Gå til innhold

Hva kan vi foreldre gjøre.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et barn i 3.klasse. Det er en urolig klasse. Det er høyt støynivå. Der er mobbing. Der er barn jeg har kjent siden barnehagen og kjenner på fritiden som greie unger har fått rolle som urokråker.

Læreren har mye fravær.

Mitt barn er faglig sterkt nok, langt unna bekymringsgrenser, liker seg på skolen, er høflig og snill. Hun er ikke den som lider mest nød.

Men, det er faktisk ikke godt nok! Det mener i alle fall vi foreldre.

Det er unger som plages, det er unger som kvir seg for å gå på skolen. Det er unger som får vondt i hode av å være der.

Vi vil ha bedre for vårt barn.

Anonymous poster hash: 753a5...ce0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med lærer og rektor, og be om et møte. Klassen og elevene har rett på at det blir satt i stand tiltak for å forbedre miljøet.

Anonymous poster hash: 3b591...e0d

Skrevet

Min klasse på barneskolen var akkurat sånn. Av erfaring vil jeg si vær så snill å få gjort noe! Det var helt grusomt, selv om jeg klarte meg greit.

Krev som et minimum at de får ha en fast lærer som er tilstede. Vi byttet lærere i ett sett og ante ikke hvilke regler som gjaldt da alle satte forkjellige krav. Vi hadde heller ikke en voksen kontaktperson på skolen som vi kunne ta opp ting med.

I 6 år ble vi sett på som pøbelkkassen, selv om alle egentlig var kjekke og hyggelige barn. Enkelte hadde sitt å stri med privat, og det burde blitt plukket opp og gjort noe med. I stedet ble hele klassen sett på som håpløs.

Anonymous poster hash: 84b07...3d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...