Gå til innhold

Store blødninger og jernmangel.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, dette sliter jeg med, både under menstruasjon og utenom. Går på jerntabletter hver eneste dag og spiser jernrik kost, men det blir aldri helt bra og jeg ligger alltid under 12 på hb, husker ikke de andre verdiene i hodet nå, men legen syns i allefall det er alt for lavt.

Har prøvd hormonspiral, p-plaster, sprøyte, p piller, cyclokapron(?), osv osv, ingenting hjelper nok og nå har jeg fått time på sykehuset. Er eneste alternativet for å få det bra igjen å fjerne livmora? Noen som har noen gode tips?

Er også litt lei av den trege magen jeg får av jern, men av to onder er det det som plager meg minst. Sliter med plutselige blødninger også, og det er ikke spesielt kult å sitte på foreldremøte og innse at du har blødd igjennom alt du har på deg :(

Anonymous poster hash: 1934d...e60

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter litt :)

Skrevet

De prøver vel å svi av slimhinnene før de fjerner livmora. Er mange som har god efffekt av det altså.

Anonymous poster hash: 31199...10c
Skrevet

De prøver vel å svi av slimhinnene før de fjerner livmora. Er mange som har god efffekt av det altså.

Åh, dette har jeg ikke hørt om en gang, tusen takk :) Blir man steril av det?

Skrevet

Åh, dette har jeg ikke hørt om en gang, tusen takk :) Blir man steril av det?

Nei, men det nedsetter fertiliteten veldig. Når slimhinnene i livmoren er svidd ned blir det vanskelig for et egg å feste seg.... 

Slimhinnen vil jo gradvis bygge seg opp igjen, hvor lang tid det tar er individuelt.

Skrevet

Jeg sliter også med det. Tar jern, men blir ikke bedre. Uten at man skal selvdiagnostisere seg så fyller jeg alle kriterier for von willebrand sykdom. Skal ta det opp neste gang for videre blodprøver:) kanskje det er noe sånt?

Anonymous poster hash: f4ae4...114

Skrevet

Takker for svar :)

Nei, noen blødersykdom har jeg ikke, alt som kan tas av slike prøver er tatt og jeg har heller ingen blødningstendens utenom menstruasjonen. Alt som kan prøves er prøvd i samarbeid med lege og nå er altså neste stopp sykehuset. Fikk innkalling med time om to uker, men vet liksom lite av hva jeg kan forvente meg den dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...