Gå til innhold

Er dette frekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi trenger å låne en tilhenger, og kjenner kun min manns onkel og tante som har det. Han har svært lite (så og si ingenting) kontakt med dem utenom familiesammenkomster, og noe i forbindelse med sin ene forelder. 

Er det frekt av oss å spørre om å låne tilhenger? Er snakk om å låne den 1-2 helger, og skal ikke laste ting som kan ødelegge/skitne til hengeren på noe vis (og skulle det skje, tar vi ansvaret for det, selvfølgelig).

Anonymous poster hash: 83c1f...1d6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det får dere leid på bensinstasjonen.

Anonymous poster hash: 238bc...ef3
Skrevet

Ja, det hadde jeg stusset veldig over. Lei en tilhenger på bensinstasjonen

Skrevet

Ja, det er egentlig ganske frekt. De har ikke tilhenger for å dekke andres behov. Du kan få leid andre plasser, og spør du dem, så ber du ihvertfall om å leie, ikke låne. Vær også obs på at du må ha E i sertifikatet for å ha lov å kjøre med hengere over en viss størrelse, uavhengig av hvor mye som skal oppi.

Skrevet

Postet litt fort ser jeg. Glemte å få med at vi hjalp dem i forb. med noe lignende vi trenger hengeren til for et par måneder siden (vi ble spurt om å dumpe søppel på dynga, da de ikke hadde hengerfeste), samt at min mann har fikset på huset deres (han er håndverker). 

Sertifikat er i orden

HI.

Skrevet

Postet litt fort ser jeg. Glemte å få med at vi hjalp dem i forb. med noe lignende vi trenger hengeren til for et par måneder siden (vi ble spurt om å dumpe søppel på dynga, da de ikke hadde hengerfeste), samt at min mann har fikset på huset deres (han er håndverker). 

Sertifikat er i orden

HI.

.... i sommer.

Skrevet

Jeg synes ikke det er frekt, men jeg bor tydeligvis på et veldig spesielt sted, for her låner vi ting og hjelper hverandre hele tiden, selv om vi ikke nødvendigvis kjenner hverandre så godt.

F.eks. kommer naboen borti gata hit og låner verktøy når det treng og flyktningene som nettopp har flyttet inn rett ved siden av oss låner passordet til internetten vår mens de venter på å få nett selv. Selv har vi faktisk lånt henger av en annen nabo igjen.

Anonymous poster hash: 66f89...5a4
Skrevet

Du fikk ikke svarene du ønsket og kommer nå med tilleggsinnformasjon?

Virkelig?

Gjør som dere vil.

Skrevet

Henger er det uproblematisk å låne bort i min verden. Spør pent og får du negativt svar er det muligheter på bensinstasjonene. 

Skrevet

Hvis du faktisk lurer på om noe er frekt så er det sannsynligvis det i ditt tilfelle.

Lei på bensinstasjon.

Anonymous poster hash: 47017...532

Skrevet

Helt ærlig, ja det er frekt å spørre personer en ikke har noe kontakt med! Nesten som om at dere ikke gidder å ta kontakt med de, men når dere trenger noe DA er de gode nok.. (trenger ikke være sånn i deres tilfelle, men det er sånn jeg hadde tenkt). 

Å spørre naboer og venner man har regelmessig kontakt med, og som man kanskje selv har gjort en teneste, er helt greit! 

Anonymous poster hash: 41303...e48
Skrevet

Jeg kjøpte ikke henger for å holde slekta med henger... Kjøp dere en egen, eller lei en...

Anonymous poster hash: 362cf...b01

Skrevet (endret)

Jeg synes ikke det er frekt. Dere er i familie og sees ved familiesammenkomster. Om de ikke vil kan de bare si nei.

Vet ikke hvordan det er i resten av Norge, men her jeg er fra er dette helt vanlig. Vi rekker ikke å pleie kontakt med alle i slekta, men det betyr ikke at vi ikke har lyst eller ikke er glade i de. Det betyr at tiden ikke strekker til. Men vi er glade for å kunne møtes i familiesammenkomster og for å kunne hjelpe til når det trengs.

Endret av geitemarken
Skrevet

Jeg kjøpte ikke henger for å holde slekta med henger... Kjøp dere en egen, eller lei en...

Anonymous poster hash: 362cf...b01

Vi kjøpte henger fordi vi noen ganger trenger selv, og for å kunne hjelpe slekt og venner 👍

Anonymous poster hash: 7f1b7...f74

Skrevet

Du fikk ikke svarene du ønsket og kommer nå med tilleggsinnformasjon?

Virkelig?

Gjør som dere vil.

Jeg hadde egentlig skrevet det i HI, men klarte å slette det før jeg postet. Leste ikke gjennom før jeg postet, så så det ikke før jeg sjekket tråden igjen. Hadde baby på fanget, kan hende derfor jeg klarte å slette det. Men det var nå så.

Skrevet

Takk for svar, dere. 

Skrevet

Hvorfor er det frekt? De kan vel sei nei om det ikke passer, er bare et enkelt spørsmål. Vi har henger og låner den gjerne til familie og venner.

Anonymous poster hash: 284f8...c90

Skrevet

Synes det er en fin måte å holde kontakten på jeg. 

Gjerne ta en kopp kaffe i forbindelse med henting / levering av hengeren. 

Gi en kake / blomst / vin som takk 

Så berøm i neste familiselskap:

"Tusen takk for lånet av henger, det var veeeldig hjelpssomt for oss" 

Skrevet

Da dere har gjort forskjellige tjenester for dem så ser jeg virkelig ikke problemet. Den ene tjenesten er den andre verdt, heter det ikke det?

Anonymous poster hash: 8ade2...11f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...