Gå til innhold

Er det sitrus i ketsjup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten en som reagerer med utslett rundt munnen hvis han får i seg sitrus, eller noe som har ligger i sitrus. Han spiste litt ketsjup her om dagen, og reagerte veldig. Er det noen med sitrus-allergi som også reagerer på ketsjup? Kan ikke se at han har fått i seg noe annet uvanlig denne dagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke sitrus i idun sin ketchup ihvertfall.

Men det kan tenkes barnet har utviklet allergi eller intoleranse mot tomat.

Min gutt har nettopp fått påvist allergi både mot sitrus og tomat. Også varmebehandlet.

Han får også utslett i ansiktet. Illrød hud med væskefylte prikker/blemmer. Dette kommer raskt,og han hovner også opp i munn/tunge og begynner å sikle veldig.

Anonymous poster hash: c0295...24f

Skrevet

Nei, men det er limonene i alle vanlige tannkremer.

Anonymous poster hash: 1f88e...215

Skrevet

Det er ganske vanlig at barn reagerer på ketshup, selv de som ikke er allergiske mot tomat.

Ketshup er sterkt!

Har to barn med atopisk eksem som overhodet ikke er allergisk mot tomat, men får de ketshup rundt munnen må de vaskes umiddelbart ellers blir huden veldig rød. Deres litt ømfintlige hud tåler ikke å ha ketshup på seg særlig lenge, og sånn vet jeg det er for flere barn.

Anonymous poster hash: b4cbf...7cc
Skrevet

Alle mine fire barn får utslett rundt munnen av ketshup hvis de ikke vasker seg umiddelbart. Er sterkt for huden.

De reagerer på samme måte med egg og de fleste sitrusfrukter. De er ikke allergisk, men har nok litt sensitiv hud :)

Skrevet

Min får nupper dersom han spiser vanlig ketchup (tåler økologisk/litt uten konserveringsmiddel). Får han det rundt munnen, blir det utslett dersom det ikke tørkes bort raskt. Ikke allergisk mot noe annet vi har sett.

Anonymous poster hash: 2b5f0...68a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...