han har vært for varm?)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...