Gå til innhold

Hadde du gjort det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i permisjon. Skal ha meg ny jobb etter endt permisjon som er i juni. Hadde tenkt se meg om på nyåret en gang.

Men for noen uker siden så fikk jeg en telefon fra noen som har jobb til meg. Virker spennende, med litt nye muligheter.

Men.... De vil at jeg skal starte når babyen er 5 mnd. Bare en dag i uka da, frem til permisjonen er ferdig.

Jeg var ikke innstilt på dette i det hele tatt. Jeg vet egentlig ikke om jeg har lyst. Baby er bare liten en gang. Samtidig så er det jo en jobb, en god en også. De vokser ikke akkurat på trær. Men jeg var egentlig innstilt på at jeg skulle jobbe litt redusert det første året baby går i bhg. Samt jobbe i nærheten.

Denne jobben har en reisevei på ca. 1 t. med off. transport. Samboer jobber litt nærmere da/har også en litt mer fleksibel jobb.

Her har jeg sjansen til å utvikle meg. Men det kom til litt feil tidspunkt i livet..

Jobb er viktig, men det er baby også. Føler meg så dum hvis jeg takker nei også, jeg har jo ikke noe annet. Men jeg ville egentlig leve litt på løse vakter det første året slik at jeg kunne prioritere fridager fra bhg. Eller korte dager.

Hva hadde du gjort?

Hvorfor?

Anonymous poster hash: 29096...271

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde gått for jobben. Siden det er det du spør om. Men jeg tror ikke du innerst inne vil det - og da skal du heller ikke gjøre det.

Jeg var i jobb delvis fra 3 mnd etter fødsel, men det var det som passet for meg / oss.

Babyen hadde det fint med pappa mens jeg jobbet.

Skrevet

Nja, tvilsomt. Mest pga reiseveien. Og så er jeg ikke opptatt av karriære.

Skrevet

Takk for svarene.

Nei jeg er egentlig ikke så opptatt av karriere jeg heller. Men jeg har et lavtlønnet yrke, så litt mer ansvar ville kanskje gitt litt bedre lønn. Men samtidig så klarer vi oss fint med det vi får inn nå. Har også valgt 80 % lønn i permisjonen, det får fint. Derfor jeg tenker at vi kunne klart oss om jeg jobbet redusert.

Haha det kommer vel klart og tydelig frem mellom linjene at jeg ikke er klar for dette 😂

Men takk for at dere tok dere tid 😃

Anonymous poster hash: 29096...271

Skrevet

Når der bare er snakk om en dag i uken til permisjonen er ferdig, vikle jeg gjort det. Du får jo fortsatt mye tid med den lille da.

Anonymous poster hash: 0d9d7...cd6

Skrevet

Det ville jeg ikke gjort. Fem måneder=fortsatt fullamming. Men om du har mulighet til å skyve på det til barnet er en eller to måneder eldre og mannen kan ta over den ene dagen i uka er det jo en ok mulighet, litt pusterom for deg også.

Anonymous poster hash: fd2b9...439

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...