Gå til innhold

Du som har opplevd sa / ma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarte du å "nyte" de neste svangerskap?

Hvordan klarte du å ikke være engstelig?

Anonymous poster hash: 84b5c...c0c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var veldig engstelig, og klarte ikke bare nyte. Har sagt det mange ganger; det fysiske ved et svangerskap var helt greit, men den mentale delen med mye engstelse var veldig tøff. Mye av grunnen til at jeg har fått et barn og ikke flere. 

Anonymous poster hash: c26e5...baf
Skrevet

Har nytt svangerskapene etter at jeg har runda 11+4 som var da jeg mista. 💜

Skrevet

Er i uke 11 nå i min første graviditet etter en tidlig SA. Har fra før et barn som kom etter et risikofylt svangerskap. 

Jeg var helt skjelven og drita nervøs de første ukene i dette svangerskapet, men nå er jeg ganske rolig. Skal på ultralyd neste uke og kommer nok til å være litt nervøs frem til da. Kommer sikkert til å være besvimelsen nær av nervøsitet før ultralyd, men forhåpentligvis kommer det til å gå bare bra. Etter å ha sett en sprell levende baby, så vil jeg tro nervene avtar. 

Anonymous poster hash: f9b34...a31
Skrevet

Har opplevd to SA rett etter hverandre. Nå er jeg endelig gravid på nytt og jeg er faktisk overraskende avslappet. Men svangerskapet er på ingen måter likt de to gangene jeg mistet så er nok derfor. Hadde jeg opplevd MA hadde jeg nok vært mer stresset.
Er nå 8 uker på vei og nettopp vært på ul og sett et bankende hjerte. Ble enda mer avslappet etter det og gleder meg til resten av svangerskapet og jeg tør å se fremover og la meg selv tenke litt på hvordan livet som tobarnsmor kan bli til sommeren.  

Anonymous poster hash: 716e7...8e4
Skrevet

Jeg hadde ikke noe forhold til st jeg var gravid før jeg runnet uke 11, som var uken jeg mistet i. Da bestilte vi også privat ul for å se at alt var bra. Og det var det, og etter det koste jeg meg med graviditeten.

Men jeg var veldig glad for at vi ikke hadde fortalt det til noen første gangen, og vi ventet til uke 16 med å si noe andre gangen.

Anonymous poster hash: 352f5...110

Skrevet

Helt enig at det er verst mentalt.

Hva skal man gjøre når man er så redd da?

Har du tips?

Jeg gruer meg for å gå på toalettet. Er livredd når jeg skal tørke meg 😢

Skrevet

Er gravid nå, etter både ma og sa tidligere i år. Føler meg faktisk ganske avslappet (akkurat nå, det går litt opp og ned) for jeg føler faktisk at dette går bra. Aner ikke hvorfor, det er bare en magefølelse. Men har fått to ekstra UL denne gangen, har allerede vært på en, alt vel. Jeg prøver å bare jobbe med tankegangen min, og tenke at jeg faktisk har statistikken på min side nå når jeg er i uke 15.

Skrevet

Er gravid nå, etter både ma og sa tidligere i år. Føler meg faktisk ganske avslappet (akkurat nå, det går litt opp og ned) for jeg føler faktisk at dette går bra. Aner ikke hvorfor, det er bare en magefølelse. Men har fått to ekstra UL denne gangen, har allerede vært på en, alt vel. Jeg prøver å bare jobbe med tankegangen min, og tenke at jeg faktisk har statistikken på min side nå når jeg er i uke 15.

Så bra. Lykke til

Skrevet

En SA og to MA her, og MA er helt klart verst siden tilogmed kroppen tror alt er bra.

Jeg bestemte meg for å elske spiren i magen uansett utfall, og ikke kjempe mot samme hva som skjedde. Det hjalp veldig, men det er lett å miste motet og bli desillisjonert og kynisk.

Håper alle her klarer å få de barna de ønsker seg. Selv har jeg fått de to jentene mine, og kan senke skuldrene igjen.

Klem,

Anonymous poster hash: 15fcd...b8a

Skrevet

Opplevd både provosert abort, sa og ma. Ble i tillegg svært syk i fjerde svangerskap og klarte ikke å glede meg før frøkna var født.

Anonymous poster hash: 94956...3c4

Skrevet

Mitt aller første svangerskap endte i tidlig SA. Ikke bekymret i neste svangerskap, heller ikke i det neste.

Så hadde jeg en graviditet som endte i Ma i uke 11, og en ny tidlig SA før jeg ble gravid igjen. Ikke helt fritt for bekymring når jeg så ble gravid igjen da nei.

Frykten for at det skal ende i ny MA har lagt der hele veien, men jeg har forsøkt å ikke la det ta overhånd.

Har hatt 3 ultralyder, inkl duotest og alt ser helt fint ut, men har allikevel tanker om at det er ikke alt man ser på ul, og det er ingen garanti å få et friskt/levendefødt barn for tredje gang.

Jeg var over halvveis før jeg klarte å senke skuldrene, og det er ikke mange ukene siden jeg tok sjansen på å starte forberedelser.

Nå er jeg i uke 37 i føler meg fortsatt ikke helt trygg på at dette skal ende bra.

Anonymous poster hash: acf88...812
Skrevet

Var litt småbekymret til jeg visste at spiren "satt". Etter det var jeg bare utrolig fysisk syk, så da tenkte jeg lite over det.

Anonymous poster hash: 71d4f...3ae
Skrevet

Greide ikke å glede meg over svangerskapet, trodde det kom til å gå gærnt igjen.. Svangerskapet var perfekt,alle kontroller helt fine men de negative tankene tok overhånd :( turte rett å slett ikke glede meg. Angrer veldig på det nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...