Gå til innhold

Prøverør og barselpermisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid etter prøverørsbehandling og ble fortalt av noen av man da starter barselpermisjonen allerede når man er 6 måneder på vei pga faren for tidlig fødsel..men jeg synes det høres veldig tidlig ut. Noen som har erfaring med dette og vet fakta?

Anonymous poster hash: 6fed6...d28
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri hørt om. Ikke har jeg hørt at det er større sjanse for fortidlig fødsel.

99% sikker på at dette ikke stemmer.

Skrevet

Aldri hørt om. Fått barn med ivf selv, og startet permisjon 3 uker før termin. Ble sykmeldt 1 mnd før permisjon, men det hadde med min form å gjøre, ikke med risiko for for tidlig fødsel.

Anonymous poster hash: a38e1...7c2
Skrevet

Det er ingen forskjell på IVF svangerskap og vanlige svangerskap så lenge de forløper normalt. 

Skrevet

Jeg har også 2 prøverørsbarn og permisjonsregler er helt som for alle andre. Det er absolutt ikke noe høyere risiko ved svangerskapet enn det normalt er.

Skrevet

Ivf barn her og har seks venner/familiemedlemmer med ivf barn alle har startet permisjon dom normalt.

Anonymous poster hash: b3864...42b

Skrevet

Gravid med ivf barn nr. 2 og hiver meg med og sier som de andre her: Ingen forskjell mtp. permisjon, permisjonen starter 3 uker før termin. Og heller ikke høyere risiko for tidlig fødsel eller andre komplikasjoner i svangerskapet :)

Skrevet

Du starter permisjonen din som normalt, dvs 3 uker før termin. Kan du ikke jobbe i perioden før permisjonen blir du enten sykemeldt eller mottar sykepenger. Permisjonen starter ikke før tiden uansett med mindre du føder før tiden. Dette gjelder alle uansett om det er risikosvangerskap ved f.eks flerlinger eller sykdom hos mor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...