Gå til innhold

Vektnedgang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger litt råd! Har vært ganske undervektig etter en periode hvor jeg hadde det veldig dårlig. Ble så veldig syk og har i tiden jeg har vært sykemeldt sakte men sikkert lagt på meg så jeg nå veier mer enn jeg gjorde i utgangspunktet. Har tidligere etter barnefødsler klart å gå ned med å telle kalorier, men denne gangen er det som det å telle kalorier og holde regnskap trigger noe i meg som gjør at jeg tenker på mat døgnet rundt. Og godteri! Teller ned til neste gang jeg skal spise. Noe som egentlig er ulikt meg. Jeg klarer meg bra noen dager, kanskje en uke også sprekker jeg så til de grader. Og sånn har det vært i flere mnd nå. Og resultatet er enda mer opp i vekt. Jeg begynner å avsky meg selv som ikke har viljestyrke og ser jo at kroppen min er større og dvaskere enn noen gang :( Orker ikke se meg selv uten klær lenger.

Så nå lurer jeg på om jeg skal droppe hele tellinga og heller prøve å spise som vanlig, spise meg passe mett og ikke tenke verken på kalorier eller tid siden siste måltid.

Noen som har klart å gå ned noen kilo på den måten? Min sykdom forhindrer meg fra å være i så stor fysisk aktivitet, så mosjon er stort sett turer og lett styrketrening.

Tror dere det er mulig å klare å snu denne dårlige sirkelen?

Anonymous poster hash: 88b73...625
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror dessverre at vekten og kroppsidealet har gått litt i hodet på deg. Er sikker på at du ser normal ut men ser det ikke selv.

Jeg ville gått å snakket med noen om disse tankene, en psykolog. Og så tatt kontakt med en ernæringsfysiolog.

Har selv vært der!

Alt kan snus.

Jeg spiser det jeg vil og er bare aktiv ute med barna. Lange turer har gitt meg en kropp jeg bare kunne drømme om! Det og styrket tankegang fra psykologen 😄 Jeg er bra nok som jeg er jeg! Jeg har 12 kilo for mye nå og elsker hver eneste gram! Snart er de av og ei lita jente kommer. Håper det er 5-7 kilo fett igjen som gir meg styrke til å amme lenge! Håper ropa forblir rund så mannen har noe å ta i!

Mest av alt håper jeg at du skaffet deg hjelp.

Du er flott som du er!

Hilsen meg på 162 med utgangsvekt på 65 herlige kilo! Noen opp og noen ned..pytt sann!

Frukt, grønt, fugl, fisk og sjokolade 😂😂😂

Anonymous poster hash: 2698a...c72

Skrevet

Takk for fint svar, du har nok rett i noe av det du sier. Skulle virkelig ønske jeg kunne ha samme holdning som deg.

Poenget er jo at jeg ikke orker meg selv, og den lille sosiale omgangen jeg har med andre mennesker blir så preget av at jeg føler meg forferdelig :( Kan jo ikke fortsette på denne måten.

Skrevet

Dytter denne litt. Noen andre som har erfaring med å snu en sånn dårlig trend?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...