Gå til innhold

Melde til barnevernet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lang historie kort.

En jeg kjenner har brukt narkotika i mangen år, minst 15-20 år.

Vet hun og typen har brukt det mye.

Så fikk de barn, de kom seg ut fra det værste men har ikke sluttet helt.

Nå har typen flyttet ut pga han ruset seg for mye, han er nå ruset hver dag, tror ikke han har samvær med barna.

Mor til barna er veldig flink med de, men jeg vet hun ruser seg litt enda, vet ikke hvor mye, men flere kan bekrefte å ha sett henne ruset, dette er når hun ikke har barna hjemme.

Jeg vet også hvem hun får narkotikaen fra.

Jeg har selv opplevd at hun snufser mye uten at hun er forkjølet, er der pga narkotika? Tror det er sniffing der går i hos de og hasj.

Burde jeg melde til barnevernet? Veldig usikker da hun fremstår som en god mor og at jeg aldri har sett henne skikkelig ruset, men vet andre har sett hun.

Anonymous poster hash: 7ee37...1ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du bekymret for barna? Meld fra om at du har en bekymring og hva den går ut på. Det er barneverntjenestens oppgave å undersøke saken og finne ut om det er grunn til bekymring, etter at de har mottatt melding.

Anonymous poster hash: debb9...cfc

Skrevet

Selvsagt skal du melde bekymring.

Det er alltid bekymringsverdig når folk som har barn ruser seg. Det er jo tre utfall her om du melder:

1) Mor er ikke ruset. Bekymringen blir henlagt. Mor beholder barna. Det går bra med barna.

2) Mor er ruset. Hun får hjelp/veiledning/oppfølging fra barnevernet og andre instanser. Hun slutter med rus, og skikker seg. Mor beholder barna. Det går bra med barna.

3) Mor er ruset. Hun vil ikke ta i mot hjelp/veiledning/oppfølging. Hun er ikke skikket til å ta seg av barna, for hun velger rusen over dem. Mor mister omsorgen. Det går, forhåpentligvis, bra med barna.

Hva om du IKKE melder? Da kan vi få alternativ fire.

4) Mor er ruset. Noe går grusomt galt, feks kjøring i ruset tilstand, brann i huset og mor er for ruset til å våkne. Det går IKKE bra med barna.

Hva tror du er best å gjøre?

Anonymous poster hash: 7853d...554

Skrevet

Jeg ser ikke at barna har det vondt, men jeg ser de heller ikke så ofte..

Hun er veldig flink og aktiv med barna.

Jeg vet ikke om hun ruser seg mens hun har barna, men tror hun er flink til å skjule det.

Hun er veldig opp og ned i humør, kan være blid og glad når en treffer henne, men neste gang er hun sur og overser deg helt.

Hun er veldig snakkesalig, munnen går i et.

Er så usikker da jeg ikke vil lage bråk hvis hun holder seg fin sammen med ungene.

Hva gjør barnevernet når de får inn en bekymring? Hvilke undersøkelser gjør de? Må hun levere urinprøve ol?

Anonymous poster hash: 7ee37...1ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...