Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #1 Skrevet 2. november 2015 Og hva ER du? Det er jo spennende å diskutere hva vi tror barna våre kommer til å bli/jobbe med, men det blir jo lenge til vi får svar på det. Så da er jeg mer nysgjerrig på oss DIB-damer. Hva ville vi bli/jobbe med da vi var barn, og hva slags yrker har vi faktisk endt opp med? Om yrkene ikke er de samme, hvorfor? Da jeg var fjortis ville jeg bli biolog. Jeg elsket naturfag, fikk mikroskop i julegave, og var superinteressert i naturdokumentarer og lignende. Da jeg var halvvegs gjennom vgs var jeg lei av naturfag, og fant mye større glede i språk, historie, formidling m.m. Nå har jeg vært lærer i ti år (ikke i naturfag!) og kunne ikke tenkt meg noe annet yrke. Anonymous poster hash: 404a7...f71
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #2 Skrevet 2. november 2015 Vampyr. Jeg er sosionom. Anonymous poster hash: 9c605...169
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #3 Skrevet 2. november 2015 Håndballspiller og astronom...eventuelt professor i matematikk. Lærer på vgs ødela ønsket mitt... Nå er jeg teknisk innkjøper men er utdannet økonom Anonymous poster hash: 92d09...292
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #4 Skrevet 2. november 2015 Ville bli flyvertinne, marinbiolog og skuespiller. Ble meteorolog Anonymous poster hash: 5456c...dc5
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #5 Skrevet 2. november 2015 Ville jobbe på kontor. Likte å holde orden, sette ting i system. Det er også det jeg jobber med nå Anonymous poster hash: 0b59a...263
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #6 Skrevet 2. november 2015 Jeg ville bli advokat eller kirurg. Er vernepleier. Anonymous poster hash: 8681d...6d2
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #7 Skrevet 2. november 2015 På ungdomsskolen sa jeg at jeg skulle bli psykolog og det ble jeg. Før det hadde jeg tanker om barnepleier, lærer, dyrlege og jordmor. Anonymous poster hash: 15b40...2e1
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #8 Skrevet 2. november 2015 Vampyr. Jeg er sosionom.Anonymous poster hash: 9c605...169 Hehe. Fikk du kledd deg som vampyr på Halloween i det minste? Anonymous poster hash: 404a7...f71
stratosku Skrevet 2. november 2015 #9 Skrevet 2. november 2015 Jeg ville bli barnepleier. Er barnesykepleier
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #10 Skrevet 2. november 2015 Ville bli jordmor, er siviløkonom. Anonymous poster hash: 44108...871
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #11 Skrevet 2. november 2015 Ville bli frisøren, ble jordmor;) Anonymous poster hash: 9e271...29a
kristinehufine Skrevet 2. november 2015 #12 Skrevet 2. november 2015 Har opp gjennom årene ønsket litt forskjellig! Først lærer, så politietterforsker, arkeolog, antropolog, teolog for forskning, barnevernspedagog og jordmor! Endte opp som lærer! 😊 Mange grunner til det. Luket ut politietterforsker, arkeolog, antropolog og teologi (forskning) fordi det er intense yrker som krever mye reising. Litt for glad i hjembyen og familien, og ingen muligheter for disse yrkene her. Barnevernspedagog valgte jeg bort fordi jeg trodde det ble for tøft, tar med jobben hjem lett! Jordmor valgte jeg bort fordi jeg ikke ønsker turnusjobbing. Lærer passet best til hva jeg ellers ønsker i livet. Mye fri når barna har fri. Må innrømme at mitt største ønske i livet er å være mamma og det å ha et vanlig A4 liv med mye tid sammen med barn, familie, mann og venner! Er også veldig glad i å reise så er fint med litt ferie spredt utover. Alle de andre interessene jeg har hatt dyrker jeg på andre måter på fritiden 😊
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #13 Skrevet 2. november 2015 Vampyr. Jeg er sosionom. Anonymous poster hash: 9c605...169 Er ikke det i samme gata sånn ca.? Anonymous poster hash: 6e747...c16
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #14 Skrevet 2. november 2015 Ville bli frisør. Ble sekretær. Anonymous poster hash: bb662...835
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #15 Skrevet 2. november 2015 Ville bli kunstner på tidlig barneskolen, fra ca 6.klasse ville jeg bli tatovør. Det ble jeg også og jobbet med det i noen år før jeg utdannet meg som lærer Lager malerier/tegninger og grafisk design på oppdrag ved siden av. Viste seg at jeg trives best med å ha kunst som hobby, da blir jeg ikke lei. Da jeg jobbet som tatovør ble jeg til slutt så lei kunst og maling at jeg ikke ville tegne en strek engang! Anonymous poster hash: 4bb7e...729
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #16 Skrevet 2. november 2015 Det aller første jeg ville bli var sykepleier, før skolestart. På småskolen ville jeg bli politi. På ungdomsskolen ville jeg bli helikopterpilot eller yrkesmilitær. Jeg endte opp som operasjonssykepleier. En god kompromiss på alle ønskene utenom helikopterpilot 😉 Anonymous poster hash: ebd0d...f8b
SuperFries Skrevet 2. november 2015 #17 Skrevet 2. november 2015 Ville bli sykepleier før jeg begynte på skolen. Endret mening da jeg skjønte hvor dårlig sykepleiere tjener. Jeg skulle ikke tjene så dårlig for såpass mye arbeid. Endte opp som sykepleier 😁
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #18 Skrevet 2. november 2015 Skulle bli astronom, endte opp med kunstutdanning og jobber indirekte med det i dag. Anonymous poster hash: 56f06...222
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #19 Skrevet 2. november 2015 Oi, det var mye forskjellig. Modell, frisør, advokat, jagerflypilot eller marinesoldat. Endte opp i helsevesenet, men grubler nå på bibliotekar:-p Anonymous poster hash: 85eef...0a0
Anonym bruker Skrevet 3. november 2015 #21 Skrevet 3. november 2015 Ville bli billedkunstner I en kort periode ville jeg bli jordmor, senere arkitekt Ble musiker Anonymous poster hash: 04482...2d3
Anonym bruker Skrevet 3. november 2015 #22 Skrevet 3. november 2015 Ville bli danser når jeg var liten, så kokk, neste bonde og endte som elektriker. Har drømmer om ambulansesjåfør som som voksen noe jeg vet at jeg aldri blir. Anonymous poster hash: 4651f...936
Anonym bruker Skrevet 3. november 2015 #23 Skrevet 3. november 2015 Det har jo variert opp igjennom årene, men det jeg husker best er at jeg på u-skolen ønsket å bli F16-pilot. Det ble dessverre fysisk umulig, og da jeg tok "spaceshot" for første gang innså jeg at jeg HATET den vektløse tilstanden når man når en viss G militæret fristet også lite Så jeg la det fort på hylla Jeg tok fagbrev i butikkfag (som det het den gang) Anonymous poster hash: b062d...522
Anonym bruker Skrevet 3. november 2015 #24 Skrevet 3. november 2015 Da jeg gikk på yrkesskolen fant jeg ut at jeg ville bli lærer der. 11 år etter var jeg lærer på samme linja jeg selv hadde tatt. Men dessverre er lønna så pass lav, og jeg fikk et godt tilbud i det private (gikk opp 125 000), så jeg hoppet over. Fortsatt finner jeg læreryrke mer interessant en det jeg holder på med nå, men slik økonomien vår er, blir jeg nok i det private 4-5 år til. Men da skal drømmen oppfylles igjen. Anonymous poster hash: 4fa5c...a57
Anonym bruker Skrevet 3. november 2015 #25 Skrevet 3. november 2015 Ville være hesteleier (en som leide hester i fornøyelsesparker når barna red) Pakkedame (en som pakket inn julegaver for folk i butikken) Jeg siktet ikke mot stjernene. 🙊 Er utdannet diplomøkonom. Anonymous poster hash: e8375...d46
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå