Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #1 Skrevet 2. november 2015 Babylekene tenker jeg at skal arves etter førstemann... Men når er det på tide å kjøpe egne leker til andremann? 1-2-års alder? Anonymous poster hash: 7709d...211
☆☆☆ Skrevet 2. november 2015 #2 Skrevet 2. november 2015 Når det oppstår behov, altså at krangel om leiker når eit uakseptabelt nivå. Barna eig det dei har fått i gåve også, så leikemengda vil auke jamnt og trutt.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #3 Skrevet 2. november 2015 Har fire barn, jente - gutt - jente - gutt. Har gjemt unna leker fra de to største, så er utrolig sjelden jeg kjøper noe til de to minste, men de er strålende fornøyd likevel, og de får jo "nye" leker for de innimellom selv om det ikke er kjøpt. De er kun 2 1/2 år og 7 mnd, så kan bli annerledes når de blir større. Jeg synes det er noe stort tull å kjøpe nytt, når vi har brukt som er like fint, gjelder både leker og klær, gjenbruk liker jeg, selv om vi har råd til nye ting. Liker å prioritere pengene på andre ting (kjøper jo om vi føler behov for det da). Anonymous poster hash: 5b72f...1eb
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #4 Skrevet 2. november 2015 Her er minsta 2,5 år og mesteparten av lekene hennes er arvet fra storesøster. De leker som oftest sammen uansett, og alle lekene ligger i en lekekiste så det har ikke så mye å si hvem som eier hva. Men begynner nå å se behovet for dobbelt opp av enkelte ting, lillesøster skal f.eks. få sin egen baby born til jul og. Siden storesøster er det store forbildet så har de en del like ting på ønskelistene sine i år. Vi har forresten kjøpt veldig lite leker til lillesøster selv, med de arvede lekene pluss gaver så har vi mer enn nok leker i huset. Anonymous poster hash: b459a...867
TPK Skrevet 2. november 2015 #5 Skrevet 2. november 2015 Han fikk en del til bursdager og jul, selv om vi hadde "alt" fra før. Kjøper nytt bare hvis det er noe spesielt vi mangler, eller han ønsker seg, eller som storebror fortsatt bruker. Nå er mine ganske tette da, så vi rakk ikke å pakke vekk noe før lillebror begynte å leke med det. Nå har de det meste på fellesen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå