Gå til innhold

Urettferdig, ang graviditet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen jeg kjennerf sliter, prøver alle slags kjærringråd og triks, bruker masse penger på kosttilskudd for å øke sine sjanse for å bli gravid. Tar temperaturer og EL tester, og planlegger hvilke dag de skal ha sex. For hver neg. test blir de mer nedbrutt. Tilslutt må de ty til prøverør osv.

Også er det slike som meg. Blitt gravid x 2 på ppiller. Og jeg har hatt en syklus nå uten prevemsjon, skulle bytte type, var derfor forsiktig, hadde bare sex x 1 og hoppet av i svingen. Noen dager før ny type prevensjon skulle benyttes så har jeg posiitiv test.

Noen blir ufrivillig gravid, mens andre ufrivillige slitere eller, i værste fall, barnløse.

Jeg vet at dette ikke er noe man kan bestemme over, men jeg er frustrert på alles vegne som sliter enten med å bli gravid eller med uplanlagte svangerskap. Arg.

Anonymous poster hash: dc7d3...c1d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, synes synd på de som må slite 😕 førstemann er et resultat over hvor "trygt" det er å hoppe av i svingen. Nå er jeg gravid med nr 2. Tok en kjappis på el-dagen og vips, positiv test et par uker senere.

Skrevet

Men du, hvis du blir lett gravid er ikke å hoppe av i svingen å være forsiktig.

Jeg har vært ufrivillig barnløs i mange år, og måtte ha mange ivf-forsøk for å lykkes. Det er forferdelig vondt å måtte gå igjennom.

Jeg skjønner at det kan være frustrerende å bli veldig lett gravid, men hvis du blir lett gravid og skal bytte prevensjon, må du jo bruke kondom.

Anonymous poster hash: fc9b9...577

Skrevet

Hvis du anser å hope av i svingen som forsiktig lurer jeg litt på om det er bruker feil som er skyld i at du er blitt gravid på p- pillen.

Syns synd i de som slitter, men har vanskelig med å mønstre sympati for at du blir lett gravid.

Anonymous poster hash: cb73a...97f

Skrevet

Det er ikke jevnt fordelt dette nei

Anonymous poster hash: e00bf...46a

Skrevet

Vel, jeg har sympati for de som blir gravide på p-pillen også. Om det virkelig ikke passer og man føler at eneste utvei er abort. Det kan jeg tenke meg ikke er noen god situasjon å være i.

Skulle vært sånn at det var likt for alle. Helst med en bryter man kunne skru på og av ettersom om man ønsket å bli gravid eller ikke.

Selv om mange uplanlagte barn kan være en velsignelse også da :D Har to selv <3

Anonymous poster hash: 1b99a...ad6
Skrevet

Jaja, jeg visste jo risikoen på siste, hvor jeg ble gravid av å hoppe av i svingen, det var ikke planlagt å bli gravid, men ikke helt upassende heller, Jeg tok ppillen til samme tid hver dag de to gangene jeg ble gravid, men jeg tok ikke arbort noen av gangene, selvom jeg ble gravid første gang som 19 åring. Det er ikke så lett å bli ufrivillig gravid heller, og heller ikke lett å slite med å bli gravid. 

Skrevet

Ja det skulle vært så enkelt at man bare kunne velge selv når man ville bli gravid. ;) Selv ventet jeg på barnet mitt i 9 år, men det er ikke synd på meg altså, det var verdt det. :)

Men det er fælt å tenke på at det finnes de som aldri lykkes, spesielt siden jeg vet veldig godt hvor intenst ønsket kan bli etter hvert som årene går...

Anonymous poster hash: 6df3f...539
Skrevet

Jaja, jeg visste jo risikoen på siste, hvor jeg ble gravid av å hoppe av i svingen, det var ikke planlagt å bli gravid, men ikke helt upassende heller, Jeg tok ppillen til samme tid hver dag de to gangene jeg ble gravid, men jeg tok ikke arbort noen av gangene, selvom jeg ble gravid første gang som 19 åring. Det er ikke så lett å bli ufrivillig gravid heller, og heller ikke lett å slite med å bli gravid.  Anonymous poster hash: dc7d3...c1d

Jeg har svart deg lenger oppi her også, og har et lite behov for å svare deg krassere nå enn første gang.

Du visste om risikoen for å bli gravid ved å hoppe av i svingen, brukte ingen prevensjon, klager over at du ble gravid OG sammenligner det med å slite med å bli gravid??? Du kan faktisk benytte deg av annen prevensjon eller avstå fra sex i perioden du byttet p-piller, men det er ikke like lett å fikse en ufrivillig og uforklarlig barnløshet. 7 år brukte jeg på å få barn, og en helvetes masse forsøk. IKKE sammenlign din situasjon med å ikke bli gravid. Graviditeten din kunne vært unngått.

Anonymous poster hash: fc9b9...577

Skrevet

Jeg ha 3 uplanlagte p-pille barn. Prøver nå på nr 4. Mistet 6 spirer å er i gang med prøverør. Lett for meg å velge, ja takk til uplanlagte barn <3

Skrevet

Den ene gangen jeg ble gravid på ppille ble jeg truet på livet. Fikk beskyttelse. Barnet døde i fødsel, så slapp beskyttelse etter det, men det er ikke bare bare å bli uplanlagt gravid heller. Synd på deg også da, som sliter med å bli gravid, sier ikke noe annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...