Gå til innhold

Noen som kan akademisk tekst her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg skriver noe jeg har lært i løpet av mine år på høgskolen, må jeg skrive klidehenvisning på det? Feks "barns begrepsinnhold blir styrket ved å bruke konkreter".

Må jo nesten vise til kilder på alt jeg skrive da!?

Er så dårlig på dette, så gi meg gjerne mange tips om dere gidder!:-)

Anonymous poster hash: 155c7...e08

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der må du bruke kilder, ja. Anbefaler deg å sette deg inn i Endnote eller lignende, så blir livet ditt litt lettere.

Skrevet

De er strenge på kilder ja.

Både i tekst og litteraturliste.

Anonymous poster hash: 14618...252

Skrevet

Takk for svar!

Det er ikke direkte sitert heller da, men det har sikkert ingenting å si! 

Endnote skal jeg se på! :)

Blir mye kildehenvisninger det da! Jaja, er vel bare til å sette i gang!

Skrevet

Du må alltid vise til kilder for dokumenterte påstander om det skal være et akademisk dokument. Det eneste som ikke trenger henvisning er funn du selv publiserer i det aktuelle dokumentet.

Skrevet

Vi trenger ikke referere til ting som er allment kjent innenfor faget. Dette er informasjonsvitenskap på UiB

Anonymous poster hash: 843a6...301

Skrevet

Vi trenger ikke referere til ting som er allment kjent innenfor faget. Dette er informasjonsvitenskap på UiB

Men da trenger jeg ikke henvise til det jeg tenkte på da! Skal snakke med læreren, men det blir ikke før på onsdag...

Skrevet

Det kommer an på hva du skal skrive. I vitenskaplige artikler må man henvise til annen litteratur når man påstår noe, slik som eksempelet hennes viser. Selvom det er en vanlig oppfatning. Men, det er kanskje ikke så strengt i skoleoppgaver eller mindre fagartikler.

I psykologi vil for eks påstanden "mors depresjon påvirker spedbarnets utvikling" være allment akseptert innen fagfeltet, men ingen ville ha skrevet noe slikt uten å vise til grunnlitteratur.

Men da trenger jeg ikke henvise til det jeg tenkte på da! Skal snakke med læreren, men det blir ikke før på onsdag...

Anonymous poster hash: c331a...4f9

Skrevet

Ift kilder bør du sjekke ut søk og skriv, masse tips å hente om andre ting også.

Anonymous poster hash: 0e3dc...9ce

Skrevet

Ift kilder bør du sjekke ut søk og skriv, masse tips å hente om andre ting også.

Anonymous poster hash: 0e3dc...9ce

Det har jeg brukt en del:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...