Anonym bruker Skrevet 1. november 2015 #1 Skrevet 1. november 2015 Jenta på 12 sliter med å få sove. Føler vi har prøvd alt, men jenta sovner ikke. Det som gjør det hele ekstra trasig, er at hun blir veldig sur og gretten av søvnmangel. Hun har mange venninner, men ingen nære. Hun går liksom fra den ene venninna til den andre, så tilbake igjen. Nå til Halloween, vurderte hun ulike alternativ, men valgte å bli hjemme med lillebroren og vennene hans. Hun ble invitert til to andre, men vinglet fram og tilbake. Til slutt sa jeg ifra at hun måtte ta et valg og stå for det. Jeg merker at hun bruker mye energi på å tenke på hva andre syns og mener. Hun fokuserer veldig på alt hun "ikke" kan. Feks når det kommer til pugging av gangetabellen, ligger hun heller med hodet på bordet og sier hun ikke kan og aldri kommer til å klare, enn å faktisk bruke energien på å pugge... Hun tester mye grenser også, MÅ liksom vrenge på alt jeg sier. Vi har snakket mye med henne, men uansett hva vi sier ender det med at hun begynner å gråte. Hun nekter plent å snakke med helsesøster eller lærer, nekter også oss å ta det opp. Vi er så i tvil om hva vi skal gjøre... Begynner å tro at pubertetsnykkene er mer enn bare det, og at hun trenger hjelp!! Tror også at bukkene kommer av søvnmangel, men hun finner liksom ikke roen:(. Anonymous poster hash: e0e54...95f
TPK Skrevet 2. november 2015 #2 Skrevet 2. november 2015 Ta henne med til legen! Det finnes sovemedisin, selv om det ikke bør være førstevalget. Hun må jo sove! Ellers høres det ut som hun sliter både med selvtillit, beslutningsvegring og hvordan takle motgang. Kanskje hun kunne hatt godt av å snakke med en psykolog?
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #3 Skrevet 2. november 2015 Vi har snakket mye med henne, og vurdert både skolens helsesøster og fastlege. Hun blånekter begge deler. Da er det jammen meg ikke lett å få overtalt henne. Noe av dette, kan nok skyldes hormoner. Jeg tror også endel kan skyldes dårlig klassemiljø, dessverre. Hun begynner på U-skolen til høsten, men vi bor i en liten kommune. Her er det bare en ungdomsskole, så mye av miljøet vil bli overført er jeg redd..! HI Anonymous poster hash: e0e54...95f
TPK Skrevet 2. november 2015 #4 Skrevet 2. november 2015 Da får du tvinge henne med til legen da, du er den voksne her!
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #5 Skrevet 2. november 2015 Hun blånekter,dere er foreldre og de som faktisk bestemmer i denne situasjonen. Bestill time hos fastlegen hennes hvor du og mannen stiller alene og snakker med legen. Legen vil gi dere svar på hva som blir veien å gå. En 12 åring bestemmer da virkelig ikke over sånt. Anonymous poster hash: 7e575...4b3
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #6 Skrevet 2. november 2015 Vi har snakket mye med henne, og vurdert både skolens helsesøster og fastlege. Hun blånekter begge deler. Da er det jammen meg ikke lett å få overtalt henne. Noe av dette, kan nok skyldes hormoner. Jeg tror også endel kan skyldes dårlig klassemiljø, dessverre. Hun begynner på U-skolen til høsten, men vi bor i en liten kommune. Her er det bare en ungdomsskole, så mye av miljøet vil bli overført er jeg redd..! HI Anonymous poster hash: e0e54...95f Herregud. Det er DU som er voksen. Jenta di kan ikke bestemme om hun skal til legen. Anonymous poster hash: 7c429...76a
Anonym bruker Skrevet 2. november 2015 #7 Skrevet 2. november 2015 Da jeg var innom fastlegen for å få ny resept, tok jeg det opp. Hun mente det var typisk hormonelt, og mente at det kunne gjøre vondt verre å sykeliggjøre henne... Derfor har jeg heller ikke tvunget henne, selv om jeg er den voksne. Vi har også snakket om den siste tiden (vi foreldre) om vi bør få henne inn på privatskole til høsten. Det er både kristen grunnskole (hørt mye positivt om den!!) og Steinerskole i en mils avstand fra der vi bor. Vet ikke helt..! Har lite lyst å sette henne på medisiner og... HI Anonymous poster hash: e0e54...95f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå