Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #1 Skrevet 2. november 2015 Ja, jeg vet. Gjenbruk er bra! Jeg er også veldig for gjenbruk. Alt jeg handler av interiør, klær til meg selv osv handler jeg brukt. Men til babyen ønsker jeg å handle nytt. Dette er mitt første barn og jeg ønsker virkelig å ha alt "perfekt". Det er ikke alt jeg føler "må" være nytt, men enkelte utstyr. Barnevogn, bilsetet, madrass, dyner, bæreseler og brystpumpe er utstyr jeg føler jeg virkelig ønsker å handle nytt. Mannen er ikke enig Sier han nekter å betale for nytt. Han har barn fra før av, så det blir sikkert ikke like spesielt for han å handle inn. Som for meg. Som venter mitt første barn. Det er ikke økonomien det står på. Vi begge har god økononi. Anonymous poster hash: 32071...1ce
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #2 Skrevet 2. november 2015 Har dere planer om flere barn? Hva sier han om du bare kjøper det du vil? blir han sur? Enten må du innfinne deg i å kjøpe brukt, eller krangle\diskurtere deg grønn og blå til han er enig med deg om det skjer.. Eller, så kjøper du det du vil selv om det er nytt, og driter i om han mener noe annet. Enkelte ting bør være nytt av hensyn til baby og. (for eksempel madrass!) Anonymous poster hash: 7955b...5c3
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #3 Skrevet 2. november 2015 Sett opp en liste med hva dere skal kjøpe inn så får dere fire litt på krava begge to. Ikke bare du, ikke bare han. Vi har handlet litt begge deler denne gangen. De tingene jeg følte jeg ville ha nytt var bilstol, vogn, madrass. Ellers har vi kjøpt mye brukt enten på finn eller fra familie. Brystpumpe kjøpte jeg brukt, var betenkt først. Men det er dyrt, ikke sikkert du trenger det heller. Så vent til baby er født. Men jeg pumpet meg på sykehuset, der bruker jo alle samme. Så lenge man vasker og steriliserer er det ikke noe problem. Anonymous poster hash: bb165...5c5
overlord Skrevet 2. november 2015 #4 Skrevet 2. november 2015 Kjøp det du vil ha for egne penger så betaler han deg halvparten av hva det ville kostet å kjøpe det brukt.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #5 Skrevet 2. november 2015 Synes godt du kan kjøpe alt det der nytt, unntatt vogn. Det er så latterlig dyrt, synker fort i verdi men blir veldig sjeldent "brukt opp". Men sett opp budsjett med mannen, bestem at hvis du går over budsjett tar du merkostnaden. Anonymous poster hash: 59689...8a9
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #7 Skrevet 2. november 2015 Madrass og sengetøy til baby skal maks være brukt av søsken. Bilstol ville jeg ikke kjøpt av fremmede da det er umulig å se på de om de har vært i en kolisjon. Anonymous poster hash: a7316...370
Mariogspiren Skrevet 3. november 2015 #8 Skrevet 3. november 2015 Madrass skal aldri gjenbrukes, så jeg hadde med god samvittighet kjøpt både ny vogn og hvertfall madrass og dyner, om ikke hele sengen. Bilstol bør også av sikkerhetsmessige årsaker være ny. Brystpumpen er det du som skal bruke, så der har han egentlig ikke så mye han skulle sagt. Bæresele er noe jeg fint kunne kjøpt brukt selv, hvis jeg hadde funnet rette modellen på bruktmarkedet. Snakk med han og si at dere kan kjøpe andre ting brukt, men noe skal altså være nytt. Hvis dere har planer om flere barn sammen er det jo også greit at utstyret ikke er slitt før dere engang har startet lykke til, og gratulerer med baby!
Anonym bruker Skrevet 3. november 2015 #9 Skrevet 3. november 2015 For en dust! Si til han at dette er stort for deg, og at han ikke skal ødelegge din glede! 😡 Anonymous poster hash: ede04...cd8
Gjest Antarctica Skrevet 3. november 2015 #10 Skrevet 3. november 2015 Han "nekter å betale"... Øøøh. Merkelig sjargong i et forhold! Kan dere finne et kompromiss? Madrass, bilstol og brystpumpe ville jeg ha kjøpt nytt. Bæreseler, dyner og barnevogn ville jeg hs nøyet meg med brukt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå