Anonym bruker Skrevet 3. november 2015 #1 Skrevet 3. november 2015 Jeg bor langt unna sykehuset og kjører ikke bil. Hvis jeg benytter meg av kollektivtrafikken tar det meg ca 2,5 timer å komme meg hjem fra sykehuset. I tillegg må jeg gå noen KM. Det er greit når jeg er frisk og i form, har tatt den runden tidligere ved andre anledninger. Jeg er gravid og skal på en kontroll, "bare". Men jeg er veldig gravid (forbi termin) og har veldig vondt, har fått en eller annen låsning i halebenet så klarer nesten ikke å gå. Vurderer å ta med meg krykker på sykehuset idag. Har ikke råd til taxi. Har hørt om skyss fra en jeg kjenner, men det var veldig usikkert på jobbrelaterte greier. Kunne sitte på innover, heldigvis!! Men ikke nødvendigvis tilbake igjen. Har lite nettverk. Det jeg da tenkte på er, jeg skal jo til lege da, men om det å ikke klare å gå pga låsning i bekkenet er god nok grunn for å få sitte på bussen og være med på "pasientreiser"? Noen som kan noe om det? Spør selvsagt på sykehuset, og det var en gang for en stund siden at jeg fikk sitte på fordi det var så utrolig lite folk som benyttet seg av bussen etc. Men ellers sitter jeg litt fast, i hvertfall fra kl 12 til midt på kvelden!Graviditet er jo ingen sykdom, men er bekkenlåsning det? Anonymous poster hash: 9692a...565
Gjest Sekretøsa Skrevet 3. november 2015 #2 Skrevet 3. november 2015 Dersom du av helsemessige årsaker ikke kan benytte kollektiv transport eller egen bil kan du ha krav på transport med pasientreiser. Husk at du må betale egenandel hvis du ikke har frikort. Det er legen du skal til som må avgjøre dette.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2015 #3 Skrevet 3. november 2015 Dersom du av helsemessige årsaker ikke kan benytte kollektiv transport eller egen bil kan du ha krav på transport med pasientreiser. Husk at du må betale egenandel hvis du ikke har frikort. Det er legen du skal til som må avgjøre dette. ok! takk. Har frikort.. Men får håpe legen er grei, da. Anonymous poster hash: 9692a...565
Anonym bruker Skrevet 3. november 2015 #4 Skrevet 3. november 2015 Dette er regelen: - Hvis du av helsemessige årsaker ikke kan benytte deg av rutegående transport, kan du ha rett til å få dekket dyrere transportmiddel. Dette må være dokumentert av behandler. Anonymous poster hash: 3a86a...c73
Anonym bruker Skrevet 3. november 2015 #5 Skrevet 3. november 2015 Dette er regelen: - Hvis du av helsemessige årsaker ikke kan benytte deg av rutegående transport, kan du ha rett til å få dekket dyrere transportmiddel. Dette må være dokumentert av behandler. Anonymous poster hash: 3a86a...c73 Hvem kan være behandler, bare legen jeg er hos idag? Anonymous poster hash: 9692a...565
Gjest Sekretøsa Skrevet 3. november 2015 #6 Skrevet 3. november 2015 Dette er regelen: - Hvis du av helsemessige årsaker ikke kan benytte deg av rutegående transport, kan du ha rett til å få dekket dyrere transportmiddel. Dette må være dokumentert av behandler. Anonymous poster hash: 3a86a...c73 Hvem kan være behandler, bare legen jeg er hos idag? Anonymous poster hash: 9692a...565 Eller den som har henvist deg dit du skal. Evt kan du ringe dit du skal og få de til å ordne det for deg
Anonym bruker Skrevet 3. november 2015 #7 Skrevet 3. november 2015 Dette er regelen: - Hvis du av helsemessige årsaker ikke kan benytte deg av rutegående transport, kan du ha rett til å få dekket dyrere transportmiddel. Dette må være dokumentert av behandler. Anonymous poster hash: 3a86a...c73 Hvem kan være behandler, bare legen jeg er hos idag? Anonymous poster hash: 9692a...565 Eller den som har henvist deg dit du skal. Evt kan du ringe dit du skal og få de til å ordne det for deg Det er han jeg skal til som har "henvist meg dit", det er bare en kontroll. Har ingenting med bekkenlåsningen å gjøre :/ Anonymous poster hash: 9692a...565
Gjest Sekretøsa Skrevet 3. november 2015 #8 Skrevet 3. november 2015 Dette er regelen: - Hvis du av helsemessige årsaker ikke kan benytte deg av rutegående transport, kan du ha rett til å få dekket dyrere transportmiddel. Dette må være dokumentert av behandler. Anonymous poster hash: 3a86a...c73 Hvem kan være behandler, bare legen jeg er hos idag? Anonymous poster hash: 9692a...565 Eller den som har henvist deg dit du skal. Evt kan du ringe dit du skal og få de til å ordne det for deg Det er han jeg skal til som har "henvist meg dit", det er bare en kontroll. Har ingenting med bekkenlåsningen å gjøre :/ Anonymous poster hash: 9692a...565 Da ringer du de ☺
Anonym bruker Skrevet 3. november 2015 #9 Skrevet 3. november 2015 Ring behandlingsstedet og forklar situasjonen, spør om de ikke kan rekvirere transport... Venninnen min jobber på pasientreiser og vet at de i noen tilfeller ikke betaler tilbake beløp hvis man feks har bestilt taxi til seg selv, uten å ha rekvisisjon fra lege på forhånd.. Er i hovedsak legen/sykehuset som skal bestille transporten. Anonymous poster hash: 24c01...a6b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå