Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #1 Skrevet 2. november 2015 Han bor på Voss. Men han er vel ikke fra Voss? Han har ingen utpreget vossadialekt ,har han det? Noen som klarer å plassere dialekten hans? Anonymous poster hash: d4a19...fbb
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #2 Skrevet 2. november 2015 Synes han har ei typisk vossadialekt jeg... Anonymous poster hash: 77f9d...069
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #3 Skrevet 2. november 2015 Jeg er (utflyttet) vossing, og hører helt klart han ikke har vossedialekt. Klarer ikke helt plassere den, men sør for Voss et sted. Anonymous poster hash: 94621...168
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #4 Skrevet 2. november 2015 Jeg hadde ikke fått med meg at han har barn jeg... Men så vel ikke på før episoden med speed dating. Anonymous poster hash: 3ef8d...11e
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #5 Skrevet 2. november 2015 Jeg hadde ikke fått med meg at han har barn jeg... Men så vel ikke på før episoden med speed dating. Anonymous poster hash: 3ef8d...11e Hva har det med tråden å gjøre? Anonymous poster hash: d4a19...fbb
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #6 Skrevet 2. november 2015 Voss er ikke så lite at alle vossinger har lik vossadialekt. Han har ikke det lille Sogn-preget (i mangel på bedre forklaring) mange vossinger har, og er vel litt mer påvirket av slik de snakker nærmere Bergen. Tror absolutt at han er fra Voss, selv om han ikke snakker likt som f.eks Arne Hjeltnes og Kari Traa Anonymous poster hash: 85bf1...83e
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #7 Skrevet 2. november 2015 Voss er ikke så lite at alle vossinger har lik vossadialekt. Han har ikke det lille Sogn-preget (i mangel på bedre forklaring) mange vossinger har, og er vel litt mer påvirket av slik de snakker nærmere Bergen. Tror absolutt at han er fra Voss, selv om han ikke snakker likt som f.eks Arne Hjeltnes og Kari Traa Anonymous poster hash: 85bf1...83e E Nei, han snakker ikke vossedialekt, og ikke noe nærmere Bergen i alle fall. Heller noe mer sør for Voss kommune, nedover Hardanger eller rundt om der. Hilsen vossing! Anonymous poster hash: 94621...168
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå