Gå til innhold

Dagens dumme spørsmål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg regner med å bli 20 % sykemeldt nå pga div ting.

Hvordan blir det i praksis når jeg jobber 80 %? Nå har jeg fri annenhver fredag pluss noe kortere dager.

Vil 20 % sm si en dag fri i uken i tillegg til det jeg alt har redusert, eller blir det mindre fri siden jobbprosenten min ikke er 100?

Er det noen som skjønner hva jeg mener og kan svare meg (jeg SA at det var et dumt spørsmål).

Anonymous poster hash: a0cc9...0a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du har en 80% stilling og blir 20% sykemeldt skal du jobbe 60%.

Anonymous poster hash: 13abe...2c6
Skrevet

Om du har en 80% stilling og blir 20% sykemeldt skal du jobbe 60%.

Anonymous poster hash: 13abe...2c6

Så prosentsatsen blir alltid regnet ut fra 100 % stilling?

Hi

Skrevet

Snakk med legen din når du får sykmeldingen din. Legen har nok en mening om hvor stor sykmeldingen bør bære og hvor mye/hvor ofte du bør jobbe.

Anonymous poster hash: 0bc4e...fa3

Skrevet

Hvis du blir 20% sykmeld betyr det ikke en dag fri. Det innebærer at du skal arbeide 20% mindre av den stillingen du innehar.

Det er flere måter å løse det på; f.eks 20% mindre tilstedeværelse, eller like stor tilstedeværelse men 20% mindre oppgaver og mer pauser.

Du kan sykmelder kun på bakgrunn av sykdom og redusert arbeidsevne, dvs at du av ulike sykdomsårsaker ikke kan utføre hele eller deler av jobben din. Arbeidsgiver skal alltid vurdere mulighetene for tilrettelegging. Hvis det er en veldig liten del av arbeidet tid (20%) du ikke kan utføre, bør du først smake med leder om tilrettelegging FØR du går til neven og ber om sykmelding.

Anonymous poster hash: 225ee...5c4

Skrevet

Hvis du blir 20% sykmeld betyr det ikke en dag fri. Det innebærer at du skal arbeide 20% mindre av den stillingen du innehar.

Det er flere måter å løse det på; f.eks 20% mindre tilstedeværelse, eller like stor tilstedeværelse men 20% mindre oppgaver og mer pauser.

Du kan sykmelder kun på bakgrunn av sykdom og redusert arbeidsevne, dvs at du av ulike sykdomsårsaker ikke kan utføre hele eller deler av jobben din. Arbeidsgiver skal alltid vurdere mulighetene for tilrettelegging. Hvis det er en veldig liten del av arbeidet tid (20%) du ikke kan utføre, bør du først smake med leder om tilrettelegging FØR du går til neven og ber om sykmelding.

Anonymous poster hash: 225ee...5c4

Jeg spurte ikke om deres mening om min sykdom og sykemelding, ellers takk.

Jeg har en avtale med legen og arb.giver vedr dette. Mitt spørsmål kom siden jeg før har jobbet 100 % og jeg ble i tvil om hva sykemeldingsprosenten blir regnet ut fra når jeg jobber redusert i utgangspunktet.

Det er kun hele dager sykemelding som er aktuelt for meg, av grunner dere ikke trenger å vite.

Takk til dere som svarer på det jeg spør om.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...