Anonym bruker Skrevet 3. november 2015 #1 Skrevet 3. november 2015 Hun var veldig instendig, sa hun var veldig sulten og trengte penger. Jeg hadde ikke kontanter på meg, men gikk inn i nærmeste butikk og kjøpte 3 boller og en flaske med drikke. Jeg satte dette ved siden av henne med et smil og hun ble veldig sint og sa, "nei, nei, want money, money, give me money". Hun ville ikke ta imot det jeg hadde kjøpt så jeg tok det tilbake. Ikke veldig sulten da. Anonymous poster hash: b4f77...91d
Anonym bruker Skrevet 3. november 2015 #2 Skrevet 3. november 2015 For en fin historie Anonymous poster hash: 16818...a6d
Anonym bruker Skrevet 3. november 2015 #3 Skrevet 3. november 2015 Kanskje hun hadde glutenallergi, eller gikk på lavkarbo? 😱😂 Anonymous poster hash: c61e5...b75
Anonym bruker Skrevet 3. november 2015 #4 Skrevet 3. november 2015 Ja for det er bolle dårlig ernærte uten penger trenger... Anonymous poster hash: 9223e...9fb
Anonym bruker Skrevet 3. november 2015 #5 Skrevet 3. november 2015 Det betyr bare at hun ikke var så veldig trengende Anonymous poster hash: 3a592...393
Anonym bruker Skrevet 3. november 2015 #6 Skrevet 3. november 2015 Ja for det er bolle dårlig ernærte uten penger trenger... Anonymous poster hash: 9223e...9fb Tror du hun hadde brydd seg om det om hun var sulten? Anonymous poster hash: b4f77...91d
Anonym bruker Skrevet 3. november 2015 #7 Skrevet 3. november 2015 Jeg gir konsekvent ikke til utenlandske tiggere. Har de råd til å reise gjennom det meste av Europa så er de ikke så fattige som de skal ha det til. Har så mange ganger sett menn komme og samle inn penger som tiggerne har fått også. Og uten unntak så har alle tiggere jeg har sett hatt langt dyrer mobiler enn meg. Da er det ikke så ille fatt med dem - eller de blir utnyttet av bakmenn som jeg ikke ønsker å støtte. Anonymous poster hash: 3f49b...0dd
Anonym bruker Skrevet 3. november 2015 #8 Skrevet 3. november 2015 Ja for det er bolle dårlig ernærte uten penger trenger... Anonymous poster hash: 9223e...9fb Tror du hun hadde brydd seg om det om hun var sulten? Anonymous poster hash: b4f77...91d Forresten så så hun ikke på posen engang, bare avviste den og flaska. Anonymous poster hash: b4f77...91d
Anonym bruker Skrevet 3. november 2015 #9 Skrevet 3. november 2015 Digger at du kjøpte det. Skulle likt å se det ansiktet ja. Anonymous poster hash: b15e6...081
Anonym bruker Skrevet 3. november 2015 #10 Skrevet 3. november 2015 Kanskje hun hadde glutenallergi, eller gikk på lavkarbo? 😱😂 Anonymous poster hash: c61e5...b75 Leeeeer. Lavkarbo. 😂😂😂 Anonymous poster hash: 628f2...de9
Anonym bruker Skrevet 3. november 2015 #11 Skrevet 3. november 2015 Jeg opplevde en gang en sulten tigger i Oslo som ba meg kjøpe et brød til henne. Hun dro meg inn på mc donalds og plutselig hadde hun bestilt fastfood for over 100 kr. Fikk meg ikke til å nekte å betale, men følte meg lurt etterpå... Anonymous poster hash: fc0fb...1d7
Anonym bruker Skrevet 3. november 2015 #12 Skrevet 3. november 2015 Om jeg var sulten ville jeg også ha sett på cola og boller som en hån. Ikke er det næring og ikke er det egnet for noe annet enn barneselskaper. Du er ikke tvunget til å gi noe, du kan gå forbi. Men å være overformynder og bestemme hva en tigger skal bruke en eventuell donasjon til, det forteller mer om ditt menneskesyn enn om hennes hjelpebehov! Anonymous poster hash: 15a70...884
Anonym bruker Skrevet 3. november 2015 #13 Skrevet 3. november 2015 Tja.. når jeg er skikkelig sulten blir jeg bare kvalm av søtt og det kommer rett opp igjen, så det hadde ikke hjulpet meg så mye. Men jeg holder nå likevel en knapp på at hun ikke egentlig var sulten. Anonymous poster hash: 62441...f18
Anonym bruker Skrevet 3. november 2015 #14 Skrevet 3. november 2015 Om jeg var sulten ville jeg også ha sett på cola og boller som en hån. Ikke er det næring og ikke er det egnet for noe annet enn barneselskaper. Du er ikke tvunget til å gi noe, du kan gå forbi. Men å være overformynder og bestemme hva en tigger skal bruke en eventuell donasjon til, det forteller mer om ditt menneskesyn enn om hennes hjelpebehov! Anonymous poster hash: 15a70...884 Ojsann....datt du og slo hodet ditt som liten eller? Anonymous poster hash: 5fcff...dd6
Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #15 Skrevet 4. november 2015 Om jeg var sulten ville jeg også ha sett på cola og boller som en hån. Ikke er det næring og ikke er det egnet for noe annet enn barneselskaper. Du er ikke tvunget til å gi noe, du kan gå forbi. Men å være overformynder og bestemme hva en tigger skal bruke en eventuell donasjon til, det forteller mer om ditt menneskesyn enn om hennes hjelpebehov! Anonymous poster hash: 15a70...884 Men man kan alikevel ha folkeskikk og takke for det man får, man kommer mye lenger med det Anonymous poster hash: 3a592...393
Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #16 Skrevet 4. november 2015 Sett bort fra at hun sikkert får juling, eller barna hennes blir truet med tortur eller drept om hun ikke skaffer x-antall kroner pr dag av bakmennene,- som har betalt turen hennes hit opp,- og at disse garantert følger med og vet at det er lite "givervennlig med en tigger som sitter og spiser",- så er det jo forferdelig av henne og nekte og ta imot søppelet vi gir henne. Selv om det bare hadde vært en smågodtpose.... Anonymous poster hash: 87ed6...e5c
Anonym bruker Skrevet 4. november 2015 #17 Skrevet 4. november 2015 Om jeg var sulten ville jeg også ha sett på cola og boller som en hån. Ikke er det næring og ikke er det egnet for noe annet enn barneselskaper. Du er ikke tvunget til å gi noe, du kan gå forbi. Men å være overformynder og bestemme hva en tigger skal bruke en eventuell donasjon til, det forteller mer om ditt menneskesyn enn om hennes hjelpebehov! Anonymous poster hash: 15a70...884 Og her viser du vel at du aldri har vært skikkelig sulten... Å bekymre seg for næringsverdi er et gode tilhørende mennesker ganske langt opp på behovspyramiden... Anonymous poster hash: b1bb3...81f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå