Gå til innhold

Lar dere nyfødt ligge å gråte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mor mener jeg "skjemmer han bort" fordi jeg alltid tar han opp av senga eller vogna om han begynner å gråte. Litt hulking overser jeg en liten stund for å se an om han roer seg, mens om han gråter ordentlig får han trøst med en gang. Hva gjør dere andre med så små?

Han er 11 dager gammel

Anonymous poster hash: 8d5d0...ccc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tok ham opp med en gang! Be din mamma lese litt oppdatert informasjon om spedbarn!

Anonymous poster hash: 5bdda...980

Skrevet

Bare tull mener jeg. Du kan ikke skjemme bort en så liten baby. Det er sånn typisk besteforeldre-prat. Så små babyer trenger nærheten til mamman og pappan sin når de trenger det.

Anonymous poster hash: 1c468...812

Skrevet

En nyfødt baby trenger nærhet og trygghet. Tar opp baby med en gang!

Anonymous poster hash: deb82...fe0

Skrevet

Nei. De trenger nærhet og trygghet, og det får de selvsagt.

Skrevet

Tar opp med en gang.

Anonymous poster hash: 8d40e...60f

Skrevet

Du løfter han selvfølgelig opp når han gråter. En baby griner ikke på gøy, det er fordi de prøver å fortelle oss noe. Be din mor lese seg litt opp ja.

Babyer blir ikke borskjemt på omsorg og kjærlighet.

Anonymous poster hash: d0e36...96e
Skrevet

Engi med de andre. Babyer kan ikke skjemmes bort. De trenger masse kos, nærhet og trygghet. 

Skrevet

Nei.

Ikke la en nyfødt ligge å gråte.

Anonymous poster hash: f18cb...370

Skrevet

Spedbarn blir IKKE bortskjemte av at man tar dem opp, koser med dem, eller gir de mat! Det er en gammel utgått myte.

Ta ha opp, la han få så mye kos, nærhet og trygghet du vil, du kan ikke skjemme han bort med slikt. Ingen babyer blir bortskjemte på kjærlighet!

Jeg har aldri latt en nyfødt baby ligge å grine, men det har selvsagt hendt at jeg har vært treg med å finne frem maten, eller at babyen har grenet under bleieskift, bading osv, sånn man må gjennom, og babyen må gråte til man er ferdig.. Dette er ikke farlig, men det er da snakk om noen sekunder, og man dekker alle behov etterpå. Man er der jo hele tiden.. Litt gråt er ikke farlig, bare så det er sagt, men det er ikke farlig å kose så mye man vil. :)

Gratulerer med baby, kos deg! 

Anonymous poster hash: 37316...177
Skrevet

Jeg fikk og tilsnakk fra svigers og pappaen når mine var babyer. Men siden jeg tok de opp når de trengte meg, og trøstet når de gråt på dagtid, kveld eller natt, er begge to veldig enkle å legge. De er trygge uansett hvor i verden vi er, for de vet at jeg er der når de trenger meg.

Etterhvert når de ble større så går jeg bare inn,viser at jeg er der og går igjen med en gang.

De er ikke bortskjemte, og de enkleste i verden å legge.

Så ikke bry deg om hva andre sier er mitt motto, du gjør det som du føler er best for ditt barn.

Anonymous poster hash: 57ce3...374

Skrevet

Ta ham opp med en eneste gang! Et spedbarn kan ikke bli bortskjemt, de trenger all nærhet de kan få! 

En babys gråt er for å si fra om noe, et rop om oppmerksomhet fra de næreste personene. 

Anonymous poster hash: 281e1...b63
Skrevet

Lot aldri mine nyfødte ligge å gråte. Har de grått, har det vært i armene mine med trøst og kos. Når ungen bikker 3-4 måneder tåler de litt mer, og da lar jeg dem gjerne klage litt før jeg tar opp. Gråt tåler jeg ikke, da får de trøst og kos med en gang, og det gjelder også for 2,5 åringen.

Anonymous poster hash: 2b301...541
Skrevet

Signerer alle andre her!

Anonymous poster hash: d65d1...a16

Skrevet

Ingen av mine babyer eller barn skal trenge å ligge å gråte alene.

Blir provosert av den mora di

Skrevet

Nope. Når de blir større er det derimot viktig å skille forskjellige typer gråt :)

Anonymous poster hash: 7f5fa...93e

Skrevet

Man lar ikke barn ligge alene og gråte noen gang, hverken når de er to uker eller to år. Eller 10 år for den saks skyld.

Et spedbarn har en måte å uttrykke seg på og da skal og må det få respons umiddelbart.

Kos, trøst og nyt babyen din.

Skrevet

Heldigvis har ting endret seg siden 1950.

NEI du lar ikke ett spebarn ligge og gråte,det er omsorgssvikt

Skrevet

HI her, takk for svar dere. Godt å høre! Da skal jeg trøste og kose med verdens beste samvittighet

Skrevet

Selvsagt ikke!

Man kan ikke skjemme bort nyfødte.

Anonymous poster hash: 38516...450

Skrevet

Min mor mener jeg "skjemmer han bort" fordi jeg alltid tar han opp av senga eller vogna om han begynner å gråte. Litt hulking overser jeg en liten stund for å se an om han roer seg, mens om han gråter ordentlig får han trøst med en gang. Hva gjør dere andre med så små?

Han er 11 dager gammel

koste og ammet. koste og ammet. så skiftet vi bleier inn i mellom, og av og til et bad. så mer kosing og amming, og enda mer osing og amming. 

11 dager, kan ikke bli bortskjemt, syke mennesker sier sånt. 

Anonymous poster hash: 4f087...cee

Skrevet

Niks, nyfødte lar jeg ikke ligge og skrike. Kan ikke skjemme bort 11 dager gamle barn.

Anonymous poster hash: 9bd46...1f8

Skrevet

Nei, det komner ingenting godt ut av å ka babyer gråte.

Små , uskyldige skjønne trenger masse nærhet, kos og kjærlighet.

Skrevet

Nope. Når de blir større er det derimot viktig å skille forskjellige typer gråt :)

Anonymous poster hash: 7f5fa...93e

Aldri latt barna mine ligge å skrike....har blitt fine folk av de.

Anonymous poster hash: a7791...b83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...